Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Witajcie
Ma ktoś z Was wiedzę na ten temat ?
Czy w ogóle ten serwis dopuszcza taki rodzaj prowadzenia biznesu ?
Jeśli tak, to jak to wygląda w praktyce, jakie są ceny takich usług ?
Liczę na merytoryczną rozmowę.
Łukasz
Paweł N.

Paweł N. Kierownik IT

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Oczywiście, że fb dopuszcza firmowe fanpage i tylko o kreatywnosci firmy zalezy jaka popularnosc zdobedzie fanpage - Fanpage jest darmowy, ale mozna promowac platnie swoje posty.

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

zastanawiam się, czy FB dopuszcza możliwość, żeby jeden użytkownik prowadził wiele funpage`ów różnych firm, gdzie od razu widać, że robione jest to za pieniądze. Podczas tworzenia funpage`a system pyta, czy jesteś właścicielem i osobą upoważnioną do reprezentowania danej firmy na FB.
Dodatkowo, przy tworzeniu płatnych reklam FB musisz podać źródło finansowania - w tym przypadku brałbym określoną ilość pieniędzy od usługodawców, a płaciłbym ze swojej karty kredytowej - przy okazji FB pyta sie wtedy, czy robi się to jako osoba fizyczna, czy firma, która czerpie z tego profity.
Ktoś podpowie ?

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

powiem jedno: nie zleciłabym prowadzenia strony osobie, która używa słowa "funpage".

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

mój błąd - pisałem w pośpiechu - zostawmy to i skupmy się na meritum - proszę
Agnieszko - jeśli sobie życzysz, możemy dalej poprowadzić ten wątek w języku angielskimTen post został edytowany przez Autora dnia 06.10.13 o godzinie 12:28

konto usunięte

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

P. Agnieszce chodziło raczej o błędne nazewnictwo. nie ma czegoś takiego jak "funpage", swego czasu nazywało się to "fanpage" ale i ten termin wyszedł z użycia, przynajmniej FB nie nazywa już tak profili firmowych.

pytania które Pan zadaje są aktualnością mniej więcej w roku 2008-2009. obecnie ten biznes po mału zaczyna się kurczyć/kończyć, a Pan pyta czy w ogóle można taki biznes prowadzić - z takim refleksem raczej trudno spodziewać się sukcesów.

przykłady kilku agencji, które prowadzą działania głównie w SM: http://socializer.pl/ i https://www.lubie.to/ (obecnie obie z jednej grupy kapitałowej)
Michał Środek

Michał Środek Freelancer -
fotografia/film/efek
ty specjalne

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Dzisiaj prowadzanie Fanpage'a jest nie tylko przydatne, ale wręcz potrzebne w każdym biznesie. Powodów jest kilka:
1) Zwiększenie świadomości marki u dotychczasowych i przyszłych klientów
2) Możliwość informowania o bieżących ofertach/wydarzeniach dużej liczby osób niewielkim wysiłkiem i bez bycia posądzanym o spamerstwo
3) kształtowanie wizerunku firmy na nowoczesną, o szerokich horyzontach i godną zaufania
4) Aktywność społecznościowa znacząco wpływa na pozycjonowanie strony firmy w wyszukiwarce Google.

Na początek polecam dla przetestowania tematu założenie Fanpage'a osobiście i prowadzenie go przez pewien czas. Dla osoby zaznajomionej z obsługą Facebooka nie będzie to szczególnie trudne :)
Adrian Walczak

Adrian Walczak Student,
Politechnika
Wrocławska

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

ile można wyciągnąć z prowadzenia takiego FUNpage? :P
Michał Mazurowicz

Michał Mazurowicz UX Designer -
Wakacje.pl

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

tyle ile masz umiejętności, wiedzy i możliwości
Andrzej Wroniecki

Andrzej Wroniecki Aż wykreowani.pl

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Michał Ś.:
Dzisiaj prowadzanie Fanpage'a jest nie tylko przydatne, ale wręcz potrzebne w każdym biznesie. Powodów jest kilka:
1) Zwiększenie świadomości marki u dotychczasowych i przyszłych klientów
2) Możliwość informowania o bieżących ofertach/wydarzeniach dużej liczby osób niewielkim wysiłkiem i bez bycia posądzanym o spamerstwo
3) kształtowanie wizerunku firmy na nowoczesną, o szerokich horyzontach i godną zaufania
4) Aktywność społecznościowa znacząco wpływa na pozycjonowanie strony firmy w wyszukiwarce Google.

