Temat: Realizacja zlecenia na umowe
Warto usystematyzować proces pracy i przedstawić go podczas wstępnej rozmowy z klientem.
Ja się zobowiązuję do 3 wstępnych projektów w umówionej cenie. Zanim przystąpię do pracy biorę zaliczkę. Po wybraniu przez klienta wariantu, realizuję projekt. Klient dostaje go i ma np. tydzień czasu (oczywiście zależy to od rodzaju projektu) na wymyślenie/zgłoszenie wszelkich poprawek. Ja kolejny na ich wprowadzenie. Po tym terminie każda poprawka jest wyceniana ze stawki godzinowej.
Wszystko to należy zamieścić w umowie. Jeśli klientowi nie będzie zupełnie odpowiadać żaden z 3 projektów, za kolejne powinien zapłacić ugadaną stawkę, albo odstąpić od umowy, tracąc zaliczkę.
Nie jest to lekarstwo na wszelkie kłopoty, ale mi swojego czasu ułatwiło życie.
Ważne jest, żeby poświęcić odpowiednią ilość czasu na rozmowę z klientem. Wyczuć co mu się podoba, a co absolutnie nie. Może to zaoszczędzić sporo czasu i nerwów.