Dawid Brajl

Dawid Brajl Student, Wyższa
Szkoła Bankowa w
Poznaniu

Temat: Mała agencja i pewne trudności prośba o wypowiedź...

Witam serdecznie,

Jestem na etapie tworzenia małej agencji interaktywnej. Moim mocnym punktem jest zatrudniony świetny programista PHP z wieloletnim doświadczeniem, dobrym portfolio i referencjami.

Buduje biznes od podstaw, zanim uruchomię WWW agencji muszę zadbać o swoje kontakty referencyjne i portfolio. Dlatego też tym co mi pozostaje na obecną chwilę jest między innymi Oferia.pl. Na GL mniejszej firmie podobnej do mojej, nie mającej jeszcze świetnego folio i referencji ciężko znaleźć konkretniejszego klienta.

Czym zainteresować klienta? Co powinna zawierać ciekawa oferta? Na co klienci zwracają uwagę poza portfolio i referencjami? Z waszego doświadczenia.

Większość wykonawców na Oferii w odpowiedziach wkleja szablony nie zawierające praktycznie żadnych ważniejszych szczegółów oferty indywidualnej pod tego klienta.

Często otrzymuje odpowiedzi od potencjalnych klientów "Wstępnie jesteśmy zainteresowani", prowadzę korespondencje i nagle cisza... Są to firmy, nie klienci widmo.

Zauważyłem też, że sporo zleceniodawców posiada budżet na poziomie pozwalającym na wykonanie projektu zgodnie z oczekiwaniami.

Inna sprawa, jeżeli 10 oferentów oferuje za wykonanie prostego sklepu na załóżmy PrestaShop od 800 do 1300 złotych i 3 oferentów 2500 - 3000 zł. Część zleceniodawców nie wiedzących ile czasu trzeba poświęcić na wykonanie solidnego projektu zacznie się zastanawiać, że chcą na nim mocno zarobić - mowa o tej trójce oferentów którzy zaoferowali wyższe ceny od pozostałej dziesiątki. Czym ich przekonać, jak Wy to robicie?

konto usunięte

Temat: Mała agencja i pewne trudności prośba o wypowiedź...

Dawid B.:
Witam serdecznie,

Jestem na etapie tworzenia małej agencji interaktywnej. Moim mocnym punktem jest zatrudniony świetny programista PHP z wieloletnim doświadczeniem, dobrym portfolio i referencjami.

Buduje biznes od podstaw, zanim uruchomię WWW agencji muszę zadbać o swoje kontakty referencyjne i portfolio. Dlatego też tym co mi pozostaje na obecną chwilę jest między innymi Oferia.pl. Na GL mniejszej firmie podobnej do mojej, nie mającej jeszcze świetnego folio i referencji ciężko znaleźć konkretniejszego klienta.

Czym zainteresować klienta? Co powinna zawierać ciekawa oferta? Na co klienci zwracają uwagę poza portfolio i referencjami? Z waszego doświadczenia.

Większość wykonawców na Oferii w odpowiedziach wkleja szablony nie zawierające praktycznie żadnych ważniejszych szczegółów oferty indywidualnej pod tego klienta.

Często otrzymuje odpowiedzi od potencjalnych klientów "Wstępnie jesteśmy zainteresowani", prowadzę korespondencje i nagle cisza... Są to firmy, nie klienci widmo.

Zauważyłem też, że sporo zleceniodawców posiada budżet na poziomie pozwalającym na wykonanie projektu zgodnie z oczekiwaniami.

Inna sprawa, jeżeli 10 oferentów oferuje za wykonanie prostego sklepu na załóżmy PrestaShop od 800 do 1300 złotych i 3 oferentów 2500 - 3000 zł. Część zleceniodawców nie wiedzących ile czasu trzeba poświęcić na wykonanie solidnego projektu zacznie się zastanawiać, że chcą na nim mocno zarobić - mowa o tej trójce oferentów którzy zaoferowali wyższe ceny od pozostałej dziesiątki. Czym ich przekonać, jak Wy to robicie?


