konto usunięte

Temat: Implementacja płatności

mTransfer jest dostępny tylko na kontach firmowych i płaci się 5zł miesięcznie za obsługę.
Jeśli korzystasz z jakiś kombajnów gdzie przelewy robisz do wszystkich banków tam juz niestety procenty lecą za przelewy.

konto usunięte

Temat: Implementacja płatności

Mariusz Mikołajek:
mTransfer jest dostępny tylko na kontach firmowych i płaci się 5zł miesięcznie za obsługę.
Jeśli korzystasz z jakiś kombajnów gdzie przelewy robisz do wszystkich banków tam juz niestety procenty lecą za przelewy.

opłata za przelew przychodzący mTRANSFER 2% wartości przelewu min. 0,01 zł
Wojciech Sznapka

Wojciech Sznapka CTO @ STS Zakłady
Bukmacherskie

Temat: Implementacja płatności

Marcin Bojków:
Gdzieś u kogoś na stronie widziałem rozwiązanie, że po realizacji koszyka i dokonaniu wyboru odpowiedniego banku, przechodziło do podstrony na której, był screenshot z opisem wypełnienia danych w formularzu na stronie banku a następnie wielki przycisk przekierowujący prosto do banku :]

a niby dotpay dla banków typu raifaisen czy toyota bank robi inaczej? :-)

konto usunięte

Temat: Implementacja płatności

Dotpay czyli były Allpay może i jest fajny ale w przypadku jakichkolwiek problemów liczcie się z totalną arogancją personelu włącznie z blokadą konta czyli utratą wszelkich danych księgowych oraz pieniędzy.

Przyparci do muru w sytuacjach spornych ostatecznie odpowiadają, że "siedziba firmy jest w Anglii i proszę to zgłosić do (tu adres w UK)".

Powyższe przećwiczyłem więc to nie są fanaberie tylko praktyka.

konto usunięte

Temat: Implementacja płatności

Wojciech Małota:
Jednakowoż są sklepy, które gadają bezpośrednio z systemami banków.
Też jestem zainteresowany tematem więc jeśli ktoś wie jak to jest to chętnie się dowiem.

To wymaga posiadania kont bankowych w tych bankach - czyli jeśli chcesz dać komuś możliwość zapłaty przez mTransfer (mBank) to Ty (jako sprzedawca) musisz mieć tam konto. To samo tyczy się pozostałych banków - ile możliwości tyle kont bankowych.

Bardzo często by uzyskać możliwość "sprawdzania transakcji" musisz z każdym z banków podpisać dodatkową umowę. Czasem (Mbank) musisz być do tego Sp. z o.o. Bez tego masz dostęp tylko do podstawowej wersji mTransferu, która uniemożliwia weryfikację transakcji po jej zakończeniu (przelew zostanie zrealizowany ale "twój sklep" nie będzie o tym "wiedział").

To wszystko komplikuje płatności bezpośrednie. Lepiej skorzystać z usług pośredników (przelewy24.pl, etc).Robert B. edytował(a) ten post dnia 10.06.09 o godzinie 09:48

konto usunięte

Temat: Implementacja płatności

Darek Zoń:
...
Ale banki nie dadzą Ci API, o tym możesz jedynie pomarzyć :P

Z "dawaniem" raczej nie ma większych problemów. Poczytaj jednak moją wypowiedź wyżej.
Maciej Kuś

Maciej Kuś właściciel, ibex.pl

Temat: Implementacja płatności

ciekawa realizacja to http://bluecash.pl
Konrad Kierys

Konrad Kierys iOS Developer

Temat: Implementacja płatności

To wymaga posiadania kont bankowych w tych bankach - czyli jeśli chcesz dać komuś możliwość zapłaty przez mTransfer (mBank) to Ty (jako sprzedawca) musisz mieć tam konto. To samo tyczy się pozostałych banków - ile możliwości tyle kont bankowych.

To chyba oczywiste, bo z tego co się orientuje to mTransfer dla mBanku czy przelewy24 dla BZ WBK to przelew wewnętrzny, czyli jak chcesz to oferować to musisz posiadać konto w danym banku, nawet jeśli używasz dotpay czy platnosci.pl. Mam rację?
Wojciech Sznapka

Wojciech Sznapka CTO @ STS Zakłady
Bukmacherskie

Temat: Implementacja płatności

Konrad Kierys:
To wymaga posiadania kont bankowych w tych bankach - czyli jeśli chcesz dać komuś możliwość zapłaty przez mTransfer (mBank) to Ty (jako sprzedawca) musisz mieć tam konto. To samo tyczy się pozostałych banków - ile możliwości tyle kont bankowych.

