konto usunięte

Temat: WŁOsy

Jakich używacie metod do wyodrębnienia włosów z tła? Mam na myśli coś innego niż zakres kolorów bądź mozolna praca z maskami. Czy ktoś próbował tej metody:
http://www.photoshopsupport.com/elements/tutorials/ext...

konto usunięte

Marcin Pawlas

Marcin Pawlas kocham poniedziałek

Temat: WŁOsy

Maciej L.:
http://www.blog.spoongraphics.co.uk/tutorials/handy-te...

chyba najdokładniejsza metoda ... w sumie to bez jednolitego tła to praktycznie dłubanina zawsze będzie
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: WŁOsy

gumka tła, później zwykła gumka - trochę czasochłonne, za to bardzo precyzyjne.
Alicja Migda

Alicja Migda Art Director

Temat: WŁOsy

dłubanie, dłubanie i jeszcze raz dłubanie :)
czasami czuje się jak fryzjer jak klienci proszą by ich uczesać :)
Marcin Pawlas

Marcin Pawlas kocham poniedziałek

Temat: WŁOsy

Alicja M.:
dłubanie, dłubanie i jeszcze raz dłubanie :)
czasami czuje się jak fryzjer jak klienci proszą by ich uczesać :)

zawsze można dorwać, zrobić itp fryzurki na jednolitym blue, green screen ... tu łatwo da się wyciągnąć włosy ... a potem jak mamy mocno problemowe zdjęcie, golić na łyso, i wstawiać całość lub składać z kawałków, to tak w połowie przypadków gdzie możemy zmienić włoski na inne ratuje kilka chwil na pewno i nerwów.
Zbyszek P.

Zbyszek P. Jeżeli masz cel, to
potrafisz go też
osiągnąć - chyba,
że...

Temat: WŁOsy

Można (chociaż nie miałem okazji sam wypróbować) dodać włosy z brushy
http://www.deviantart.com/#order=9&q=brushes+hair
Niby nic ale podziała :) no i fryzurę można dopasować.Zbyszek P. edytował(a) ten post dnia 20.07.09 o godzinie 13:16

konto usunięte

Temat: WŁOsy

Jeszcze 3 całkiem fajne Video Tutoriale (2 na samym dole strony)

http://www.graphic-design-employment.com/hair-cutout-i...
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: WŁOsy

przede wszystkim w CG nie ma czegos takiego jak jednolita i najlepsza metoda do zrobienia czegokolwiek-wyobraź sobie wyodrębnienie z wielorakiego tła,blond włosów,na które pada jednokierunkowe światło,powodując,ze chwilami włosy przechodzą wiele tonacji.
Najlepszą metodą jest łączenie metod,zapisywanie kształtów i zaznaczeń, dodawanie kolejnych etapów na warstwach (jak łączenie wycinanki),używanie różnych brushy,nacisku gumek,wycinanie odpowiednich fragmentów i traktowanie ich levelsami,zaznaczanie i łączenie z już zbudowanymi kształtami zaznaczenia. a chwilami nawet...: http://www.furiae.com/index.php?view=gallery.
generalnie każdą pracę trzeba traktowac indywidualnie i łączyć do niej jak najbardziej optymalne metody.

Poza tym przy takich pracach dobrze jest pamiętać o nielokalności kolorów układających się na zdjęciu-dobrze jest pamiętać,że "to co żółte,czasem jest zielone".

nie polecam jednak brushy z włosami-chyba,że sami sobie je zrobicie. Zazwyczaj są w bardzo kiepskiej rozdzielczości...poza tym nie zawsze można naruszyć oryginalną strukturę kształtu włosów/fryzury.

edit:
ps: za to BARDZO POLECAM TABLET!Dorota S. edytował(a) ten post dnia 22.07.09 o godzinie 11:22
Marcin Pawlas

Marcin Pawlas kocham poniedziałek

Temat: WŁOsy

Dorota S.:
przede wszystkim w CG nie ma czegos takiego jak jednolita i najlepsza metoda do zrobienia czegokolwiek-wyobraź sobie wyodrębnienie z wielorakiego tła,blond włosów,na które pada jednokierunkowe światło,powodując,ze chwilami włosy przechodzą wiele tonacji.

chyba po prostu czasem lepiej znaleźć odpowiednie zdjęcie albo dogadać się z fotografem aby robił odpowiednie zdjęcie, a jak jest taka masakra jak opisujesz to zastanowić się czy gra jest warta świeczki :)
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: WŁOsy

Każdy ma jakieś podejście-jednak trzeba sobie zdać sprawę,że często to nie świat jest dla nas,ale my dla świata, a jak nie umiesz się uporać z problemem,ktoś weźmie lepszego grafika.
Nikt nie mówił,że będzie łatwo-po to właśnie istnieje praca grafika-żeby ktoś umiał uporać się z problemem,z którym laik się nie upora. Dobry grafik nie marudzi,tylko robi-niestety taka jest właśnie prawda.

