Temat: Piwo Tatra - zmiana agencji?
Krzysztof B.:
Sebastian B.:
Poprzednia spoty były bardzo dobre - jasno określały grupę docelową - przekaz był bardzo czytelny.
Mógłbyś nieco rozwinąć tę kwestię. Z przyjemnością poczytam o czytelności grupy docelowej Tatry. Bo wg mnie to piwo dla tych, którym obojętne jest co piją jeśli kosztuje mniej niż złoty pindziesiąt.Świetnie pasował do tej strategii również aktor (góral) czego w
tej chwili nie można powiedzieć.
Moim zdaniem góral nie pasował. Znaczy się pasował do wyobrażenia samego producenta o tej marce (i jej pozycji na rynku) ale do samej marki wcale.
Nie mam czasu się teraz na ten temat rozpisywać
ale polecam artykuł:
http://marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/aid=m4431...
Z niego pochodzi cytat:
"W spotach reklamowych postać górala budowana jest wokół cech, takich jak siła charakteru (moc z charakterem), życie w zgodzie z naturą – raz ratuje z opresji wilka, innym razem sokół ostrzega go przed lawiną. Czyste, jasne spojrzenie górala, który potrafi nawiązać specyficzny kontakt z wilkiem czy sokołem, wyraża szczerość, ciepło i prawość – to osoba godna zaufania, na której można polegać i od której można się uczyć. Postać ta ma więc w powyższym kontekście charakter aspiracyjny".
Dodam tylko od siebie że ci którzy piją piwo tańsze od "złoty pindziesiąt" także są podatni na reklamę i czymś oprócz ceny przy wyborze się kierują (bo takich produktów jest więcej niż jeden).
S.