Arek R.

Arek R. Chyba czas na zmianę
- SAP (BW, BPC,
FICO) Development
Te...

Temat: Wspracie SAP w Waszych firmach?

Artur J.:
Arek R.:
Artur J.:
Dorota B.:
U mnie Dział Eksploatacji i Rozwoju Systemu SAP R/3 to jakieś 50 osób ;) ot, mały budyneczek ;)


Sporo, kwalifikuje się na outsourcing do Inddi lub Filipin.
Ciekawe kiedy ta tendencja zadomowi sie na dobre w Polsce ??

Patrząc na jakość tego outsourcingu z Indii to chyba nie prędko:-)


Piszesz to bazując na własnych doświadczeniach w tym temacie, czy powtarzasz zasłyszane opinie ?

Tylko i wylacznie na wlasnych doswiadczeniach.

konto usunięte

Temat: Wspracie SAP w Waszych firmach?

Artur J.:
Arek R.:
Artur J.:
Dorota B.:
U mnie Dział Eksploatacji i Rozwoju Systemu SAP R/3 to jakieś 50 osób ;) ot, mały budyneczek ;)


Sporo, kwalifikuje się na outsourcing do Inddi lub Filipin.
Ciekawe kiedy ta tendencja zadomowi sie na dobre w Polsce ??

Patrząc na jakość tego outsourcingu z Indii to chyba nie prędko:-)


Piszesz to bazując na własnych doświadczeniach w tym temacie, czy powtarzasz zasłyszane opinie ?

Doskonale rozumiem, że można mieć zastrzeżenia, co do jakości konkretnych usług konkretnego usługodawcy. Ostrożny bym był przed generalizacją i wrzucania wszystkich do jednego worka.
Moim zdaniem outscourcing usług help desk (nie tylko sap) jest faktem, kwestą otwartą jest jak ten trend będzie się kształtował. Nie musi to być firma Azjatycka, w Polsce też mogą powstawać takie centra.

Ja prowadząc biznes skupiałbym się wyłącznie na moim "core biznes", wszelką działalność poboczną (chociaż też ważna i niezbędną) delegowałbym do wyspecjalizowanych podmiotów. Wiem, że nie jestem osamotniony w takim podejściu. Jaka opcja będzie w większości, czas pokaże :)Artur Jaworski edytował(a) ten post dnia 31.10.07 o godzinie 18:13

Mam nadzieje, że niedługo podzielę się wrażeniami w pracy z Infosystem z Indii, to coś skrobnę na temat ich fachowości. Słyszałem, że dużo się chwalą i kończy się na obietnicach, przynajmniej jeżeli chodzi o wdrożenia.

konto usunięte

Temat: Wspracie SAP w Waszych firmach?

Arek R.:
Artur J.:
Arek R.:

Patrząc na jakość tego outsourcingu z Indii to chyba nie prędko:-)


Piszesz to bazując na własnych doświadczeniach w tym temacie, czy powtarzasz zasłyszane opinie ?

Tylko i wylacznie na wlasnych doswiadczeniach.


No to napisz coś więcej o tych doświadczeniach.
O outsourcingu jakich usług piszesz ?
Z iloma firmami z Indii miałeś okazję współpracować ?
Po jakich działaniach stwierdziłeś, że ich jakość jest słaba. Wszystko jest względne, więc z czym porównujesz ich usługi ?
Jakie zadania dla Ciebie rozwiązywali ?
Arek R.

Arek R. Chyba czas na zmianę
- SAP (BW, BPC,
FICO) Development
Te...

Temat: Wspracie SAP w Waszych firmach?

Artur J.:
Arek R.:
Artur J.:
Arek R.:

Patrząc na jakość tego outsourcingu z Indii to chyba nie prędko:-)


Piszesz to bazując na własnych doświadczeniach w tym temacie, czy powtarzasz zasłyszane opinie ?

Tylko i wylacznie na wlasnych doswiadczeniach.


No to napisz coś więcej o tych doświadczeniach.
Jeżeli bym mógł to już dawno bym napisał ale niestety nie mogę.

konto usunięte

Temat: Wspracie SAP w Waszych firmach?

