Temat: duży problem!!!!
Michał Pawłowski:
ajax ma za duzo problemow z accessibility ... flash jako calosc nigdy ? popatrzcie sobie na site'y najwiekszyk marek odziezowych w polsce ... jaki procent juz teraz jest stricte flashowy...
Piszesz prowokacyjnie, to i ja napisze prowokacyjnie:
A kto w ogole wchodzi na jakies "strony marek"? Kogo interesuja strony o charakterze czysto reklamowym i marketingowym? Ludzi, którzy się nudzą i mają za dużo czasu do stracenia???
Serce Internetu to strony
informacyjne. Portale z wiadomościami, wyszukiwarki, rozkłady jazdy pociągów, katalogi firm, choćby serwisy społecznościowe takie jak ten. Także wszelkie strony, gdzie nie pokazuje się produktów na wystawie, tylko
faktycznie robi się interesy: serwisy aukcyjne, sklepy internetowe, rezerwacja hoteli, biletów lotniczych, bankowość internetowa. O e-urzędach (w Polsce co prawda praktycznie nieistniejących, ale za granicą to już dawno standard), elektronicznej rekrutacji do szkół czy na studia, wirtualnych dziekanatch na uczelniach już nawet nie wspominam. To jest sens Internetu, nie jakieś tam reklamki. A to jest i - śmiem twierdzić - jeszcze długo pozostanie tekstowe. Nikt się raczej za bardzo nie odważy robić takich rzeczy w całości we flashu.
Na wszystkie strony, które widziałem i z których korzystałem w jakimkolwiek celu, może 5% była czysto flashowa. A co do accessibility, to chyba jest żartem stwierdzenie, że flash ma większą dostępność niż ajax... Poza tym dobrze zrobiona strona zarówno flashowa, jak i ajaxowa
musi mieć opcję degradacji do zwykłego HTML-a jeżeli przegladarka użytkownika danej funkcjonalności nie obsługuje. Tylko że w przypadku ajaxu jest łatwiej, bo nie trzeba robić całej osobnej, alternatywnej strony w HTML-u, a w przypadku flasha - trzeba...
Jarosław Rafa edytował(a) ten post dnia 09.06.08 o godzinie 19:23