Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

ostatnio w prasie bardzo modny temat o postrzeganiu Polski na świecie, jej wizerunek i ciągle ten sam wniosek, że mamy za słaby wizerunek!

stąd moje pytanie, jak go można wzmocnić?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

Żeby cokolwiek wzmacniać musiałaby najpierw istnieć jakaś, choćby ogólna, strategia wizerunkowa... A jest?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

no właśnie jej nie ma ;)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

Iwona K.:
no właśnie jej nie ma ;)
No to co chcesz wzmacniać Iwono?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

ale już jakiś wizerunek Polska sobie wyrobiła, bez żadnej strategii...
poza tym jakiś pan już jest, ale żeby był spójny to muszą realizować go wszystkie podmioty, np. plan PoT-u na 2008r:
http://pot.gov.pl/Kategorie/do_pobrania/plany-i-sprawo...Iwona K. edytował(a) ten post dnia 25.06.08 o godzinie 11:59
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

zdaje się że to nie plan a plaster, jak pojawia się temat że wizerunek Polski to natychmiast, jak królik z kapelusza, ktoś przywołuje ten plan i mamy spokój święty, do następnego plastrowania :)

konto usunięte

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

Niestety jest to nasza słaba strona, ten brak wizji działań. Nie wiem czy mieliście okazję obserwować dyskusję odbywającą się na łamach GW odnośnie nowego pomysłu na promocję Polski za granicą poprzez przekształcenie instytutów kultury? Jeśli nie to polecam archiwum GW.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

mam prezentację w PP
z próby stworzenia spójnej komunikacji wizerunkowej Polski

a wogóle to stwórzmy razem projekt i
zacznijmy jego propagowanie szeroko
na zewnątrz w Świat!!!

serdeczności
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

Wizerunek każdego kraju, także Polski tworzy się poprzez kilka obszarów:
- politykę krajową i zagraniczną,
- turystykę,
- produkty i marki eksportowe,
- inwestycje i imigrację,
- kulturę i dziedzictwo narodowe,
- edukację i sport (w tym kreowanie gwiazd narodowych),
- zachowania ludzi - nie tylko gwiazd i polityków, ale każdego z nas.
Te obszary zależą od wielu instytucji i osób. Musi być jedna wizja marki Polska, następnie spójne z nią strategie działania w poszczególnych obszarach. Próby określenia tej wizji już są - kilka lat temu Wally Olins i jego ludzie opracowali koncepcję "twórcze napięcie". Pytanie co dalej z tym się dzieje. Bo nie słyszałam, żeby to było rozwijane czy wdrażane.

konto usunięte

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

twórcze napięcie zostało zjechane z różnych powodów. Kojarzy się dosyć niesmacznie.

konto usunięte

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

pozdrawiam koleżankę z zaprzyjaźnionej agencji
z której pochodzi wielu moich kolegów (-;

i koleżanek
Monika Hajdas:
Wizerunek każdego kraju, także Polski tworzy się poprzez kilka obszarów:
- politykę krajową i zagraniczną,
- turystykę,
- produkty i marki eksportowe,
- inwestycje i imigrację,
- kulturę i dziedzictwo narodowe,
- edukację i sport (w tym kreowanie gwiazd narodowych),
- zachowania ludzi - nie tylko gwiazd i polityków, ale każdego z nas.
Te obszary zależą od wielu instytucji i osób. Musi być jedna wizja marki Polska, następnie spójne z nią strategie działania w poszczególnych obszarach. Próby określenia tej wizji już są - kilka lat temu Wally Olins i jego ludzie opracowali koncepcję "twórcze napięcie". Pytanie co dalej z tym się dzieje. Bo nie słyszałam, żeby to było rozwijane czy wdrażane.

