Maciej Białek SVP Strategy
Temat: Skutki kampanii w ePOS w sklepach internetowych
Chciałbym zaprosić do dyskusji wszystkich, którzy prowadzą sklepy internetowe z produktami szeroko rozumianej branży FCMG.Z chęcią odpowiem na wszystkie pytania dotyczące reklam ePOS w sklepach, potencjalnych zarobkach i efektywności kampanii.
Na start i na zachętę zdradzę, że ostatnio prowadzona kampania telewizora holenderskiej marki na P., przedstawia się następująco :
- forma reklamy - button 180 x 50 px (czyli mała nieinwazyjna forma)
- miejsce implementacji - boczna kolumna sklepu na str. głównej oraz w kategorii "Telewizory"
- średni CTR (klikalność) = 1,8% - blisko 5 x większy niż średni CTR kampanii w serwisach WWW nie będących sklepami
- konwersja ( klikalność do zakupów ) - 2,1% - blisko 4 x większy niż kampania w wyszukiwarce Goooo.
Konkluzja ?
Użytkownicy w sklepie szukają promocji, nowości i ciekawych produktów dzięki czemu "widzą" bannery reklamowe. To bardzo istotna różnica między kampaniami w sklepach a kampaniami w serwisach czy blogach tematycznych, gdzie użytkownik przychodzi "konsumować treści" nie kupować produkty.
ePOS pokazuje, że zjawisko "banner blindness" nie istnieje w sklepach internetowych, dzięki czemu taka kampania przekłada się na :
zysk reklamodawcy i zysk sklepu.
Dlaczego ?
1. sklep zarabia w modelu CPM z emisji reklam( stawka X za 1000 wyświetleń reklamy w sklepie)
2. sklep zarabia ze sprzedaży swoich produktów, bo reklama kieruje do produktów w jego sklepie
3. reklamodawca zarabia, bo sklep sprzedaje więcej produktów reklamodawcy
więcej informacji na http://promoring.pl
Zapraszam do dyskusji.