Po pierwsze zastosuj się do regulaminu jeżeli oczekujesz odpowiedzi.
To też świadczy o Tobie i Twojej firmie - póki co jesteś szaro białym szarakiem
Dominik K.

Dominik K. designer & developer

Temat: Mała agencja i pewne trudności prośba o wypowiedź...

Dawid B.:
Czym zainteresować klienta? Co powinna zawierać ciekawa oferta? Na co klienci zwracają uwagę poza portfolio i referencjami? Z waszego doświadczenia.

Szczerze? Myślę, że na Oferii agencji nie utrzymasz. Serwisy typu Oferia są dobre dla ludzi prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą z cennikiem usług. To świetny serwis dla hydraulików, elektryków, spawaczy i wielu innych złotych rączek robiących szybkie i konkretne usługi dla szerokiego odbiorcy tych usług, bo takim odbiorcą może być każdy z nas, któremu coś się popsuje nagle w gospodarstwie domowym.

Nie bardzo wiem co rozumiesz przez pojęcie "agencja interaktywna", już po twojej wypowiedzi śmiem przypuszczać, że mylisz to z firmą, która jest tylko fabryką stron www czy tam sklepów, która żeby się utrzymać musi wywalić na rynek 50 podobnych do siebie produkcji rocznie i prawdopodobnie pozyskując klienta takimi kanałami jak wspominasz.

Agencje interaktywne świadczą przeróżne usługi z zakresu projektowania reklamy i działań wizerunkowych w internecie dla swoich klientów, ale głównie w 80% żyją z obsługi projektów klienta, których mają przynajmniej kilku w jednej chwili.

Patrząc na ostatnią dekadę, ludzie, którzy z pełnym sukcesem założyli agencję o jakimkolwiek profilu raczej już mieli kontakty, które ewoluowały do rangi ich klientów lub nawet partnerów biznesowych, a przede wszystkim ci ludzie mieli nieraz kilka lat doświadczeń w pracy w przeróżnych agencjach o podobnym profilu działalności i kilkanaście lat różnych doświadczeń czy to w kreacji, czy programowaniu albo kontaktach z klientami. Reszta to ciężka praca i trochę szczęścia.

Osobiście nie bardzo sobie wyobrażam stworzyć agencję ot tak i zastanawiać się jak tu pozyskać teraz klienta. No chyba, że miałbym na koncie 2 mln PLN lub jakąś niezłą "eurojamłumżę" z UE.

konto usunięte

Temat: Mała agencja i pewne trudności prośba o wypowiedź...

Startujesz na rynku ?
Jak nie masz klientów teraz na których zarobisz na promo lub jak pisał Dominik środków na ich zdobycie to pobędziesz na rynku góra 1,5 roku.

P.s.
- Nie licz na to, ze ktoś ci tu poda złoty środek - promo kosztuje.
- dla mnie jest śmieszne to, że ktoś nazywa Siebie Agencją Reklamową i nie wie jak siebie samego wypromowac ! Już na starcie się kompromitujesz, bo chcesz zaistnieć na rynku jako promotor innych firm a nie wiesz jak zacząć ze sobą ? Może zajmij się np. warzywniakiem - lepiej Ci pójdzie ja wejdziesz w osiedle z krzykiem "jabłka, jabłuszka.." Leżysz już na starcie, bo jak nie daj Boże Twój niedoszły klient trafi na en post to w email do Ciebie Cię wyśmieje..
. Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.01.15 o godzinie 02:32

konto usunięte

Temat: Mała agencja i pewne trudności prośba o wypowiedź...

Agencji się zachciało ; )
nie wie jak się za to zabrać, a chce doradzać klientom jak zaistnieć ; )

OMG...

konto usunięte

Temat: Mała agencja i pewne trudności prośba o wypowiedź...

Dawid B.:
Czym zainteresować klienta? Co powinna zawierać ciekawa oferta? Na co klienci zwracają uwagę poza portfolio i referencjami? Z waszego doświadczenia.

