konto usunięte
Temat: Dziedziczenie
Witam,Mam małą zagwozdkę, a mianowicie. Maska bazowa ma jakiś button na sobie i zdarzenie takiego buttona ma mniej więcej coś takiego zaimplementowane.
private void Button_Click(object sender, EventArgs e)
{
if(i==1) //i jest jakąś zmienna zaimplementowaną gdzieś wcześniej
return
else
.
.
.
}
Na innej masce która dziedziczy po bazowej i również ma przycisk(dziedziczący z bazowego) i zdarzenie podpiete:
private void Button_Click(object sender, EventArgs e)
{
messagebox.show("Ala ma kota");
}
I teraz pytania:
1. czy ZAWSZE zdarzenie z maski bazowej wykona się wcześniej niż zdarzenie na masce potomnej po kliknięciu tego przycisku na masce potomnej (czyli pójdzie ten if)? Czy może jednak jawnie trzeba odwołać się do maski bazowej i wykonać tą metodę?
2. Czy da się jakoś zrobić tak że jeżeli nie jest spełniony warunek w zdarzeniu na kliknięcie w bazowej i wychodzi tym returnem tak aby nie wykonywał w masce potomnej messagebox.show ? W Delphi mniej więcej wiem jak to można osiągnąć, czy w C# bez eventhandlerów, delegatów da się to jakoś objeść?
Z góry dziękuję