Czasem zdarzają się takie sytuacje,że nie można uzyskać dobrych materiałów- poza tym umiejętność szparowania jest potrzebna w prawie każdej dziedzinie CG (nawet 3d-choćby przy robieniu tekstur) i nikt tego za ciebie nie zrobi-chyba,że firma postanowi wynająć INNEGO grafika...

a co do samego tematu- oczywiście trzeba swoją pracę usystematyzować tak,żeby jak najbardziej sobie ułatwić sprawę,dobry grafik zrobi coś precyzyjnie,ale jak trzeba,to też dosyć sprawnie i szybko- tablet i dobra rozdziałka monitoru to podstawa.

poza tym-trenować,trenować,trenować :)
Marcin Pawlas

Marcin Pawlas kocham poniedziałek

Temat: WŁOsy

Dorota S.:
Każdy ma jakieś podejście-jednak trzeba sobie zdać sprawę,że często to nie świat jest dla nas,ale my dla świata, a jak

oj nie przesadzajmy tak, ja czasem mówię że coś mnie przerasta, że mogę to zrobić ale nie ma to większego sensu bo będzie wyglądać sztucznie to ... wtedy organizuje się lepszy materiał lub zmienia motyw.

naprawdę uważam że czasem nie ma co walczyć ze słabym materiałem bo są rzeczy z których cudów się nie wyczaruje ;) terminy również są ważne, nie zawsze jest czas na dłubanie nawet kiedy cel jest osiągalny, praca grafika to również czasem kompromisy czas/kreacja

a tak pozatym to się na całej lini zgadzam ;)
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: WŁOsy

okej-to może powiem inaczej-dostajesz do obróbki render obiektu 3d-który został już opłacony,ktoś go zrobił i nie zrobi jeszcze raz. Pisząc render mam na myśli ustawienia światła,których już inaczej ktoś nie ustawi,żeby było hiper mega,tak jak zostało zamówione. Możesz operować na tym jpg'u, albo możesz nie miec tej roboty i tyle... NIE ZAWSZE wszyscy pracują pod kontem grafika 2d-ktos zamóił sesję u fotografa,zapłacił i nie będzie płacił drugi raz,za kolejną,bo grafikowi się nie chce szparować ;) Przy pracy nad gierka komputerowa,pamietam,nie było pomiłuj-każdy miał swoje wytyczne tickety i żeby sie mieścic w terminie nie był w stanie tworzyc po 3wersje swoich materiałów,by komuś pasowało je obrabiać.
Wydaje mi się,że mówisz raczej o jednej,konkretnej sytuacji, gdzie jest dosyć luźno z materiałami (np. możesz pracować na dowolnych stock'ach),czy coś. Zgadzam się z Tobą,że trzeba robić raczej wszystko po najmniejszej linii oporu-po to są różne programy i różne narzędzia-ale jak przyjdzie co do czego to trzeba MIEĆ UMIEJĘTNOŚĆ wybrnięcia z trudnych/nietuzinkowych sytuacji. W związku z tym-chcieć,nie chcieć,musisz znać metody różnorakiego szparowania/retuszu/obrabiania/digitalizowania na różne sposoby. Po to właśnie jesteś-zeby to UMIEĆ .

a tak pozatym to się na całej lini zgadzam ;)
Marcin Pawlas

Marcin Pawlas kocham poniedziałek

Temat: WŁOsy

Dorota S.:
okej-to może powiem inaczej-dostajesz do obróbki render obiektu 3d-który został już opłacony,ktoś go zrobił i nie zrobi jeszcze raz. Pisząc render mam na myśli ustawienia światła,których już inaczej ktoś nie ustawi,żeby było hiper mega,tak jak zostało zamówione.

to niech go zwolnią :) jak się zmieszczę w czasie to zrobię, tak samo jak ta osoba co renderuje :) proste, inaczej będę siedział po godzinach za free a Pan od renderingu będzie leżał bykiem :)
Możesz operować na tym jpg'u,

... i powoli tracić na jakości super renderingu
albo możesz nie miec tej roboty i tyle... NIE ZAWSZE wszyscy pracują pod kontem grafika 2d-ktos zamóił sesję u fotografa,zapłacił i nie będzie płacił drugi raz,za kolejną,bo grafikowi się nie chce szparować ;)

jeżeli możliwe jest uzyskanie efektu realistycznego to warto, jeżeli nie nie warto zawraca głowę klientowi i mu wciskać :) wszystko kosztuje
Przy pracy nad gierka komputerowa,pamietam,nie było pomiłuj-każdy miał swoje wytyczne tickety i żeby sie mieścic w terminie nie był w stanie tworzyc po 3wersje swoich materiałów,by komuś pasowało je obrabiać.

brzmi jak szwalnia, zrób, przesuń, kolejny :) żartuje ;)
Wydaje mi się,że mówisz raczej o jednej,konkretnej sytuacji, gdzie jest dosyć luźno z materiałami (np. możesz pracować na dowolnych stock'ach),czy coś.