Artur J.:
Arek R.:
Artur J.:
Dorota B.:
U mnie Dział Eksploatacji i Rozwoju Systemu SAP R/3 to jakieś 50 osób ;) ot, mały budyneczek ;)


Sporo, kwalifikuje się na outsourcing do Inddi lub Filipin.
Ciekawe kiedy ta tendencja zadomowi sie na dobre w Polsce ??

Patrząc na jakość tego outsourcingu z Indii to chyba nie prędko:-)


Piszesz to bazując na własnych doświadczeniach w tym temacie, czy powtarzasz zasłyszane opinie ?

Doskonale rozumiem, że można mieć zastrzeżenia, co do jakości konkretnych usług konkretnego usługodawcy. Ostrożny bym był przed generalizacją i wrzucania wszystkich do jednego worka.
Moim zdaniem outscourcing usług help desk (nie tylko sap) jest faktem, kwestą otwartą jest jak ten trend będzie się kształtował. Nie musi to być firma Azjatycka, w Polsce też mogą powstawać takie centra.

Ja prowadząc biznes skupiałbym się wyłącznie na moim "core biznes", wszelką działalność poboczną (chociaż też ważna i niezbędną) delegowałbym do wyspecjalizowanych podmiotów. Wiem, że nie jestem osamotniony w takim podejściu. Jaka opcja będzie w większości, czas pokaże :)Artur Jaworski edytował(a) ten post dnia 31.10.07 o godzinie 18:13
Witam
Ja osobiście uważam, że rozwiązanie bazujące na własnych ludziach jest zdecydowanie efektywniejsze od outsourcingu. Niestety (wiem z własnego doświadczenia) bardzo często (zwłaszcza w Polsce) outsourcing jest prowadzony tak aby zrobić wyłącznie to co konieczne - zero rozwoju. A jakość usług jest często wątpliwa. Podobną mam zresztą opinię na temat zewnętrznych helpdesków (chaciaż i tak jest tu dużo lepiej). Moim zdaniem tylko kilka firm w Polsce prowadzi sensowny helpdesk. Większość niestety nie ma nawet takiego działu i do realizacji zleceń są wykorzystywani konsultanci wdrożeniowi. Efekt jest taki, że na realizację zgłoszenia (pilnego !!!) czeka się tydzień lub dwa. Dlatego ważne jest by posiadać własny zespół wyszkolonych ludzi, którzy przejmują na siebie większość prac. Poza tym wtedy można też rozwijać a nie tylko utrzymywać własny system. Jestem więc pełen podziwu jeżeli chodzi o te 50 osób.
pozdrawiam
Tomasz Sperczak

Tomasz Sperczak Coach, IT Manager
and PM

Temat: Wspracie SAP w Waszych firmach?

U nas jest (tylko na centrale) 3 z BC, 4 z ABAP no i pozostałych 1,5 na moduł.

Temat: Wspracie SAP w Waszych firmach?

fajnie - gdzieś 5 osób a gdzieś 50. I powiem iż pewnie w obydwu firmach jest OK. Wszystko zależy od np ilości end-userów, modułów, procesów, rozszerzeń, interfejsów etc.
SAP SAPowi nierówny. Czasem 50 osób od wsparcia może być za mało a czasem zdecydowanie za dużo.

U mnie jest akurat 2 + 1/2 + 1/2 + wsparcie eksperckie z zewnątrz.

Temat: Wspracie SAP w Waszych firmach?

Witam wszystkich.
U mnie jest jeden "ekspert" na telefon, człowiek który wdrazał sapa w firmie matce a potem u mnie, kontaktuje się z nim 2-3 osoby, w tym ja, ale dopiero wtedy kiedy jest naprawdę duży ból.
Tak na codzień radzimy sobie sami, ewentualnie dzwonimy do bardziej doswiadczonych kolegów w innych fabrykach.
Brzmi to moze trochę dziwnie, ale tak jest.
Pomijam fakt, czy tak być powinno ;)

Pozdrawiam
Bogdan

konto usunięte

Temat: Wspracie SAP w Waszych firmach?

