Temat: sharepoint - zagadnienie projektowe
Z mojego doswiadczenia, to wychodzi, ze najpierw powinien isc podzial na kraje, a potem na dzialy. Na przykladzie dzialu HR jaki znam moze sie okazac, ze w kazdym kraju rzadzi sie swoimi prawami i ma inne potrzeby. Niby teraz mozna powiedziec, ze nie i bedzie wszystko tak samo, ale jak "najwyzszy z wysokich" w danym kraju powie, ze chce miec inny layout to trzeba biznesowi to dostarczyc - lepiej sie na to przygotowaac od razu.
Ludzie rowniez, jakos latwiej "integruja" sie z systemem, gdy latwiej idzie im odniesc to do faktycznej sytuacji w firmie.
Czyli przykladowo, po otawrciu witryny intranetowej user dostaje:
- Wariant A: Automatyczny redirect do witryny krajowej i hulanie po dzialach, lub skok do innego kraju,
- Wariant B: Otrzymuje witryne globalna, z ktorej nawiguje sobie do swojego kraju i dalej do dzialow, tez proste i latwe,
- Wariant C: Niektore dzialy np. Board of Directors otrzymuja status globalny. Wtedy taki dzial umieszcza sie centralnie, na tym samym poziomie co kraj, lub w specjalnej witrynie np. Global
- Wariant D: Wspomniany BoD moze zostac zaklasyfikowany jako szczegolnie wazny i wymagane bedzie utworzenie dla niego specjalnej kolekcji by podniesc poziom bezpieczenstwa
Przyklad rozwiazania:
\ (Zawsze wykona redirect do \Global)
\Poland\ (Intranet dla polski)
\Poland\HR\ (Polski dzial HR)
\England (Intranet dla Anglii)
.
.
.
\Global\ (Witryna globalna dla Intranetu)
\Global\BoD (Witryna Board of Directors)
\Global\News (Globalne newsy korporacji)
W ten sposob kazda witryna moze byc zarowno Site jak i Site Collection, jesli uzyjesz Managed Paths. Czyli BoD mozesz zrobic jako kolekcje z wlasna konfiguracja uprawnien, ale nadal osadzic ja w strukturze witryny bez uzywania sciezki \sites\. W moim przekonaniu
\Global\BoD\ ma wiecej sensu niz \sites\BoD
Czym sie kierowac?
1. Prostota
- utrzymanie rozwiazania nie moze spedzac Ci snu z powiek, musi byc tak prosto jak to mozliwe, co rozwiaze wiele problemow, po prostu ich nie generujac :)
- Im cos prostrze tym latwiej o skalowalnosc,
2. OOTB
- im mniej pojdziesz w dodawanie udziwnien i wlasnych rozwiazan, tym (znow) mniej problemow wygenerujesz,
- SP ma to do siebie, ze mozna go zmieniac, rozbudowywac i przebudowywac,
3. User experience
- Calosc musi byc prosta i wytlumaczalna w kilku zdaniach, inaczej ludzie (nikt nie czyta instrukcji) sie pogubia i zadusza cie wezwaniami o support, lub bedzie konieczne szkolenie wszystkich, a nie o to chodzi.