Daniel Częstki senior php developer
Temat: OOP - architektura
Witam.Programojąc w OOP dobrze jest budowac system w oparciu o wydzielone podsystemy.
Na razie czytam dosyc sporo dokumentacji na ten temat i wiem ze aplikacja WWW napisana w OOP powinna zawierac
1. system kontrolera
2. system routingu
3. system łańcucha akcji
4. system request
5. system walidacji formularzy
Ja na razie jestem na etapie tworzenia obiektów, ale pytan pojawiajacych sie mi podczas nauki OOP jest tyle ze glowa boli.
Np. obecnei jestem na etapie rozbijania klas na klasy DataObject i DataAccessObject.
Idea bardzo fajna, aczkolwiek dowiedzialem sie ze najczesciej stosuje sie 3 poziomy klas. Nie wazne.
Zastanawiam sie jak powinna wygladac architektura prostego systemu.
Zaluzmy niech to bedzie system rejestracji uzytkownika.
Klasa uzytkownik to imie, nazwisko, email i haslo.
o tego dochodzi klasa walidacji formularzy.
Jak powinno sie to rozwiazac ?
Czy na podstawie danych z formularzy tworze obiekt uzytkownika i przekazuje go do klasy walidacji, ktora sprawdzi pola, czy raczej przekazuje do klasy walidacji dane z formularza i jezeli wszystko jest ok, to tworze obiekt User (DO), przekazuje go do DAO i wywoluje metode zapisu na bazie.
Jakie są wasze propozycje ?
Czy znacie moze jakies gotowe aplikacje, ktore sa napisane obiektowo i ktore mozna byloby podejzec ?Daniel C. edytował(a) ten post dnia 10.12.07 o godzinie 21:29