U mnie na pozimie grupy kapitalowej (w tej chwili wdrozenie SAP w 5 krajach) jest SAP Competence Centre - po 2-3 certyfikowanych konsultantow wewnetrzych do modulu - odpowiedzialnych za helpdesk, development i kolejne roll-outs. Od czasu do czasu biora freelancerow do pomocy. Kazde nowe rozwiazanie z developmentu jest dodatkowo zatwierdzane przez Process Ownera pracujacego w biznesie.

Lokalnie (w poszczegolnych krajach) sa key-users w liczbie 1-2 do modulu. Odpowiedzialni za rozwiazywnaie podstawowych problemow, zgloszanie spraw do helpdesk Compentence Centre i testowanie nowych rozwiazan z developmentu.
Leszek Gortal

Leszek Gortal SAP konsultant MM,
SD, EDF Polska

Temat: Wspracie SAP w Waszych firmach?

U mnie w firmie, jak w wielu innych, nie jest różowo, jeden internal konsultant od HR i Ja odpowiedzialny za FICO, MM, SD i BW. Nie jest to fajne ani normalne. Za to Basis ma 8 osobowy zespół. SAP Basisem stoi...:)) Nieco chora sytuacja. Nie polecam się wzorować. Mamo oczywiście wsparcie zewnętrznei sporo spraw tam ląduje.
Oczywiście w firmie żadnych key userów.....radź sobie człowieku sam.Leszek Gortal edytował(a) ten post dnia 05.06.08 o godzinie 07:13
Michal Karasinski

Michal Karasinski SAP Support Manager,
International Paper

Temat: Wspracie SAP w Waszych firmach?

Moim zdaniem nie ma co porownywac, trzeba okreslic jakie sa potrzeby twojej firmy:
- ilu masz uzytkownikow SAP,
- ile procesow wspierasz
- jaki jest % modyfikacji
- ilosc interfacow
- jaki bedzie zakres swiadczonych usulg - czy proste pytania typu jakiego raportu uzyc albo jak wyszukac material tez bierzesz tu pod uwage, czy zostawiasz to key userom?

W moim przypadku mam zespol 10 osobowy do obslugi:
- 3000 uzytkownikow w 7 krajach EMEA
- procesy - FICO, TR, MM, PM, AM, PS, PP
- duzo, co najmniej 20 roznych systemow, najczesciej sales systemy, payroll, bank system
- w 60% system oparty na non standard transactions
- wszystkie typy pytan od raportow po zamkniecia okresow w SAP, proste zmiany konfiguracyjne, wieksze zmiany przez proces ownerow w US; system development - tylko analiza funkcjonalna bez programowania
- key userzy w kazdej lokacji
- oprocz wsparcia, wdrozenia SAP'a w nowych lokacjach, najczesciej przy pomocy konsultantowMichal Karasinski edytował(a) ten post dnia 11.12.08 o godzinie 14:07
Michal Karasinski

Michal Karasinski SAP Support Manager,
International Paper

Temat: Wspracie SAP w Waszych firmach?

Artur Jaworski:
Arek R.:
Artur Jaworski:
Arek R.:

Patrząc na jakość tego outsourcingu z Indii to chyba nie prędko:-)


Piszesz to bazując na własnych doświadczeniach w tym temacie, czy powtarzasz zasłyszane opinie ?

Tylko i wylacznie na wlasnych doswiadczeniach.


No to napisz coś więcej o tych doświadczeniach.
O outsourcingu jakich usług piszesz ?
Z iloma firmami z Indii miałeś okazję współpracować ?
Po jakich działaniach stwierdziłeś, że ich jakość jest słaba. Wszystko jest względne, więc z czym porównujesz ich usługi ?
Jakie zadania dla Ciebie rozwiązywali ?


W naszym wypadku podstawowym problemem przy wspolpracy z ludzmi z Indi - mamy outsourcowany caly ABAP programing - byla ciagla rotacja developerow. Jak rowniez ich male doswiadczenie.

To co naszemu developerowi w Polsce zajmowalo 1 dzien w ich wypadku potrzebowalismy co najmniej tygodnia.

Nazwy firmy nie podam, ale z mojego doswiadczenia wynika ze tani z pozoru outsourcing do Indi, na dluzsza mete nie wychodzi tak naprawde taniej. Nasi programisci efektywnoscia bija na glowe Indie.

Następna dyskusja:

Poszukuję specjalistów SAP




Wyślij zaproszenie do