Łukasz K.

Łukasz K. TrendFootball.pl

Temat: Jak skutecznie reklamować Agencje Turystyczną..?

Witam,

Mam nadzieję, że mi ktoś z Was pomoże..?

Prowadzę Agencję Turystyczną, jestem małym przedsiębiorcą, wydatki na reklamę są bardzo ograniczone.

Pytanie pierwsze: jako, że konkurencji w internecie jest sporo, według Was walczyć mimo wszystko, czy skupić się na lokalnym rynku?

Pytanie drugie: jak skutecznie wg. Was reklamować moją branżę?

Pozdrawiam, Łukasz.

Temat: Jak skutecznie reklamować Agencje Turystyczną..?

och, to zależy;) przede wszystkim, czy jesteś agencją turystyczną - brokerem, czy sam organizujesz wyjazdy, czy są to wyjazdy szyte na miare, czy to tzw. oferta pudełkowa... a idąc dalej - kto jest Twoją grupą docelową. Jak już to zbierzemy, trzeba by było przeanalizować jeszcze cel biznesowy i komunikacyjny kampanii, znaleźć insighty, opracować koncept strategiczny. Potem możemy
zrobić badanie zachowania użytkowników (znaleźć touchpointy), sprawdzić np. affinity mediów oraz inne wskaźniki, zdecydować się na najistotniejsze wskaźniki pod względem celów i ostatecznie dokonać selekcji, a następnie wymyślić sposób na zaistnienie, który jest zależny od insightu, budżetu etp

i to będzie miało sens i przełoży się na efekty (w przypadku zrealizowania strategii oczywiście, a wcześniej przetestowania strategii mediowej i zoptymalizowania). ale za to się płaci.
Jak rozumiem, szukasz ludzi do burzy mózgów za darmo i chcesz, aby podano Ci różne pomysły, albo chcesz sprawdzić, jak robi to konkurencja. To też sprawdza się;) są badania, z których można wyciągnąć całą aktywność z zakresu komunikacji marketingowej konkurencji... no ale za to też się płaci.
Nie wiem, na co liczysz za darmo w tej chwili, chyba, że nie za darmo? ale w takim razie trzeba było napisać post, że szukasz agencji i prosisz o wzory briefów...

Mówiąc trywialnie - ma czegoś takiego jak "skuteczność dla branży", wszystko zależy od pomysłu i jego realizacji. To, że coś się kiedyś sprawdziło przy czymś podobnym, nie oznacza, że teraz też. Wiadomo tylko, pomysł i medium muszą współdziałać.
Marta C.

Marta C. Radca prawny -
Doradca Podatkowy,
Kancelaria LEX-TAX

Temat: Jak skutecznie reklamować Agencje Turystyczną..?

nie wiem czy jestem w temacie...ale tak darmowe podróże dla wybranych...bo jakby co to ja się na to piszę :)
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Jak skutecznie reklamować Agencje Turystyczną..?

Łukasz,
Do pytań Kingi podrzuć mi jeszcze proszę trochę więcej info o sobie i firmie.
Jak działasz? Ile i gdzie masz punktów? Jak teraz sprzedajesz (skąd pochodzą Klienci), ilu jest średnio Klientów a ilu jesteś w stanie obsłużyć (średniomiesięcznie powiedzmy).
Podoba mi się normalnie i bez zadęcia zadane pytanie - pomyślę i dam znać ale wrzuć ciut mięska pokazującego sytuację obecną.
r.

konto usunięte

Temat: Jak skutecznie reklamować Agencje Turystyczną..?

Łukasz K.:
Prowadzę Agencję Turystyczną, jestem małym przedsiębiorcą, wydatki na reklamę są bardzo ograniczone.

Dzisiejsza reklama w Internecie jest coraz tańsza i co najważniejsze jest mierzalna. Jeśli jesteś w stanie zdobyć feedback, a uprzednio określić, jaka jest wartość np. zobaczenia Twojej oferty (co przecież może mieć różne parametry, np. długość ekspozycji, ilość majli z dnia w czasie kampanii, ilość telefonów i zapytań o ofertę, etc.), to wiesz, ile naprawdę wydałeś na kampania oraz ile na niej zarobiłeś. Nawet można następną wspomóc niewielkim kredytem gotówkowym, jeśli wiesz ile dla Ciebie reklama zarabia każdego dnia.

W przypadku branży turystycznej łatwo jest wymyśleć niestandardową kampanię np. miejskiej partyzantki, zwłaszcza w sezonie, co kosztuje grosze. Tylko trzeba zdobyć się na odwagę i przemyśleć, jakie preferencje, a także anty-preferencje ma społeczność, w której żyjesz i z którą współpracujesz. W np. Warszawie zorganizowanie bramki, do której się strzela gąbkową piłką (pierwszy przykład z głowy, który się tutaj odbył) to pikuś. Zawsze kilkaset osób przyjdzie, napisze po tem na Fejsie, będzie dym. Ale w Rudzie Śląskiej są przecież jarmarki, nie wiem czy jest rynek miejski, zakładam, że jest, można coś wymyśleć.
Pytanie pierwsze: jako, że konkurencji w internecie jest sporo, według Was walczyć mimo wszystko, czy skupić się na lokalnym rynku?

Mam podobny problem, bo działam, na razie jeszcze skromnie z braku czasu, na rynku jednego z mniejszych miast w Polsce. I wiem, że w porównaniu z aglomeracjami zapotrzebowanie na moje usługi jest tam o wiele niższe, niż np. w Warszawie czy Wrocławiu, gdzie rynek jest trudniejszy. Myślę, że rozwiązaniem jest działanie w okręgu, gdzie jest kilka miast z moimi potencjalnymi Klientami.

Niemniej w małej miejscowości jest łatwiej zaistnieć, co wynagradza mniejszą ilość i zamożność Klientów.

edit: i oczywiście wiem, że w mniejszych miejscowościach nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z Klientem
edit: ps. nie wyświetla mi się nic w zakładce - opinie KlientówMichał P. edytował(a) ten post dnia 06.01.12 o godzinie 02:52

konto usunięte

Temat: Jak skutecznie reklamować Agencje Turystyczną..?

Rafał S.:
(skąd pochodzą Klienci),

"
Od 2005 roku prowadzimy w Czerwionce sklep z odzieżą, mieszczący się przy ulicy Furgoła 7 (obok piekarni). Mamy wielu stałych klientów, których zaufanie i zadowolenie, jest dla nas najważniejsze.
Przez ten czas zdobylismy Państwa zaufanie, którego postaramy się, ze wszystkich sił, nie zawieść."

Jak to w małych mieścinach.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak skutecznie reklamować Agencje Turystyczną..?

Ja się tylko zastanawiam czy Autor od lipca 2010 już sobie nie poradził ... ale może tu wpadnie..
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Jak skutecznie reklamować Agencje Turystyczną..?

Michał P.:
Dzisiejsza reklama w Internecie jest coraz tańsza i co najważniejsze jest mierzalna.

Michał,
Jakiś czas temu robiłem analizę kosztów SEM kilku kategorii. Naprawdę coraz tańsza?
Nie masz wrażenia że konkurencja i nasycenie powodują ogromny spadek parametrów skuteczności co na koniec dnia po prostu podnosi koszt leada?

Dagmara,
Problem jest (IMO) do pewnego, dosyć głębokiego poziomu, uniwersalny.
Nie wsadzałbym tu zatem kija w mrowisko czasu.
r.

Następna dyskusja:

skutecznie reklamować ?




Wyślij zaproszenie do