To chyba oczywiste, bo z tego co się orientuje to mTransfer dla mBanku czy przelewy24 dla BZ WBK to przelew wewnętrzny, czyli jak chcesz to oferować to musisz posiadać konto w danym banku, nawet jeśli używasz dotpay czy platnosci.pl. Mam rację?

nie.

konto usunięte

Temat: Implementacja płatności

Systemy mikropłatności dostają kasę na swoje (Twoje?) konto w ich systemie, a dopiero po wyrażeniu takiego życzenia, bądź na koniec miesiąca jest przelewane na Twoje rzeczywiste konto zdefiniowane gdzieś u nich w systemie jako Twoje rzeczywiste.

Kurde, ale zakręciłem :P

konto usunięte

Temat: Implementacja płatności

Konrad Kierys:
To chyba oczywiste, bo z tego co się orientuje to mTransfer dla mBanku czy przelewy24 dla BZ WBK to przelew wewnętrzny, czyli jak chcesz to oferować to musisz posiadać konto w danym banku,

Do tego miejsca: tak, od tego miejsca: nie
Konrad Kierys:
... nawet jeśli używasz dotpay czy platnosci.pl. Mam rację?

konto usunięte

Temat: Implementacja płatności

Może jakby kończąc moje uwagi:

Robiłem kiedyś zestawienie kosztów związanych z przelewami. Własna implementacja płatności poszczególnych banków to absurd.

1) Konieczność zakładania kont bankowych w X bankach
2) Opłaty za transfer (przelew wewnętrzny) też są
3) Opłaty za utrzymanie transferu (przelewu wewnętrznego)
4) Opłaty za utrzymanie kont bankowych
5) to co wspomniał Wojciech - wiele różnych implementacji (każdy bank realizuje to inaczej).

Przy niewielkich obrotach (na pewno poniżej 10.000/miesiąc) to nie ma najmniejszego sensuRobert B. edytował(a) ten post dnia 10.06.09 o godzinie 18:27

konto usunięte

Temat: Implementacja płatności

Maciej Kuś:
ciekawa realizacja to http://bluecash.pl

Sprawdziłem.

Niestety, zarówno system jak i obsługa nie są przygotowani do uruchamiania usług płatności elektronicznych mimo, że mają to w ofercie. Zacinają się na etapie pobrania 5 zł celem weryfikacji konta bankowego.

Weryfikacja jest prawidłowa (on-line) a system uparcie chce dalej konto weryfikować czyli - pobrać kolejne 5 zł.
Obsługa serwisu nie odpowiada na maile. Kontakt telefoniczny wykazuje kompletny brak przygotowania personelu do tego, czym się zajmują i jak działa ich system. W rozmowie powołują się na Kodeks Postępowania Administracyjnego wyznaczając sobie 7 dni na odpowiedź w zgłaszanej sprawie :)

Myślę, że w przypadku firmy, która ma obsługiwać płatności on-line jest to poważny problem. Nie polecam.
Michał Stachura

Michał Stachura Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu

Temat: Implementacja płatności

Wszystko zależy od skali.
Banki niechętnie będą się bawić w umowy z każdym małym sklepem. Weryfikacja sklepów wyjaśnianie problemów technicznych, reklamacji itp. to jest coś na co w Banku przeważnie nie ma zasobów. Dlatego dla PBLów wygodniej jest podpisać Bankowi umowę z platnosciami.pl, dotpajem i innymi i niech oni się martwią i wyjaśniają.

Jeśli jednak przyjdzie do banku merlin albo empik to myślę, że Bank znajdzie API, podpisze umowę i chętnie pomoże w implementacji płatności.

Jest jeszcze jedna kwestia drażliwa dla niektórych Banków. Nie wszystkie one chcą żeby ich logo było na sklepach sprzedających pornografię lub zajmujących się hazardem. Podpisując umowę oddzielnie z każdym sklepem należałoby później okresowo je weryfikować, co przy obecnej liczbie sklepów może być problematyczne, a i ukryć sklep to przed Bankiem może. Z punktu widzenia Banku wygodniej jest zrobić z integratorem zapis w umowie, że ma tego pilnować i sprawa zamknięta.
Paweł G.

Paweł G. Managing Director

Temat: Implementacja płatności

Jeszcze jedna uwaga wynikająca z mojej praktyki przyjmowania płatności. Korzystam z platnosci.pl i tam wśród metod płatności są np płatności typu "Przelew z ...", które nie są realizowane online.
Być może w innych systemach jest podobnie.

