Jarosław
Zieliński
politolog,
dziennikarz,
informatyk
Temat: Serwisy społecznosciowe 2009
Pojawiły się nowe badańia serwisów społecznościowych. Moja wersja raportu, nieco zmieniona:labirynty.wordpress.com/2009/07/28/197/
Wnioski:
1. Facebook, Bebo czy MySpace ciągle nie mogą przebić się do masowej świadomości polskich użytkowników Internetu. Nasza-Klasa górą.
2. Na naszym rynku jak do tej pory nie przyjęły się też mikroblogi: amerykański Twitter dla polskich internautów praktycznie nie istnieje. (Wyniki niedziwne skoro Blip.pl ma około 10.000 użytkowników - uwaga JZ)
3. Po co polscy użytkownicy Internetu odwiedzają serwisy społecznościowe? 61 procent – by podtrzymać dotychczasowe znajomości, 41 procent – z ciekawości, 31 procent – dla zabicia czasu, 22 procent – dla zawarcia nowych znajomości, 18 procent – by dyskutować na interesujące ich tematy.
4. Portale społecznościowe dla profesjonalistów: najlepszą pozycję zajmuje polski GoldenLine. Nieco gorzej wypada Profeo, a
dopiero za nim amerykański LinkedIn.