Temat: korekta faktury - problem z zafakturowaniem
Hmm trochę cięzko zgadywać jakie macie procesy w firmie macie, ale...
- jesli były tylko błędne PKWiU i VAT, to ja bym korygował wartościowo do 0 ta pozycję, a potem wystawił debit memo z poprawnymi danymi dla tej pozycji
- jeśli już zrobiłaś korektę ilościową to znaczy, że musiśz teraz znów przyjąć towar na magazyn i zawakturować ten zwrot, a potem znów sprzedać ten sam materiał od nowa.
Podejrzewam, że (bazując na informacji 'w logu to dokumnet został w pełni zafakturowany'), że próbujesz zafakturować jeszcze raz pierwotna dostawę...a tak sie nie da.
Podsumowując pierwszy proces był taki:
1. zlecenie 1-> dostawa 1-> faktura 1 (wszystko z materiałami A i B)
zorientowałaś się, że jest złe PKwiU
powinnaś zrobić
żądanie korekty minus (w referencji do faktury 1) -> korekta minus (tylko dla materiału B)
żądanie korekty plus (w referencji do faktury 1) -> korekta plus (tylko dla materiału B, ale już po poprawieniu danych)
Jeśli zrobiłaś zlecenie zwrotne, ale klient fizycznie nie zwrócił towaru...to radziłbym wycofać się z tego procesu (odrzucić zlecenie i dostawę) i zrobić, jak napisałem wyżej.
pozdrawiam
pb
p.s. jeszcze raz napiszę, że nie wiem jakie macie procesy w firmie, co za tym idzie jest kilka % szans, że jakoś inaczej zazwyczaj to robicie