Klientowi w takim wypadku wyświetlają się dane do przelewu (albo gotowy formularz z wypełnionymi polami) jaki ma zrobić ze swojego konta na konto platnosci.pl. Dopiero, jak przelew dotrze do nich, to wtedy jest informacja, że płatność została zrealizowana. A taki przelew oczywiście nie dochodzi od razu...

Dlatego odradzam implementowanie takich sposobów płatności, bo to nie ma za bardzo sensu. Po co płacić prowizje dla pośrednika, jeśli klient i tak wykonuje zwykły przelew?

Sprawdzajcie więc, czy dana forma płatności jest realizowana online, czy też nie. Jeśli nie, to można ją pominąć w formularzu płatności. Zamiast niej, obok typów płatności online, dajcie po prostu dane do przelewu. Klient zrobi zwykły przelew ze swojego konta, a wy zaoszczędzicie na prowizji.
Wojciech Sznapka

Wojciech Sznapka CTO @ STS Zakłady
Bukmacherskie

Temat: Implementacja płatności

Paweł G.:
Jeszcze jedna uwaga wynikająca z mojej praktyki przyjmowania płatności. Korzystam z platnosci.pl i tam wśród metod płatności są np płatności typu "Przelew z ...", które nie są realizowane online.
Być może w innych systemach jest podobnie.

Klientowi w takim wypadku wyświetlają się dane do przelewu (albo gotowy formularz z wypełnionymi polami) jaki ma zrobić ze swojego konta na konto platnosci.pl. Dopiero, jak przelew dotrze do nich, to wtedy jest informacja, że płatność została zrealizowana. A taki przelew oczywiście nie dochodzi od razu...

Dlatego odradzam implementowanie takich sposobów płatności, bo to nie ma za bardzo sensu. Po co płacić prowizje dla pośrednika, jeśli klient i tak wykonuje zwykły przelew?

Sprawdzajcie więc, czy dana forma płatności jest realizowana online, czy też nie. Jeśli nie, to można ją pominąć w formularzu płatności. Zamiast niej, obok typów płatności online, dajcie po prostu dane do przelewu. Klient zrobi zwykły przelew ze swojego konta, a wy zaoszczędzicie na prowizji.

dokładnie to samo jest w dotpayu. Ja zrobiłem formularz wyboru kanału płatności (mTransfer / inteligo / karta itd) po swojej stronie, a do dotpaya wysyłam klienta z numerem kanału i infomacją, że kanał jest zablokowany (czyli klient nie ma możliwości jego zmiany na stronie dotpaya), dzięki temu zwykłe przelewy klienci realizują sobie własnym zakresie, a my mamy prowizję dla siebie :-)
Oczywiście pewnie działa to tak, że taki dotpay ma konta w wszystkich bankach które oferuje, a które nie mają przelewów online i powiadomienie o otrzymaniu płatności przychodzi dużo szybciej, ale czy warto? :-)

konto usunięte

Temat: Implementacja płatności

Paweł G.:
Klientowi w takim wypadku wyświetlają się dane do przelewu (albo gotowy formularz z wypełnionymi polami) jaki ma zrobić ze swojego konta na konto platnosci.pl. Dopiero, jak przelew dotrze do nich, to wtedy jest informacja, że płatność została zrealizowana. A taki przelew oczywiście nie dochodzi od razu...
Wydaje mi się, iż taki przelew bank X do platnosci.pl idzie znacznie szybciej niż przelew standardowy z bank X do bank Y
Pisze o 'Przelew z do platnosci.pl' a nie o "Szybki przelew'.
Korzystam z platnosci.plAdrian Szczepanik edytował(a) ten post dnia 16.06.09 o godzinie 20:29
Paweł G.

Paweł G. Managing Director

Temat: Implementacja płatności

Wojciech Sznapka:
dokładnie to samo jest w dotpayu. Ja zrobiłem formularz wyboru kanału płatności (mTransfer / inteligo / karta itd) po swojej stronie, a do dotpaya wysyłam klienta z numerem kanału i infomacją, że kanał jest zablokowany (czyli klient nie ma możliwości jego zmiany na stronie dotpaya)

No i dobrze :) W platnosci.pl jest tak, że u siebie umieszczasz formularz wyboru kanału płatności, a po jego wyborze jesteś przekierowywany na stronę banku. Także ja zrobiłem tak, że u siebie daje formularz tylko z kanałami płatności, które mi odpowiadają.
Nie biorę wszystkiego, co dają.
Adrian Szczepanik:
Wydaje mi się, iż taki przelew bank X do platnosci.pl idzie
znacznie szybciej niż przelew standardowy z bank X do bank Y

Być może trochę szybciej, bo może coś już usprawnili. Ale i tak większość tych "Przelewów z..." jest realizowana tylko w dni robocze. Także środki od klienta płacącego w sobotę, otrzymamy dopiero w poniedziałek. Jakby zrobił zwykły przelew ze swojego konta, to też by było w poniedziałek, tylko może ciut później.