konto usunięte

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

ZARZĄDZENIE Nr 34 PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 marca 2004 r. w sprawie utworzenia Zespołu do Spraw Promocji Rzeczypospolitej Polskiej Na podstawie § 12 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717) zarządza się, co następuje: § 1.1. Tworzy się Zespół do Spraw Promocji Rzeczypospolitej Polskiej, zwany dalej "Radą Promocji Polski". 2. Rada Promocji Polski jest organem opiniodawczo-doradczym Rady Ministrów. § 2. W skład Rady Promocji Polski wchodzą: 1) przewodniczący - minister właściwy do spraw zagranicznych; 2) wiceprzewodniczący - podsekretarz stanu wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki; 3) członkowie - podsekretarze stanu wskazani przez: a) ministrów właściwych do: - kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, - nauki, - informatyzacji, - szkolnictwa wyższego, - oświaty i wychowania, - finansów publicznych, - turystyki, - rozwoju regionalnego, b) Ministra Obrony Narodowej, c) Sekretarza Komitetu Integracji Europejskiej. § 3. Do zadań Rady Promocji Polski należy: 1) opracowanie projektów wytycznych oraz średnio i długofalowych strategii promocji Rzeczypospolitej Polskiej; 2) proponowanie mechanizmów współpracy organów administracji rządowej z organizacjami pozarządowymi, przedsiębiorcami, środowiskami twórczymi, środowiskami polonijnymi, kościołami i związkami wyznaniowymi na rzecz promocji Rzeczypospolitej Polskiej; 3) opiniowanie na wniosek Prezesa Rady Ministrów lub właściwego ministra projektów aktów prawnych lub innych dokumentów rządowych, których przedmiotem jest promocja Rzeczypospolitej Polskiej lub które mogą wywołać skutki w dziedzinie promocji Rzeczypospolitej Polskiej. § 4.1. Przewodniczący: 1) kieruje pracami Rady Promocji Polski i reprezentuje ją na zewnątrz; 2) zwołuje posiedzenia Rady Promocji Polski; 3) przewodniczy posiedzeniom Rady Promocji Polski; 4) powołuje i odwołuje sekretarza spośród urzędników służby zagranicznej będących urzędnikami służby cywilnej. 2. Przewodniczący składa Prezesowi Rady Ministrów roczne sprawozdanie z działalności Rady Promocji Polski, w terminie do dnia 31 marca roku następnego. § 5.1. Wiceprzewodniczący zastępuje przewodniczącego w razie jego nieobecności lub na jego polecenie, w przewodniczeniu posiedzeniom Rady Promocji Polski. 2. Sekretarz: 1) sporządza protokoły z posiedzeń Rady Promocji Polski; 2) przygotowuje sprawozdania, o których mowa w § 4 ust.2; 3) prowadzi bieżącą korespondencję dotyczącą prac Rady Promocji Polski. § 6.1. Do podjęcia przez Radę Promocji Polski uchwał wymagana jest zwykła większość głosów przy obecności co najmniej 2/3 członków Rady Promocji Polski. 2. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego. § 7.1. W celu realizacji zadań rady Promocji Polski przewodniczący może tworzyć grupy robocze. 2. Pracami grupy roboczej kieruje przewodniczący grupy roboczej wybierany na pierwszym posiedzeniu grupy roboczej spośród jej członków. 3. W pracach Rady Promocji Polski i grup roboczych, o których mowa w ust. 1, mogą brać udział zaproszeni przez przewodniczącego przedstawiciele innych organów administracji rządowej, instytucji i organizacji, a także specjaliści, których wiedza i doświadczenie będzie wykorzystane przy pracach związanych z realizacją zadań, o których mowa w § 3. § 8. Organy administracji rządowej udzielają pomocy Radzie Promocji Polski w realizacji jej zadań. § 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Monika Hajdas:
Wizerunek każdego kraju, także Polski tworzy się poprzez kilka obszarów:
- politykę krajową i zagraniczną,
- turystykę,
- produkty i marki eksportowe,
- inwestycje i imigrację,
- kulturę i dziedzictwo narodowe,
- edukację i sport (w tym kreowanie gwiazd narodowych),
- zachowania ludzi - nie tylko gwiazd i polityków, ale każdego z nas.
Te obszary zależą od wielu instytucji i osób. Musi być jedna wizja marki Polska, następnie spójne z nią strategie działania w poszczególnych obszarach. Próby określenia tej wizji już są - kilka lat temu Wally Olins i jego ludzie opracowali koncepcję "twórcze napięcie". Pytanie co dalej z tym się dzieje. Bo nie słyszałam, żeby to było rozwijane czy wdrażane.

konto usunięte

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

http://www.outdoordlamiast.pl/festiwal/ideafestiwalu.asp

Iwona K.:
ostatnio w prasie bardzo modny temat o postrzeganiu Polski na świecie, jej wizerunek i ciągle ten sam wniosek, że mamy za słaby wizerunek!

stąd moje pytanie, jak go można wzmocnić?

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

Krystyna S.:
twórcze napięcie zostało zjechane z różnych powodów. Kojarzy się dosyć niesmacznie.

