Maciej Białek

Maciej Białek SVP Strategy

Temat: Skutki kampanii w ePOS w sklepach internetowych

Chciałbym zaprosić do dyskusji wszystkich, którzy prowadzą sklepy internetowe z produktami szeroko rozumianej branży FCMG.

Z chęcią odpowiem na wszystkie pytania dotyczące reklam ePOS w sklepach, potencjalnych zarobkach i efektywności kampanii.

Na start i na zachętę zdradzę, że ostatnio prowadzona kampania telewizora holenderskiej marki na P., przedstawia się następująco :

- forma reklamy - button 180 x 50 px (czyli mała nieinwazyjna forma)
- miejsce implementacji - boczna kolumna sklepu na str. głównej oraz w kategorii "Telewizory"

- średni CTR (klikalność) = 1,8% - blisko 5 x większy niż średni CTR kampanii w serwisach WWW nie będących sklepami
- konwersja ( klikalność do zakupów ) - 2,1% - blisko 4 x większy niż kampania w wyszukiwarce Goooo.

Konkluzja ?

Użytkownicy w sklepie szukają promocji, nowości i ciekawych produktów dzięki czemu "widzą" bannery reklamowe. To bardzo istotna różnica między kampaniami w sklepach a kampaniami w serwisach czy blogach tematycznych, gdzie użytkownik przychodzi "konsumować treści" nie kupować produkty.

ePOS pokazuje, że zjawisko "banner blindness" nie istnieje w sklepach internetowych, dzięki czemu taka kampania przekłada się na :

zysk reklamodawcy i zysk sklepu.

Dlaczego ?

1. sklep zarabia w modelu CPM z emisji reklam( stawka X za 1000 wyświetleń reklamy w sklepie)
2. sklep zarabia ze sprzedaży swoich produktów, bo reklama kieruje do produktów w jego sklepie

3. reklamodawca zarabia, bo sklep sprzedaje więcej produktów reklamodawcy

więcej informacji na http://promoring.pl

Zapraszam do dyskusji.