Temat: Implementacja płatności
Wojciech Sznapka:
dokładnie to samo jest w dotpayu. Ja zrobiłem formularz wyboru kanału płatności (mTransfer / inteligo / karta itd) po swojej stronie, a do dotpaya wysyłam klienta z numerem kanału i infomacją, że kanał jest zablokowany (czyli klient nie ma możliwości jego zmiany na stronie dotpaya)
No i dobrze :) W platnosci.pl jest tak, że u siebie umieszczasz formularz wyboru kanału płatności, a po jego wyborze jesteś przekierowywany na stronę banku. Także ja zrobiłem tak, że u siebie daje formularz tylko z kanałami płatności, które mi odpowiadają.
Nie biorę wszystkiego, co dają.
Adrian Szczepanik:
Wydaje mi się, iż taki przelew bank X do platnosci.pl idzie
znacznie szybciej niż przelew standardowy z bank X do bank Y
Być może trochę szybciej, bo może coś już usprawnili. Ale i tak większość tych "Przelewów z..." jest realizowana tylko w dni robocze. Także środki od klienta płacącego w sobotę, otrzymamy dopiero w poniedziałek. Jakby zrobił zwykły przelew ze swojego konta, to też by było w poniedziałek, tylko może ciut później.
Jest jeszcze jeden aspekt tego zagadnienia. Kiedyś okazało się, że klient po wybraniu opcji "Przelew z ..." miał możliwość zmodyfikowania parametrów płatności.
Nie pamiętam już jaki to był bank, ale klient coś zmienił, chyba tytuł płatności. Przelew z jego konta wyszedł, ale w systemie platnosci.pl nie został potwierdzony, bo miał inny tytuł. Także powstała kuriozalna sytuacja, w której klient zapłacił, a ja nie miałem informacji z platnosci.pl, że płatność doszła. Kilka godzin musiałem potem wyjaśniać tą sprawę...
Nie wiem, czy dalej tak jest, ale postanowiłem unikać takich kanałów płatności, bo nie dość, że nie są realizowane online, to jeszcze mogą być podatne na błędy.
Paweł G. edytował(a) ten post dnia 16.06.09 o godzinie 20:55