konto usunięte
Temat: SL: wielokrotne wykorzystanie czystego xaml'a
Mam wyeksportowaną z Expression Design grafikę wektorową w postaci czystego pliku XAML, oto jego zredukowana wersja:<Canvas Width="2" Height="2" xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation">
<Ellipse Height="2" Width="2" Fill="#FFFFFFFF"/>
</Canvas>
i chcę go stworzyć wiele razy w aplikacji. Gdyby to była kontrolka UserControl z wygenerowaną przez code-behind klasą to nie widzę problemu, ale w tym przypadku muszę:
- wszytać XAMLa jako string z Application.GetResourceStream, ale to mogę zrobić tylko raz
- za każdym razem ilekroć chcę kontrolkę otrzymać muszę wywołać XamlReader.Load(string) plus rzutowanie.
Ponieważ grafikę utrzymuje grafik jako luźny plik XAMLa, nie chciałbym wiązać się z nim mocno poprzez włączanie do projektu z code-behind. Czy jest inny sposób, aby tworzenie 100 instancji nie wiązało się ze 100krotnym wywołaniem XamlReader.Load ?
Obiektów będzie dużo, stanowią one tło całej gierki, które będą się dynamicznie pojawiać na ekranie w zależności od kontekstu.