Portfolio jest moim zdaniem tylko pewną formą reklamy. Załóżmy hipotetycznie że jestem Twoim klientem, potrzebuję załóżmy jakiś sklep internetowy czy stronę www. Na rynku jest wiele firm, które mogłyby się podjąć realizacji takich zadań. Załóżmy hipotetycznie że mam otworzyć własną firmę w oparciu o określony model biznesowy. Oczekuję profesjonalizmu, wiele firm ma swoje portfolio i chwalą się referencjami, natomiast faktem jest że z tym profesjonalizmem to bywa różnie. Ty musisz pokazać że znasz się na rzeczy (a właściwie że Twój programista jest kompetentny). Czy jesteś na tyle mocny w negocjacjach żeby mnie przekonać? Wielu klientów się przejechało i są nieufni.

Większość wykonawców na Oferii w odpowiedziach wkleja szablony nie zawierające praktycznie żadnych ważniejszych szczegółów oferty indywidualnej pod tego klienta.

Oczywiście że tak jest, często ten sam tekst: wieloletnie doświadczenie, chętnie podejmiemy się zadania. Wiele razy kiedyś na ZPN pisałem indywidualnie nawet prywatnie do klientów którzy coś wystawiali. Oczywiście zajmuje to trochę czasu, nigdy tam nie wygrałem żadnej aukcji - strata czasu moim zdaniem. Jakie jest prawdopodobieństwo wygrania aukcji na Oferii? Na ZPN jak kiedyś sprawdzałem było to nie więcej niż 1% przypadków. Także powodzenia. Poza tym często decydującym czynnikiem jest cena, wykonawcy biją się także terminami realizacji, programiści pracują w ciężkich warunkach, stąd niska jakość projektów i błędy.
Często otrzymuje odpowiedzi od potencjalnych klientów "Wstępnie jesteśmy zainteresowani", prowadzę korespondencje i nagle cisza... Są to firmy, nie klienci widmo.

Bo mogą robić tylko badanie rynkowe i nic więcej. Poza tym sprzedaż to wieloetapowy proces jakbyś nie wiedział, na tym etapie mają określone potrzeby. Znam to z doświadczenia, zdaję sobie sprawę z tego jak działa lejek zakupowy. To nie jest tak prosto że od razu kogoś przekonasz do współpracy, bo nie koniecznie nawet potrzebuje Twoich usług i może robić tylko jakieś badanie rynkowe.

Zauważyłem też, że sporo zleceniodawców posiada budżet na poziomie pozwalającym na wykonanie projektu zgodnie z oczekiwaniami.

I co z tego? A wiesz o tym, że nawet tutaj obowiązuje zasada 80/20? Zgodnie z tym ci klienci jak sądzę są w tych 20%. Prowadzę rejestr, z którego jasno wynika, że 80% dochodu generuje jakieś 20% kientów. Poza tym to że mają kasę to nie znaczy że nie będą chcieli oszczędzić. Nie jesteś zresztą sam na rynku.
Inna sprawa, jeżeli 10 oferentów oferuje za wykonanie prostego sklepu na załóżmy PrestaShop od 800 do 1300 złotych i 3 oferentów 2500 - 3000 zł. Część zleceniodawców nie wiedzących ile czasu trzeba poświęcić na wykonanie solidnego projektu zacznie się zastanawiać, że chcą na nim mocno zarobić - mowa o tej trójce oferentów którzy zaoferowali wyższe ceny od pozostałej dziesiątki.

Jasne. Prestashop czy inne tego typu to gotowce. Jak by Twój programista miał pisać taki sklep od zera (a nawet na jakimś frameworku) to roboty znacznie więcej niż sama tylko konfiguracja gotowca. Klient się często nie zna na technologiach, więc wali go to na czym to jest zrobione. To Twoja firma ma zaoferować odpowiednie dla niego rozwiązania, klienci się na tym nie znają więc skąd mają wiedzieć czy sklep na Prestashop będzie lepszy od takiego napisanego całkowicie od zera w oparciu o jakiś własny system oferowany przez Twoją firmę?



Wyślij zaproszenie do