Marek Sobierajski

Marek Sobierajski Architekt
Rozwiązania, Nexio
Management Sp. z
o.o. dla TP...

Temat: SalesForce w Polsce

Jakie firmy korzystają z SalesForce'a w Polsce?
Damian B.

Damian B. Service Activation
Engineer

Temat: SalesForce w Polsce

Marek Sobierajski:
Jakie firmy korzystają z SalesForce'a w Polsce?
Może kiedyś GTS będzie;)
Marek Sobierajski

Marek Sobierajski Architekt
Rozwiązania, Nexio
Management Sp. z
o.o. dla TP...

Temat: SalesForce w Polsce

Dzięki Damian za odpowiedź.
A jakie jeszcze firmy poza GTS mają SalesForce'a lub planują go wdrożyć?
Natalia P.

Natalia P. Recruitment Business
Unit Manager

Temat: SalesForce w Polsce

Szukasz pracy z Salesforce.com ? Napisz! :)
Łukasz P.

Łukasz P. Lead Consultant
Salesforce.com,
Craftware

Temat: SalesForce w Polsce

W Polsce to chyba są jakieś kłopoty prawne z tym przechowywaniem danych w cloudzie ... Czy (i jak :) GTS to obeszło ?
Paweł Dobrzyński

Paweł Dobrzyński Business & IT Expert

Temat: SalesForce w Polsce

Byłem kiedyś na konferencji Salesforce i rozmawiałem z firmami, które przez to przeszły. Problemu nie ma, bo nasze dane przechowywane są na terenie Unii Europejskiej. Na stronach SF są odpowiednie informacje na ten temat - zdaje się że nazywa się to EU Safe Harbor compliance, czy jakoś tak. Jest też informacja o tym, jak są fizycznie zabezpieczone serwery - mało która firma w Polsce stosuje taki poziom zabezpieczeń.

Inna sprawa to polityka bezpieczeństwa - jak silne są hasła, jak często zmieniane - to wszystko można ustawić w parametrach SF.
Rafał Sikorski

Rafał Sikorski Workday HCM
Consultant

Temat: SalesForce w Polsce

Witam,
co do problemu z przechowywaniem danych to w mojej opinii wystarczy poinformować, że firma X jest administratorem i osoba zgadza się na przetwarzanie jej danych pozatym polecam lekturę Ustawy o ochronie danych osobowych, a w szczególności Art. 43 pkt. 1 ust 4 :)

wracając do tematu:
Co do firm posiadających SFDC w PL znam conajmniej 3. ( 1xtelco, 2x pharmaceuticals).

Zresztą wystarczy zobaczyć na członków grupy i już będziesz wiedział że Roche ma SFDC :).Rafał Sikorski edytował(a) ten post dnia 22.07.11 o godzinie 10:25
Michał Faber

Michał Faber ABI/Audytor ODO &
ISO 27001

Temat: SalesForce w Polsce

@Paweł Dobrzyński: Byłoby fajnie, gdyby lokalizacja serwerów w UE wystarczała do zapewnienia zgodnego z przepisami UoODO przetwarzania danych :) Tak jednak nie jest.

Safe Harbor ma z tym sporo wspólnego: http://www.goldenline.pl/forum/2673214/safe-harbor-bez...

Ale są też dodatkowe obowiązki spoczywające na firmie, która wdraża SFDC, a chce działać zgodnie z polskimi przepisami (w sumie jest ich 8 rodzajów).

@Rafał Sikorski: Obowiązek informacyjny jest jednym z warunków legalnego przetwarzania, ale nie trzeba koniecznie informować "klienta" o fakcie korzystania z SFDC, bo firma ta posiada certyfikat Safe Harbor. Za to trzeba spełnić szereg innych obowiązków, o których powyżej...
Rafał Sikorski

Rafał Sikorski Workday HCM
Consultant

Temat: SalesForce w Polsce

@Michał Faber

Michale cytowany artykuł mówi wprost, iż jeżeli świadczysz usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej to jesteś zwolniony z rejestracji zbioru danych.

Oczywiście możesz poinformować "klienta" ze jesteś administratorem jego danych i je przetwarzasz jednakże z cytowanego artykułu wynika wprost, iż taki zbiór danych nie podlega rejestracji.

