Temat: Problemy związane z płatnościami mobilnymi w Europie

Jakiś czas temu na moje pytanie dotyczące problemów związanych z codziennym korzystaniem z pm (płatności mobilnych) w Europie, Japonii i US padły m.in. następujące odpowiedzi:

1. nowinki technologiczne nie przyjmują się zbyt łatwo w Europie ( w domyśle w przeciwieństwie do Japonii)
2. brak jasnego przekazu o korzyściach płynących z korzystania z pm
3. kompatybilność - brakuje międzynarodowego standardu;
4. złożoność - systemy pm są zbyt trudne dla przeciętnego użytkownika
5. bezpieczeństwo i wiarygodność - klienci nie ufają pm
6. koszty - związane z pm.

Temat: Problemy związane z płatnościami mobilnymi w Europie

Witam,

Moim zdaniem podstawowym problemem płatności mobilnych jest nowa technologia i chęć jej stosowania przez poszczególne grupy społeczne. O ile nowe technologie dość łatwo przyjmują się wśród młodych ludzi, o tyle to nie oni posiadają gro pieniędzy na zakupy. Dokładnie odwrotnie jest ze starszymi.

Nie trudno przekonać nastolatka do płacenia za parking telefonem, problem, żeby miał samochód i parkował w płatnej strefie. Za to dotrzeć do świadomości przeciętnego 40-sto, 50-cio latka, jest o wiele trudniej.

Sporym ułatwieniem w stosowaniu płatności mobilnych będzie popularyzacja technologii NFC, ale to znowu jest zależne od producentów komórek. Mimo tego, nie uważam, żeby stosowanie telefonu komórkowego do płacenia obecnie było uciążliwe. Trzeba choć raz spróbować, aby zobaczyć jakie to proste.

Ponadto często wykorzystywane numery, jak choćby numer do parkowania, można sobie zapisać w książce tel. i prosto wybierać je z menu.

Temat: Problemy związane z płatnościami mobilnymi w Europie

Arkadiusz Paweł Wiatrowski:
Witam,

Moim zdaniem podstawowym problemem płatności mobilnych jest nowa technologia i chęć jej stosowania przez poszczególne grupy społeczne. O ile nowe technologie dość łatwo przyjmują się wśród młodych ludzi, o tyle to nie oni posiadają gro pieniędzy na zakupy. Dokładnie odwrotnie jest ze starszymi.

Nie trudno przekonać nastolatka do płacenia za parking telefonem, problem, żeby miał samochód i parkował w płatnej strefie. Za to dotrzeć do świadomości przeciętnego 40-sto, 50-cio latka, jest o wiele trudniej.

Sporym ułatwieniem w stosowaniu płatności mobilnych będzie popularyzacja technologii NFC, ale to znowu jest zależne od producentów komórek. Mimo tego, nie uważam, żeby stosowanie telefonu komórkowego do płacenia obecnie było uciążliwe. Trzeba choć raz spróbować, aby zobaczyć jakie to proste.

Ponadto często wykorzystywane numery, jak choćby numer do parkowania, można sobie zapisać w książce tel. i prosto wybierać je z menu.


Tak, płacenie za pomocą komórki jest wygodne - byłem jedną z pierwszych osób w Polsce, która zapłaciła mPayem :) za taksówkę i poszło jak z płatka.
Ważne jednak jest by znaleźć coś ekstra dla sprzedawcy w całym łańcuchu wartości. Co może zachęcić firmę do tego by namówiła swoich klientów do korzystania z pm? Na Filipinach mp zajęły miejsce banków, w Japonii DoCoMo zainwestował w bank i sieć handlową i niemal "zmusił" konsumentów do korzystania z pm. W Europie sytuacja jest trochę inna. Z drugiej strony sukces usług premiums SMS wskazuje na to, że płatności mobilne są niezwykle popularne. Wiem, że jest trochę "ciekawych wysp" czekających na tę usługę.
Niestety, nie wystarczy powiedzieć, że każdy z nas posiada komórkę i chętnie by za jej pomocą zapłacił. Należy pokazać sprzedawcy, że na tym może zarobić :)

Temat: Problemy związane z płatnościami mobilnymi w Europie

Oczywistą korzyścią dla sprzedawcy jest zwiększenie wolumenu sprzedaży. Tu płatności mobilne wpisują się dobrze w mikropłatnościach, gdzie brak drobnych często uniemożliwia lub znacząco utrudnia zakup towaru / usługi (parkingi, automaty).

Wielkość sprzedaży może też wzrosnąć w przypadku zakupów internetowych przy korzystaniu z pm. Wiele osób boi się zakupów przez internet z uwagi na duże ryzyko dokonywania płatności. Przelew jest mało wygodny, płatność kartą kredytową w powszechnej opinii mało bezpieczna, płatność "za pobraniem" stosunkowo wysoka przy niskiej cenie zamawianego towaru. W tym momencie płatność mobilna, wykorzystująca drugi, niezależny, natychmiastowy i bezpieczny kanał łączności wpisuje się znakomicie. Niestety, na razie, mało osób zdaje sobie z tego sprawę. Może właśnie promowanie przez sprzedawcę tej drogi płatności może spowodować przypływ nowych klientów?

BTW, może jako właściciel rozreklamował byś to forum na innych grupach, co być może przyniesie nowych członków i wniesie szersze spojrzenie na ten temat?
Kamil Dąbrowski

Kamil Dąbrowski Junior Management
Consultant

Temat: Problemy związane z płatnościami mobilnymi w Europie

Witam Panowie,

A co z biletami poza transportem publicznym? (Koncerty, eventy, etc.)

To z pewnoscia jedna z wysep o ktorej Pan pisze Panie Grzegorzu, wartosci dla sprzedawcy mnoza sie kiedy produktowi poluzni sie ramy definiujace go jako wymiana pieniadz w zamian za transfer prawa do otrzymania uslugi, czy produktu. Mozna na tej podstawie zbudowac multimedialna platforme, nowa Mekke dla agencji reklamowych i bezposrednie polaczenie bogactwa internetu z rzeczywistoscia pelna nieswiadomych dostepnosci produktow i uslug "w zasiegu reki" klientow.

Czy ktos z naszych dwoch gigantow eksperymentuje np. z kinami? Mowa oczywiscie o multipleksach. A moze "SkyCash" cos mysli?

Pozatym mysle ze czas na powazniejsze inwestycje w tym segmencie, w Afryce juz od dawna ten przemysl kwitnie! A to chyba dobry znak dla produktu, jesli przyjmuje sie nawet w ekstremalnych gospodarkach.

Pozdrawiam,
Kamil Dabrowski.



Wyślij zaproszenie do