Temat: support techniczny
Marek Bednarczuk:
Pracowałem dla Fortis2 Arkadiusz Zok w 2008r. Tam było że od 8-16 było 50zł/rh
po godzinach x2, w trybie ekspresowym x3 tak jak i w weekendy.
W tym przypadku jak rozumiem chodzi tak naprawdę o małą rzecz ale jeśli chodzi o większy zakres to podrzucam do przemyślenia - to jest rozliczenie za wykonaną pracę. Za roboczo godzinę. A co jeśli:
1) zleceń jest mało? Za Twoją gotowość do pracy prawie w trybie a'la SLA klient powinien zapłacić. Ty musisz utrzymywać człowieka który zna ten projekt i odrywać go od innych projektów (albo siebie samego).
2) zleceń jest bardzo dużo? Taki klient może Cię zabić wrzucając nagle zbyt dużo zgłoszeń.
Ja bym szedł w abonament z ustaloną miesięczną pulą godzin do wykorzystania. Jest więcej zgłoszeń? Za zgodą stron realizujecie za dodatkową $ ale w ustalonym terminie. Jest mniej zgłoszeń, część niewykorzystanego czasu przechodzi na następny miesiąc ale nie może go być więcej niż np. czas z trzech miesięcy w skali roku (znowu, aby na końcu klient nie zabił) - klient syty bo nie traci wszystkiego ale jednak coś mu przepada więc jest mobilizacja żeby prace rozdzielać w miarę równomiernie.
Wariacji może być sporo ;) Jakie są czasy reakcji, wykonania zmian, poprawek etc? Czy są jakieś kary? Od tego również zależy cena. Z perspektywy rynku odpowiadając na tak zadane pytanie bez dodatkowych informacji odpowiedziałbym 500,00 - 100 000,00 miesięcznie. Przelicz to z Twoimi kosztami i potrzebami na zyski. Sprzedaj jak najlepiej ;) Powodzenia!