Krystian
Rudnik
koordynator projektu
ESD na Polskich
Drogach
Temat: Ekologiczna Sól Drogowa - poparta przez Ministerstwo...
Koniec ERY SODU na polskich drogach,takie stanowisko podjeło Ministerstwo Środowiska na początku 2011 roku. Zbyt poważne zniszczenia powoduje sól drogowa w postaci NaCl i mieszanek NaCl+MgCl oraz NaCl+CaCldlaczego więc ESD ma zastapić chlorek sodu i przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach?
ESD testowana na drogach w latach 2009-2010 przyczyniła się do poprawy ekosystemów w strefie pasa drogi,badania potwierdziły poprawę stanu zadrzewienia oraz zmniejszenie uszkodzeń w nawierzchniach dróg asfaltowych.
Mniejsze nakłady na remonty dróg pozwalają na nowe inwestycje i budowę nowych odcinków lub remonty starych zniszczonych w poprzednich latach nawierzchni gdzie stosowano zwykłą sól w okresie zimowym.
czym jest zatem ESD jeśli działa w taki sposób?
skład chemiczny nie zostanie nigdy powiedziany jest objęty tajemnicą producenta. Wiemy że istnieją próby podrabiania ESD lecz tu uprzedzamy nazwa jest zastrzeżona a sól posiada patent. Więc chętnych jest coraz mniej na jej podrabianie.
[http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/INTop/20181?OpenDocument]
tu jest link do sejmowej strony a szukając w internecie wiadomości na temat składu raczej nie uzyskacie takiej informacji.
Jeśli kogoś intersuje współpraca zapraszamy 0048606595042