mówię o możliwościach osiągnięcia najlepszej jakości :)

>Zgadzam się z Tobą,że trzeba
robić raczej wszystko po najmniejszej linii oporu-po to są różne programy i różne narzędzia-ale

nie po najmniejszej tylko znów podkreślam aby efekt był jak najlepszy

>jak przyjdzie co do
czego to trzeba MIEĆ UMIEJĘTNOŚĆ wybrnięcia z trudnych/nietuzinkowych sytuacji. W związku z tym-chcieć,nie chcieć,musisz znać metody różnorakiego szparowania/retuszu/obrabiania/digitalizowania na różne sposoby.

si :) a jak nie znasz to na bruk :D
Po to właśnie jesteś-zeby to UMIEĆ .

:) a jak nie umiemy to jesteśmy beee :)


a tak pozatym to się na całej lini zgadzam ;)

cienka czerwona linia się poszarpała, mamy inne spojrzenie na sprawę ;)

konto usunięte

Temat: WŁOsy

Zgadzam się z Dorotą.
Jeśli grafik 2D jest częścią zespołu, to swoje uwagi o zmianach może wrzucić na określonym etapie produkcji, mając na uwadze to co będzie z materiałem robił. Jeśli jednak jest podwykonawcą znalezionym już w trakcie trwania projektu to powinien po prostu dokładnie obejrzeć materiały oraz podjąć decyzję i wycenić pracę WIEDZĄC co będzie robił. W ten sposób uniknie sytuacji z której "nie da się wybrnąć".

niestety standardem jest deklaracja ceny przed zapoznaniem z materiałami... a potem płacz i rwanie, nomen omen, włosów z głowy.
(ale dzięki temu jest ich mniej do następnego szparowania).
Marcin Pawlas

Marcin Pawlas kocham poniedziałek

Temat: WŁOsy

Krzysztof B.:
Zgadzam się z Dorotą.
Jeśli grafik 2D jest częścią zespołu, to swoje uwagi o zmianach może wrzucić na określonym etapie produkcji, mając

pięknie piszecie, wyspy marzeń tworzycie, ale ja mam podejście nastawione na to aby praca była równa stawce, czasem się po prostu czegoś nie opłaca robić ... klient często szuka taniej co często równa się że nie ma ta osoba aż tak dobrego warsztatu i efekt robi się słabiutki ... czy nie lepiej tak jak proponuję w danym budżecie ewentualnie zaproponować inne rozwiązanie a nie cisnąć jeden tor nie zważając na ograniczenia realnego biznesu ? ;)

dla klienta chyba najważniejsze jest aby efekt końcowy był jak najlepszy przy założonym przez niego budżecie ... a nie połowiczny efekt bo budżet padł

i już kończę bo pisze nie na temat jak cholera ;)Marcin Pawlas edytował(a) ten post dnia 23.07.09 o godzinie 11:47

konto usunięte

Temat: WŁOsy

Marcin Pawlas:
pięknie piszecie, wyspy marzeń tworzycie, ale ja mam podejście nastawione na to aby praca była równa stawce, czasem się po prostu czegoś nie opłaca robić ...
???
Jeśli się nie opłaca robić to dziękujesz i nie robisz. Tu nie ma wielkiej filozofii ani tworzenia jak to ładnie określiłeś "wysp marzeń".
A jeśli robisz pomimo, to...
klient często szuka taniej co często równa się że nie ma ta osoba aż tak dobrego warsztatu i efekt robi się słabiutki ...
Popełniasz, moim zdaniem podstawowy błąd, myśląc za Klienta co on chce mieć albo domyślając się czego może szukać.
Twoim zadaniem w rozmowie wstępnej jest ZAPYTAĆ wprost o oczekiwania oraz ustalić warunki finansowe. Jeśli dojdzie do porozumienia to robisz i już nie kwękasz (bo przecież sobie sam ustaliłeś).
czy nie lepiej tak jak proponuję w danym budżecie ewentualnie zaproponować inne rozwiązanie a nie cisnąć jeden tor nie zważając na ograniczenia realnego biznesu ? ;)
Tak jak napisałem wcześniej, zależy od ROLI jaką pełnisz.
Jeśli masz w zleceniu kreacja + przygotowanie, to robisz podług uznania. Jeśli masz tylko obrobić, to albo pasuje i robisz albo nie
pasuje i nie robisz.

Innymi słowy, jak wynajmuję ludzi do kopania dołu, to nie pytam ich czy kierunek kopania im odpowiada, bo oni mają kopać wg kierunku wytyczonego przez kogoś innego.
dla klienta chyba najważniejsze jest aby efekt końcowy był jak najlepszy przy założonym przez niego budżecie ... a nie połowiczny efekt bo budżet padł
j.w.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 23.07.09 o godzinie 11:54



Wyślij zaproszenie do