Na początek polecam dla przetestowania tematu założenie Fanpage'a osobiście i prowadzenie go przez pewien czas. Dla osoby zaznajomionej z obsługą Facebooka nie będzie to szczególnie trudne :)

A teraz idź i zrób fanpage zakładu pogrzebowego :)

Pozdrawiam.
Andrzej
http://wykreowani.pl
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Jeszcze rzeźni ;) ale jak wyzwanie to wyzwanie ;)
Andrzej W.:
Michał Ś.:
Dzisiaj prowadzanie Fanpage'a jest nie tylko przydatne, ale wręcz potrzebne w każdym biznesie. Powodów jest kilka:
1) Zwiększenie świadomości marki u dotychczasowych i przyszłych klientów
2) Możliwość informowania o bieżących ofertach/wydarzeniach dużej liczby osób niewielkim wysiłkiem i bez bycia posądzanym o spamerstwo
3) kształtowanie wizerunku firmy na nowoczesną, o szerokich horyzontach i godną zaufania
4) Aktywność społecznościowa znacząco wpływa na pozycjonowanie strony firmy w wyszukiwarce Google.

Na początek polecam dla przetestowania tematu założenie Fanpage'a osobiście i prowadzenie go przez pewien czas. Dla osoby zaznajomionej z obsługą Facebooka nie będzie to szczególnie trudne :)

A teraz idź i zrób fanpage zakładu pogrzebowego :)

Pozdrawiam.
Andrzej
http://wykreowani.pl
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Mam wenę, to się pobawię :P

ZP- zakład pogrzebowy
R-rzeźnia
Andrzej W.:
Michał Ś.:
Dzisiaj prowadzanie Fanpage'a jest nie tylko przydatne, ale wręcz potrzebne w każdym biznesie. Powodów jest kilka:
1) Zwiększenie świadomości marki u dotychczasowych i przyszłych klientów

ZP: życie nie kończy się w szkole, tylko na cmentarzu :P
R: i co zrobisz w święta bez szyneczki? :)
2) Możliwość informowania o bieżących ofertach/wydarzeniach dużej liczby osób niewielkim wysiłkiem i bez bycia posądzanym o spamerstwo

ZP: Dziś w promocji trumna dębowa, zbijana metodą tradycyjną :) kup trumnę, wieko gratis :P
R: Dobra świnka nie jest zła, dziś szyneczkę Tobie da :P
3) kształtowanie wizerunku firmy na nowoczesną, o szerokich horyzontach i godną zaufania

ZP: zaufaj nam, tylko w naszych trumnach będziesz wyglądał jak żywy :P
R: Polędwica jak ta lala :P
4) Aktywność społecznościowa znacząco wpływa na pozycjonowanie strony firmy w wyszukiwarce Google.

ZP: 20 tys lubi karawany :)
R: 20 tys miesożerców i 10 tys. przeciwko mordowaniu świnek :P
Na początek polecam dla przetestowania tematu założenie Fanpage'a osobiście i prowadzenie go przez pewien czas. Dla osoby zaznajomionej z obsługą Facebooka nie będzie to szczególnie trudne :)
Popatrz na wiodące grupy na FB, szczególnie te niepoważne :P
A teraz idź i zrób fanpage zakładu pogrzebowego :)

Zrobione :P
Pozdrawiam.
Andrzej
http://wykreowani.pl

Wyrzuć www :P

No ubaw jak zwykle z wami :P
Andrzej Wroniecki

Andrzej Wroniecki Aż wykreowani.pl

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Spokojnie, na www. nic nie ma oprócz maila. Mam malo poważną agencję, więc nie hejtujemy :-)
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

No jest moc w tym słowie :)
Z takich poważniejszych to lubię - https://www.facebook.com/kokoscioly

Agnieszka G.:
Mam wenę, to się pobawię :P

ZP- zakład pogrzebowy
R-rzeźnia
Andrzej W.:
Michał Ś.:
Dzisiaj prowadzanie Fanpage'a jest nie tylko przydatne, ale wręcz potrzebne w każdym biznesie. Powodów jest kilka:
1) Zwiększenie świadomości marki u dotychczasowych i przyszłych klientów

ZP: życie nie kończy się w szkole, tylko na cmentarzu :P
R: i co zrobisz w święta bez szyneczki? :)
2) Możliwość informowania o bieżących ofertach/wydarzeniach dużej liczby osób niewielkim wysiłkiem i bez bycia posądzanym o spamerstwo

ZP: Dziś w promocji trumna dębowa, zbijana metodą tradycyjną :) kup trumnę, wieko gratis :P
R: Dobra świnka nie jest zła, dziś szyneczkę Tobie da :P
3) kształtowanie wizerunku firmy na nowoczesną, o szerokich horyzontach i godną zaufania

ZP: zaufaj nam, tylko w naszych trumnach będziesz wyglądał jak żywy :P
R: Polędwica jak ta lala :P
4) Aktywność społecznościowa znacząco wpływa na pozycjonowanie strony firmy w wyszukiwarce Google.