Oczywiście rejestracji powinna podlegać baza potencjalnych klientów, którym nie świadczymy usług - w takim przypadku należałoby wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z ustawy ( nie spotkałem się jeszcze z firmą która by to zrobiła - mówię z własnego osobistego doświadczenia).
Przemek S.

Przemek S. Konsultant-
Salesforce.com
Platinum Partner

Temat: SalesForce w Polsce

Paweł Dobrzyński:
Byłem kiedyś na konferencji Salesforce i rozmawiałem z firmami, które przez to przeszły. Problemu nie ma, bo nasze dane przechowywane są na terenie Unii Europejskiej. Na stronach SF są odpowiednie informacje na ten temat - zdaje się że nazywa się to EU Safe Harbor compliance, czy jakoś tak.

Michał Faber:
@Paweł Dobrzyński: Byłoby fajnie, gdyby lokalizacja serwerów w UE wystarczała do zapewnienia zgodnego z przepisami UoODO przetwarzania danych :)

Salesforce.com nie ma, nigdy nie miało i w najbliższym czasie nie zamierza mieć żadnych serwerów w Europie. Serwerownie znajdują się w US, Singapurze i Japonii.

Tu są adresy wszystkich serwerów:
204.14.232.0/23 East Coast Data Center (set one)
204.14.237.0/24 East Coast Data Center (set two)
96.43.144.0/22 MidWest Data Centers
96.43.148.0/22 MidWest Data Centers
204.14.234.0/23 West Coast Data Center (set one)
204.14.238.0/23 West Coast Data Center (set two)
202.129.242.0/23 Singapore Data Center
182.50.76.0/22 Japan Data Center

" Salesforce.com is classified as a Data Processor under European data protection law.

The user, as a customer of Salesforce.com, is classified as a Data Controller under European data protection law.

Salesforce.com contracts in our Terms and User document not to edit, modify, view, etc. or pass on your data to a third party. This is to comply with our requirements to protect and manage your data according to our obligations. We also use the best industry standard practices for security to physically protect your data.

Salesforce.com has a privacy statement which complies with European data protection for the data about the user that we collect on you sign up and for the data on users of salesforce.com that you add to the service. This is not to be confused with the data you store on contacts in the system.

Salesforce.com has registered for SAFE HARBOR in the US. This is a requirement of the European Directive of 2000 on data protection, to enable data to be stored outside of the EU.

The User as a data controller is responsible for the integrity and use of the data it stores in salesforce.com. (For example, if you were to email 100 contacts from your organisation in salesforce.com, then the User must ensure that it has the permission of those contacts to do so. salesforce.com has no responsibility in this matter)."Przemek S. edytował(a) ten post dnia 29.11.11 o godzinie 18:34
Bartosz Hetmański

Bartosz Hetmański Lead System
Engineer, Credit
Suisse

Temat: SalesForce w Polsce

Swego czasu firma S3Group posiadała dostęp do SFDC, ale czy nadal z niego korzystają, tego nie wiem. Byłem administratorem tego wdrożenia i muszę przyznać, że praca z tym systemem jest bardzo przyjemna. :)
Marek Kowalczyk

Marek Kowalczyk Managing Partner,
MANDARINE Project
Partners

Temat: SalesForce w Polsce

MANDARINE Project Partners korzysta :)
Łukasz P.

Łukasz P. Lead Consultant
Salesforce.com,
Craftware

Temat: SalesForce w Polsce

Niestety wydaje się że w chwili obecnej ceny Salesforce wydają się firmom polskim nieco zaporowe. O ile jeszcze Force.com jest dosyć przystępne, o tyle np. Service Cloud wraz z modułem Knowledge to blisko 300$ za miesiąc (wg cen "katalogowych"). Tymczasem 600$ to pewnie miesięczny koszt konsultanta :).

