Temat: support techniczny

Witam.

Zastanawiam się jakie są średnie stawki supportu technicznego firm na rynku ?

Chodzi mi o standardowy układ. Firma A wykupuje support u firmy B. Firma B jest dostępna od poniedziałku do piątku między 8 a 18 do tego, że przyjmuje i rozwiązuje usterki na stronie.

Jakie są koszta czegoś takiego ?

Pozdrawiam,
Dawid Pacholczyk

Temat: support techniczny

Pracowałem dla Fortis2 Arkadiusz Zok w 2008r. Tam było że od 8-16 było 50zł/rh
po godzinach x2, w trybie ekspresowym x3 tak jak i w weekendy.

konto usunięte

Temat: support techniczny

Marek Bednarczuk:
Pracowałem dla Fortis2 Arkadiusz Zok w 2008r. Tam było że od 8-16 było 50zł/rh
po godzinach x2, w trybie ekspresowym x3 tak jak i w weekendy.

W tym przypadku jak rozumiem chodzi tak naprawdę o małą rzecz ale jeśli chodzi o większy zakres to podrzucam do przemyślenia - to jest rozliczenie za wykonaną pracę. Za roboczo godzinę. A co jeśli:

1) zleceń jest mało? Za Twoją gotowość do pracy prawie w trybie a'la SLA klient powinien zapłacić. Ty musisz utrzymywać człowieka który zna ten projekt i odrywać go od innych projektów (albo siebie samego).

2) zleceń jest bardzo dużo? Taki klient może Cię zabić wrzucając nagle zbyt dużo zgłoszeń.

Ja bym szedł w abonament z ustaloną miesięczną pulą godzin do wykorzystania. Jest więcej zgłoszeń? Za zgodą stron realizujecie za dodatkową $ ale w ustalonym terminie. Jest mniej zgłoszeń, część niewykorzystanego czasu przechodzi na następny miesiąc ale nie może go być więcej niż np. czas z trzech miesięcy w skali roku (znowu, aby na końcu klient nie zabił) - klient syty bo nie traci wszystkiego ale jednak coś mu przepada więc jest mobilizacja żeby prace rozdzielać w miarę równomiernie.

Wariacji może być sporo ;) Jakie są czasy reakcji, wykonania zmian, poprawek etc? Czy są jakieś kary? Od tego również zależy cena. Z perspektywy rynku odpowiadając na tak zadane pytanie bez dodatkowych informacji odpowiedziałbym 500,00 - 100 000,00 miesięcznie. Przelicz to z Twoimi kosztami i potrzebami na zyski. Sprzedaj jak najlepiej ;) Powodzenia!

konto usunięte

Temat: support techniczny

Wszystko zależy od ustaleń.
Jedni preferują płacone od godziny przepracowanej, inni ustalają stałą kwotę - niezależną od przepracowania.
Jedni dają X czasu na usunięcie usterki, inni oczekują natychmiastowej reakcji.
Nie bez znaczenia jest też wielkość "rzeczy" którą trzeba się opiekować.

Trudno podać 'średnie'...

Temat: support techniczny

W tym wypadku chodzi o coś w rodzaju abonamentu (przepraszam za niejasność).

Stała miesięczna opłata za gotowość do działania, dlatego też o średnią się pytałem :)

Temat: support techniczny

Olaf Bujak:
Ja bym szedł w abonament z ustaloną miesięczną pulą godzin do wykorzystania.

A widzisz, czas minął, a ja zapomniałem. W Fortisie było tak, że za ustaloną miesięczną kwotę klient miał od 5h miesięcznie do wykorzystania. Oczywiście jak w Erze, im więcej godzin tym więcej płacił.

http://fortis2.pl - oczywiście podaję jako link do zapoznania się z ofertą w celu poszukiwań rozwiązania a nie jako reklamę.
Adrian Roth

Adrian Roth Pracownia
Interaktywna
Bitnoise

Temat: support techniczny

Marek Bednarczuk:

A widzisz, czas minął, a ja zapomniałem. W Fortisie było tak, że za ustaloną miesięczną kwotę klient miał od 5h miesięcznie do wykorzystania. Oczywiście jak w Erze, im więcej godzin tym więcej płacił.

Podobnie my sami rozwiązujemy sprawę supportu technicznego. Klient wykupuje X godzin naszej reakcji na określonych warunkach na miesiąc. Jeżeli nie wykorzysta tych godzin to trudno (płaci za naszą gotowość), jeżeli wykorzysta wszystkie godziny to każda dodatkowa jest rozliczana dodatkowo.

konto usunięte

Temat: support techniczny

A naliczanie sekundowe czy za każdą rozpoczętą godzinę? :D
Adrian Roth

Adrian Roth Pracownia
Interaktywna
Bitnoise

Temat: support techniczny

Naliczanie sekundowe jest dodatkowo płatne ;)

Następna dyskusja:

HTML, XHTML Browser Support




Wyślij zaproszenie do