ZP: 20 tys lubi karawany :)
R: 20 tys miesożerców i 10 tys. przeciwko mordowaniu świnek :P
Na początek polecam dla przetestowania tematu założenie Fanpage'a osobiście i prowadzenie go przez pewien czas. Dla osoby zaznajomionej z obsługą Facebooka nie będzie to szczególnie trudne :)
Popatrz na wiodące grupy na FB, szczególnie te niepoważne :P
A teraz idź i zrób fanpage zakładu pogrzebowego :)

Zrobione :P
Pozdrawiam.
Andrzej
http://wykreowani.pl

Wyrzuć www :P

No ubaw jak zwykle z wami :P
Urszula Kalisz

Urszula Kalisz koordynator ds.
personalnych, Attic
Sp.z o.o.

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Czy na FB firmowym można stworzyć grupę zamkniętą?
Krzysztof Kreczko

Krzysztof Kreczko wiedz, że coś się
dzieje.

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Urszula K.:
Czy na FB firmowym można stworzyć grupę zamkniętą?

Grupy i strony firmowe to osobne byty.
Tak, grupa może być zamknięta (nawet zupełnie niemożliwa do wyszukania w fejsbukowej wyszukiwarce)

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Paweł N.:
Oczywiście, że fb dopuszcza firmowe fanpage i tylko o kreatywnosci firmy zalezy jaka popularnosc zdobedzie fanpage - Fanpage jest darmowy, ale mozna promowac platnie swoje posty.

Fanpage to bardzo dobre rozwiązanie dla firm. Duże przedsiębiorstwa np. browary mają takie profile dla większości marek. Jest to doskonały sposób reklamy i kontaktu z odbiorcą. Firmy zajmują się social media przez co mali przedsiębiorcy nie mający czasu bądź umiejętności mogą skorzystać z tego sposobu reklamy zlecając im aktualizację profili i szukanie fanów.

social media TrójmiastoTen post został edytowany przez Autora dnia 25.09.14 o godzinie 10:07
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Nie, fanpage to nie "bardzo dobre rozwiązanie dla firm", ale mus technologiczny. Masa przyszła na FB, biznes jak cień poszedł za masą. To jest mus, być tam gdzie są klienci. Atutem FB jest zakres kreatywności interaktywnej. Minusem na podstawie lat obserwacji, jest powtarzalność form kreatywnych. Jest sporo "kejsów", które pokazują, że i dobre agencje nie zawsze radzą sobie z rozpoznawalną marką, jak też takich, które wprost pokazują, że marka (agencja też) nie ma pomysłu, a w konsekwencji jest strata czasu i pieniędzy, choć marka jest "obecna".

Podstawa dobrego fanpage to świetna strategia i koncept komunikacji.
Pułapką na tym rynku jest masa amatorów, proponujących swoje usługi, bełkotliwych studenciaków czy pospolitych "wstawiaczy postów". Pułapka tym bardziej niebezpieczna, że wszystko sprowadza się do kasy - im mniej, tym lepiej i jedziemy. Ach nie! Nie pojedziemy. Bo social media nie są za grosze, o nie. To linearna komunikacja, a spec od social media zajmujący się marką co dzień to etat za parę tysięcy miesięcznie.
Katarzyna G.

Katarzyna G. MARKETING I PR I
E-COMMERCE

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

A my od lat zadajemy obie pytanie czy każda firma musi być na fejsbuku? ;) http://adnews.pl/czy-twoja-firma-musi-byc-na-facebooku/

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Ostatnie analizy wskazują, że użytkownicy masowo uciekają z fb. Mark Zuckerberg i jego fachowcy starają się jakoś opanować sytuację poprzez nowe funkcje oraz zakup nowych technologii (ostatni głośny zakup googli VR - Oculus Rift). Oznacza to (jak już ktoś wspomniał na początku), że rynek ''fanpage'' na fb się kurczy i powoli umiera. W związku z tym polemizowałbym czy posiadanie tam strony firmowej to nadal mus technologiczny.

Osobiście uważam, że nadal blogi, vlogi i kanały na youtube (może też twitch i ustream?) mają większy zasięg i możliwości. Szczerze mówiąc jestem zainteresowany koncepcją ''streamowania'' na bieżąco życia firmy i jak mogło by to pomóc w budowaniu marki. Oczywiście mówimy tu o streamie kontrolowanym, czyli robionym pod klienta. Mogło by to być ciekawsze niż standardowy vlog i wprowadzić pewne ożywienie w mediach. Oczywiście codzienny stream 8h dnia pracy byłby bez sensu, ale kwestia godna przemyślenia - przemyślenia na inny temat ;)

Podsumowując -
strona firmowa na fb? - opcjonalnie nadal tak, ale przy ograniczonych zasobach są lepsze rozwiązania
fb jako medium marketingowe? - nadal silne, ale nie ma już tendencji wzrostowej. To już ''stara'' i dobrze znana metoda, która nie przynosi już tak niesamowitych korzyści. Ludzie przenoszą się w inne otchłanie Internetu.

Następna dyskusja:

Tworzenie , Prowadzenie Str...




Wyślij zaproszenie do