Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Najlepsze opcje zarobku w modelu CPC

Osobiście wychodzę z założenia, że lepiej jest zarobić 12 groszy za kliknięcie, niż 50 zł za sprzedaż. Wolę po prostu umieścić sobie na stronie baner reklamowy lub wysłać mailing z linkiem tekstowym i uzyskać uczciwe wynagrodzenie proporcjonalne do ilości odwiedzin mojej strony / ilości odbiorców newslettera, niż bawić się w sprzedawcę/akwizytora, którym nie jestem i nie chcę być.

Myślę, że jako wydawca nie jestem w tym poglądzie odosobniony, o czym świadczy choćby popularność Google Adsense, rozliczanego właśnie CPC.

Dlatego mam propozycję, aby umieszczać w tym wątku najlepsze (z perspektywy wydawcy) możliwości zarabiania w modelu CPC, w tym poprzez mailingi i z użyciem zwykłych LINKÓW TEKSTOWYCH, a nie tylko banerów.

konto usunięte

Temat: Najlepsze opcje zarobku w modelu CPC

Jakub, zgadzam się z Tobą w 100%. Model CPC jest bardzo dobry dla wydawców (właścicieli stron internetowych). Wydaje mi się, że w miarę sprawiedliwy. Ja proponowałbym pójść o krok dalej. I powrócić do najbardziej tradycyjnego modelu CPM (1000 odsłon). Taka forma rozliczenia wydaje mi się byłaby najbardziej skuteczna i sprawiedliwa. Wiele sieci Afiliacyjnych w polsce zapomina, że istnieją tak naprawdę dzięki wydawcom. To wydawca gwarantuje sukces finansowy sieci afiliacyjnej.Model CPM byłby najlepszym rozwiązaniem. Czasami potencjalni reklamodawcy decydują się na model CPC tylko dla tego, że dla nich jest taniej, a tak naprawdę dzięki temu modelowi rozliczeń robią prawie za darmo kampanię wizerunkową. A może dałbym krok jeszcze dalej i model CPM ( jeden tysiąc unikalnych odsłon)zmieniłbym na tysiąc odsłon. różnica nie wielka a jak różna.
Model CPC, również byłby dobry, ale tylko w przypadku minimalnej stawki za klika 50 gr (netto). Zatem ja popieram CPC, ale walczmy o CPM

konto usunięte

Temat: Najlepsze opcje zarobku w modelu CPC

Wszystko zależy od tego jaką stronę posiadasz :) jeżeli prowadzę stronę, która przyciąga niemalże tylko i wyłącznie potencjalnych klientów danego towaru np. telewizorów lub bielizny erotycznej, to serwuje im CPS. Jeżeli prowadzę stronę o wszystkim i o niczym to serwuje CPC, tyle w temacie.

CPM jest o tyle dobry, że przewidzi się z góry ile można zarobić na danym programie, ale stawki są głodowe bo reklamodawca może wiele stracić na takim programie. Tym bardziej iż pośredniczy przez sieć Afi i nie ma wpływu na to gdzie dana reklama się wyświetli - czy będzie odpowiednio spamująca i dobrze usytuowana.
Nicol Solis

Nicol Solis menager, esol

Temat: Najlepsze opcje zarobku w modelu CPC

Witajcie.
Ja również wolę otrzymać 90 groszy za przekierowanie odpowiedniej grupy docelowej na stronę produktu niż bawić się w sprzedawcę nawet jeśli za każdą jedną sprzedaż miałabym otrzymać 300 zł.
Dlaczego?
A dlatego że, przekierowanie na stronę do trudnych nie należy a wykonanie sprzedaży samo w sobie brzmi szalenie zniechęcająco, tak więc na start mamy zniechęcenie + praca do wykonania.
-Jak wykonujemy tę pracę będąc osobami zniechęconymi do niej?
-A no wykonujemy tą pracę byle jak, lub wcale.
Statystycznie rzecz biorąc reklamodawca który rzuci 90 groszy za CPC jest skazany na sukces bardziej niż ten który rzuci 300zł za sprzedaż.
Statystycznie rzecz biorąc reklamodawca który zapłaci 90 groszy za CPC wygeneruje z tego tytułu więcej sprzedaży niż reklamodawca który zapłaci 300zł za sprzedaż.
Dla pierwszego reklamodawcy(na rynku jest ich niewielu, słaba konkurencja) będą pracowali chętni wydawcy, dla drugiego reklamodawcy(jest ich na rynku cała masa)zniechęceni wydawcy.
Reasumując:
Czas na zwrot i zmianę myślenia.
Kto stawia na CPC zwyczajnie wyprzedza konkurencję która śpi.

Następna dyskusja:

Peugeot w modelu CPC w siec...




Wyślij zaproszenie do