Osobiście jednak wydaje mi się że firmy nie doceniają kosztów jakie ponoszą budując "swoje" rozwiązania. Raz że development w SFDC wydaje się szybszy, dwa, że koszty utrzymania serwerów aplikacyjnych/baz danych/systemów testowych (oraz administratorów do wspomnianych serwerów) niskie nie są. No i jednak decydując się na zastosowanie rozwiązań out of the box, mamy jakąś tam pewność że dostajemy produkt przetestowany już przez tysiące klientów przed nami.
Joanna Walczak

Joanna Walczak Obecnie szukam pracy
w obszarze sprzedaży
i marketingu

Temat: SalesForce w Polsce

podbijam temat.

Piszę pracę dyplomową na temat CRM. Jeden z rozdziałów jest i Salesforce. Nigdzie nie mogę znaleźć w internecie informacji jakie firmy stosują Salesforce. Czy mogłaby mi Pani pomóc i podać kilka firm?

Pozdrawiam serdecznie

Temat: SalesForce w Polsce

Joasia

w Polsce korzysta z tego m.in. DPD

a co do samego SF - wybaczcie szczerość i graficzność wypowiedzi - gówno jakich mało. Wszytko co można./powinno się zrobić szybko robi się 15 kliknięciami i zajmuje to kilka minut zamiast sekund. NIe mam nic przeciwko CRM'om ale nie trawie marnotrawienia mojego czasu.
Łukasz P.

Łukasz P. Lead Consultant
Salesforce.com,
Craftware

Temat: SalesForce w Polsce

To nawet interesujące.
To znaczy że ktoś kto wam wdrażał Salesforce nie zrobił tego w najlepszy sposób :).

Mi się ostatnio zwłaszcza zaczęło podobać Salesforce1 na komórce. Ma swoje minusy ale niektóre mechanizmy są super.

Temat: SalesForce w Polsce

Łukasz P.:
To nawet interesujące.
To znaczy że ktoś kto wam wdrażał Salesforce nie zrobił tego w najlepszy sposób :).

Mi się ostatnio zwłaszcza zaczęło podobać Salesforce1 na komórce. Ma swoje minusy ale niektóre mechanizmy są super.

Łukaszu wątpię, zagmatwanie i nieergonomiczne działanie wynikają tu raczej z błędnych założeń. Zresztą, po kilku tygodniach pracy na tym.... nie będę owijał w bawełnę,,, gniocie poszperałem po necie celem znalezienia opinii innych użytkowników. 95% anglojęzycznych opinii jest druzgocząca dla tegoż systemu, Gro opinii opiera się o ten same argumenty - marnotrawstwo czasu handlowca. A to jest grzech niewybaczalny.

Reasumując - jeżeli masz firmę i rozważasz wprowadzenie CRM'a w imieniu Twoich handlowców proponuje znalezienie czegoś co chociażby stało obok słowa "funkcjonalny"
Stamat Dolmov

Stamat Dolmov Właściciel,
Stechnika

Temat: SalesForce w Polsce

Moje doświadczenia ( 5 lat)

1. Jest to system (raczej) dla dużych firm.
2. Wyjątkowo rozbudowany, niepotrzebnie skomplikowany;
3. Beznadziejna integracja z Microsoft Outlook - Plug in wogóle nie udało się zmusić do współpracy z Outlookiem 2013 ( Przynajmniej specjaliści Outbox + Microsoft nie potrafiły to dokonać !!!!!!!)
4. Wsparcie klienta - beznadziejne ( jeżeli mówimy o angielsko mówiących konsultantach)

Podsumowanie: Z poziomu moich doświadczeń - bardzo negatywnych - Straciłem 5 lat, zdecydowanie odradzam.
Tadeusz Szczygielski

Tadeusz Szczygielski Konsultant IT w
dziedzinie
Zarządzania
Projektami

Temat: SalesForce w Polsce

Michał F.:
@Paweł Dobrzyński:
[...] są też dodatkowe obowiązki spoczywające na firmie, która wdraża SFDC, a chce działać zgodnie z polskimi przepisami (w sumie jest ich 8 rodzajów).
Nie bardzo rozumiem. Czy nie jest tak że podlegamy pod prawo UE i jeśli ono jest spełnione to jesteśmy OK ? Skąd wiec jeszcze 8 rodzajów innych obowiązków. Czy polskie prawo je wprowadza ,dodatkowo , ponad to co wynika z prawodawstwa UE

Następna dyskusja:

Salesforce.com w Polsce




Wyślij zaproszenie do