Jest jeszcze jeden aspekt tego zagadnienia. Kiedyś okazało się, że klient po wybraniu opcji "Przelew z ..." miał możliwość zmodyfikowania parametrów płatności.

Nie pamiętam już jaki to był bank, ale klient coś zmienił, chyba tytuł płatności. Przelew z jego konta wyszedł, ale w systemie platnosci.pl nie został potwierdzony, bo miał inny tytuł. Także powstała kuriozalna sytuacja, w której klient zapłacił, a ja nie miałem informacji z platnosci.pl, że płatność doszła. Kilka godzin musiałem potem wyjaśniać tą sprawę...

Nie wiem, czy dalej tak jest, ale postanowiłem unikać takich kanałów płatności, bo nie dość, że nie są realizowane online, to jeszcze mogą być podatne na błędy.Paweł G. edytował(a) ten post dnia 16.06.09 o godzinie 20:55
Hubert Wesołowski

Hubert Wesołowski Człowiek od krycia
dachów podczas
deszczu (mokrej
roboty).

Temat: Implementacja płatności

Tak jak pisali poprzednicy: duzy moze wiecej. jesli masz maly sklepik (<50-100k/miesiac) zapomnij ze dostaniesz API od banku. a nawet jesli to zobaczysz takie prowizje, ze czym predzej pojdziesz do posrednikow.

Rozwiazaniem posrednim moze byc parser kont bankowych jesli wkurza Cie te 2% prowizji. Tylko ze to duzo pracy oraz koszt utrzymania wielu kont (tylko nieliczne sa bezplatne). I musisz miec swiadomosc ze dzialasz niezgodnie z regulaminem lub na jego granicy wiekszosci kont (zapisy o nadmiernym nieobciazaniu systemow bankowych itp.). Dopoki masz maly sklepik problem raczej znikomy, w momencie wzrostu obrotow (jak wyciagi zaczna wazyc po kilka kilo ;-D) moga zaczac sie problemy.
Do tego interfejsy www do kont co jakis czas sie zmieniaja, wiec parsery trzeba przerabiac.
Jak sie parser zachowa niezgodnie z oczekiwaniami to moze narobic strat na gruba kase ;D.

Jesli planujesz byc posrednikiem platnosci probuj z parserami (najlepiej za zgoda bankow), jesli masz sklep do podlaczenia - szkoda czasu, wybierz gotowe rozwiazanie.
Jarosław Rafa

Jarosław Rafa senior software
engineer, Motorola
Solutions Systems
Polska

Temat: Implementacja płatności

Robert Kozakiewicz:
Dotpay czyli były Allpay może i jest fajny ale w przypadku jakichkolwiek problemów liczcie się z totalną arogancją personelu włącznie z blokadą konta czyli utratą wszelkich danych księgowych oraz pieniędzy.

Przyparci do muru w sytuacjach spornych ostatecznie odpowiadają, że "siedziba firmy jest w Anglii i proszę to zgłosić do (tu adres w UK)".

Powyższe przećwiczyłem więc to nie są fanaberie tylko praktyka.

Co do tego ostatniego, kiedy firma nazywała się Allpay istotnie miała siedzibę w Anglii. Zmiana nazwy na Dotpay wiązała się także (czy raczej wynikła z) zmianą siedziby firmy. Obecnie, zgodnie z danymi figurującymi na stronie:

SIEDZIBA SPÓŁKI:

Dotpay S.A.
Wielicka 72
30-552 Kraków
Tel. +48 12 6882600
Faks: +48 12 6882699

NIP: 634-26-61-860

REGON: 240770255

A akurat moje doświadczenia w poprzedniej pracy ze współpracy jeszcze wtedy z Allpayem były dobre. Nawet udało się wynegocjować prowizję niższą od standardowej, i obsługa raczej zawsze była OK - nigdy nikt nie spotkał się z żadną "arogancją" ze strony Allpaya/Dotpaya. Nie bardzo rozumiem jakie "przypadki jakichkolwiek problemów" masz na myśli, bo nie napisałeś dokładnie, a ja za bardzo sobie nie wyobrażam w jakiej sytuacji miałoby dojśc do blokady konta klienta przez Dotpaya...



Wyślij zaproszenie do