konto usunięte

Temat: Szacowanie liczby użytkowników, do których można dotrzeć

Witam,
Zastanawiam się, czy nie natknęliście się w sieci na jakieś opracowania dotyczące szacowania liczby użytkowników, do których można dotrzeć za pomocą różnych środków przekazu.

Piszę biznes plan i muszę oszacować, ile użytkowników realnie będzie mogło się zarejestrować, od ilu można oczekiwać, że będą mogli płacić za dodatkowe opcje. Jakie są metodyki, których używają ludzie do takich celów? Które sprawdzają się lepiej, które gorzej? Jak oszacować ogólną liczbę internautów zainteresowaną danym tematem? Te pytania (i wiele innych, powiązanych ;) nurtują mnie od paru dni.

Wiem, że to temat niebywale ciężki, bo o jakimś dokładnym oszacowaniu można zapomnieć, ale wychodzę z założenia, że jeżeli są jakieś książki, czy artykuły na ten temat, to szansa, że rozbieżność nie będzie tak ogromna jak oczekiwania kibiców w stosunku do gry naszych piłkarzy, chociaż trochę wzrośnie. Dodatkowo dochodzą tu różnice między poszczególnymi dziedzinami - inaczej się będzie szacować liczbę internautów zainteresowanych grami, inaczej wędkarstwem itd. Tym bardziej, chociaż szczątkowa wiedza na temat różnych współczynników konwersji itp. będzie bardzo pomocna.

Będę wdzięczny za wszelkie info.

Pozdrawiam
ŁukaszŁukasz Sarnacki edytował(a) ten post dnia 26.09.09 o godzinie 09:37