Michał B.

Michał B. 'Błogosławieni,
którzy nie mają nic
do powiedzenia, a
mim...

Temat: Umowy SaaS

Witam.
Może ktoś z forumowiczów mógłby udostępnić przykładową umowę na użytkowanie oprogramowania 'dostarczanego' w modelu SaaS?
Interesują mnie propozycje zapisów dotyczących SLA, sposobu rozliczania itp. Z góry dziękuję.
Michał Słociński

Michał Słociński making things happen

Temat: Umowy SaaS

Najlepiej chyba porównać kilka umów aplikacji z konkretnej branży / domeny która Cię interesuje. Zwykle są udostępniane bezpośrednio na stronie WWW lub można taką umowę otrzymać po kontakcie z działem sprzedaży.

Typy umów mogą się znacząco różnić od siebie w zależności od charakteru aplikacji, rodzaju przechowywanych danych, algorytmach przetwarzania tych danych ... i oczywiście ceny usługi ;-)

Temat: Umowy SaaS

Zapoznaj sie jak to robi np. Google ze swoimi aplikacjami. Maja bardzo dobre (mocno chroniace ich) umowy. Mozna sie wiele nauczyc.
Michał B.

Michał B. 'Błogosławieni,
którzy nie mają nic
do powiedzenia, a
mim...

Temat: Umowy SaaS

Tomasz Karwatka:
Zapoznaj sie jak to robi np. Google ze swoimi aplikacjami. Maja bardzo dobre (mocno chroniace ich) umowy. Mozna sie wiele nauczyc.
Temat interesuje mnie ze strony zamawiającego a nie wykonawcy, więc przykład Google może nie być najlepszy :)

Temat: Umowy SaaS

Ze strony zamawiajacego to po prostu musisz miec dobrego prawnika. Najlepiej rozumiejacego internet. Chyba inaczej sie nie da :)
Michał B.

Michał B. 'Błogosławieni,
którzy nie mają nic
do powiedzenia, a
mim...

Temat: Umowy SaaS

W zasadzie chciałem się przyjrzeć przykładowym umowom w celach 'porównawczych'. Ale może zapytam Was o kilka szczegółów :
- jaki poziom SLA (mierzony miesięcznie i rocznie) uważacie za zadawalający dla kluczowej aplikacji biznesowej (służącej do obsługi klienta).
- czy zmiana wersji aplikacji powinna być wliczana do SLA czy wyłączona ?
- czy prace konserwacyjne, rozbudowa centrum danych powinna być w umowie wyłączona z SLA ?
Michał Słociński

Michał Słociński making things happen

Temat: Umowy SaaS

Zakładam że przez SLA masz na myśli poziom dostępności aplikacji. Jeśli tak, to spróbuję wyjaśnić:
- jaki poziom SLA (mierzony miesięcznie i rocznie) uważacie za zadawalający dla kluczowej aplikacji biznesowej (służącej do obsługi klienta).

To zależy od tego jaki wpływ na organizację ma brak działania tej aplikacji? Jakie będą straty biznesu gdy aplikacja nie będzie działać?
- czy zmiana wersji aplikacji powinna być wliczana do SLA czy wyłączona ?
- czy prace konserwacyjne, rozbudowa centrum danych powinna być w umowie wyłączona z SLA ?

Nie jestem prewien co masz na myśli, zakładam że chodzi Ci o przerwę w działaniu aplikacji w trakcie zmiany wersji (upgrade'u). Jeśli tak, to wszystko tak naprawdę zależy od specyfiki aplikacji.

Jeśli aplikacja wykorzystywana jest np. w godzinach 8 - 18, to wystarczy zawrzeć w umowie informację że prace konserwacyjne mają się odbywać w godzinach 19 - 7.

Jeśli aplikacja musi działać w trybie 24/7 albo też prace konserwacyjne muszą odbywać się w trakcie działania aplikacji to nie widzę powodu aby wykluczać je poza SLA.

Ale wiele również zależy od ceny i specyfiki usługi. Jeśli chcesz płacić jakieś śmieszne pieniądze, nie możesz oczekiwać nie wiadomo jakiej dostępności...

Następna dyskusja:

Saas.onbusinesswiki.com




Wyślij zaproszenie do