Krystian Rudnik

Krystian Rudnik koordynator projektu
ESD na Polskich
Drogach

Temat: Ekologiczna Sól Drogowa - poparta przez Ministerstwo...

Koniec ERY SODU na polskich drogach,takie stanowisko podjeło Ministerstwo Środowiska na początku 2011 roku. Zbyt poważne zniszczenia powoduje sól drogowa w postaci NaCl i mieszanek NaCl+MgCl oraz NaCl+CaCl

dlaczego więc ESD ma zastapić chlorek sodu i przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach?

ESD testowana na drogach w latach 2009-2010 przyczyniła się do poprawy ekosystemów w strefie pasa drogi,badania potwierdziły poprawę stanu zadrzewienia oraz zmniejszenie uszkodzeń w nawierzchniach dróg asfaltowych.

Mniejsze nakłady na remonty dróg pozwalają na nowe inwestycje i budowę nowych odcinków lub remonty starych zniszczonych w poprzednich latach nawierzchni gdzie stosowano zwykłą sól w okresie zimowym.

czym jest zatem ESD jeśli działa w taki sposób?

skład chemiczny nie zostanie nigdy powiedziany jest objęty tajemnicą producenta. Wiemy że istnieją próby podrabiania ESD lecz tu uprzedzamy nazwa jest zastrzeżona a sól posiada patent. Więc chętnych jest coraz mniej na jej podrabianie.

[http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/INTop/20181?OpenDocument]

tu jest link do sejmowej strony a szukając w internecie wiadomości na temat składu raczej nie uzyskacie takiej informacji.

Jeśli kogoś intersuje współpraca zapraszamy 0048606595042