Ciekawe. Można gdzieś się dowiedzieć co dokładnie, komu i dlaczego się źle kojarzy? Czy to oficjalne stanowisko? Przyznam, że jestem w lekkim szoku. Znowu zmarnuje się szansę bo komuś się nie podoba. Zawsze się coś komuś nie będzie podobać!!! Przypomnę,że na razie nic lepszego nie wymyślono (może prócz zajechanego już przez francuzki biedaka hydraulika).

Aż się ciśnie na usta - "typowe". Czy my kiedyś wyleziemy z tego grajdoła?!

konto usunięte

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

nie, nie, to nie jest oficjalne stanowisko. Taka opinia wyłaniala się z dyskusji publicznej. Sprawdzę czy oficjalnie jakoś sie do tego ustosunkowano.
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

"Twórcze napięcie" zostało zjechane, bo najłatwiej jest krytykować ogólną wizję. Właśnie dlatego, że jest ogólna i każdy ją interpretuje po swojemu. Ja sądzę, że ta koncepcja potencjał ma. Jak czytałam uzasadnienie Olinsa to czułam, że jakoś nas uchwycił, jakąś prawdę o nas znalazł. To co mnie teraz interesuje to wdrożenie tej wizji: jak to zrealizować w turystyce? Jakie branże polskiego przemysłu uznać za strategiczne? Czy ktoś przygotowuje wytyczne dla różnych organizacji, od których nasz wizerunek zależy? Czy też, jak to się często zdarza, ta koncepcja leży w czyjejś szufladzie i porasta kurzem?
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

pozdrawiam również :)
Rafał Jerzy Horsztyński:
pozdrawiam koleżankę z zaprzyjaźnionej agencji
z której pochodzi wielu moich kolegów (-;

i koleżanek
Monika Hajdas:
Wizerunek każdego kraju, także Polski tworzy się poprzez kilka obszarów:
- politykę krajową i zagraniczną,
- turystykę,
- produkty i marki eksportowe,
- inwestycje i imigrację,
- kulturę i dziedzictwo narodowe,
- edukację i sport (w tym kreowanie gwiazd narodowych),
- zachowania ludzi - nie tylko gwiazd i polityków, ale każdego z nas.
Te obszary zależą od wielu instytucji i osób. Musi być jedna wizja marki Polska, następnie spójne z nią strategie działania w poszczególnych obszarach. Próby określenia tej wizji już są - kilka lat temu Wally Olins i jego ludzie opracowali koncepcję "twórcze napięcie". Pytanie co dalej z tym się dzieje. Bo nie słyszałam, żeby to było rozwijane czy wdrażane.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

Rafał Jerzy Horsztyński:
http://www.outdoordlamiast.pl/festiwal/ideafestiwalu.asp

Iwona K.:
ostatnio w prasie bardzo modny temat o postrzeganiu Polski na świecie, jej wizerunek i ciągle ten sam wniosek, że mamy za słaby wizerunek!

stąd moje pytanie, jak go można wzmocnić?

znam, wiem, czytałam, ale szukam i pytam dalej :)

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

Krystyna S.:
nie, nie, to nie jest oficjalne stanowisko. Taka opinia wyłaniala się z dyskusji publicznej. Sprawdzę czy oficjalnie jakoś sie do tego ustosunkowano.

Dziękuję, napinam się (twórczo) z ciekawości :)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Polska ma wciąż słaby wizerunek na świecie

Monika Hajdas:
"Twórcze napięcie" zostało zjechane, bo najłatwiej jest krytykować ogólną wizję. Właśnie dlatego, że jest ogólna i każdy ją interpretuje po swojemu. Ja sądzę, że ta koncepcja potencjał ma. Jak czytałam uzasadnienie Olinsa to czułam, że jakoś nas uchwycił, jakąś prawdę o nas znalazł. To co mnie teraz interesuje to wdrożenie tej wizji: jak to zrealizować w turystyce? Jakie branże polskiego przemysłu uznać za strategiczne? Czy ktoś przygotowuje wytyczne dla różnych organizacji, od których nasz wizerunek zależy? Czy też, jak to się często zdarza, ta koncepcja leży w czyjejś szufladzie i porasta kurzem?

ciekawe pytania, bo rzeczywiście nadal pozostają bez odpowiedzi. A często jest tak, że jak rodzą się pomysły to brakuje na nie jedynie pieniędzy... wciąż wizerunek kraju to niedoceniona sprawa...
Moim zdaniem również "creative tension" ma potencjał...a dlaczego nie zostało zrealizowane, wciąż nie ma na to odpowiedzi...



Wyślij zaproszenie do