Ernest Syska Przedsiębiorca
Temat: ROI z systemów CRM
Mierzenie efektywności inwestycji w CRM jest zadaniem trudnym. Wszelkie trywialnośći o zasadach pareto, odcinaniu segmentu nierentownych klientów (materiały dostępne w prasie i internecie) bledną dość szybko w konfrontacji z wymagającym zarządem. CRM musi przynosić wzrosty sprzedaży i/lub marży. Dokonanie tego jest poteżnym zmartwieniem osób wdrażających system oraz samej firmy.Analiza ROI w inwestycjach CRM musi uwzględniać wiele czynników ryzyka i możliwie szeroką liczbę realnych efektów ekonomicznych. Wymaga także wyjątkowej skrupulatności w modelowaniu stanu AS IS.
Praca ta jednak daje ogromnną satysfakcję. Trafne przewidzenie jak CRM wpłynie na firmę jest rzadkim i bardzo przyjemnym doznaniem. Wyliczenie tego do wskaźników finansowych jest już tylko kropką nad i.
Wszystkie osoby zmagające się z tego rodzaju Business Case'm serdecznie zapraszam do wymiany opinii.
Pozdrawiam,
ES