Lidia W.

Lidia W. projektant

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Daniel a możesz mi wyjaśnić jaka jest dokładnie różnica między tym co CS3 a CS4 jezeli chodzi o te obiekty 3D?
No bo mam CS3, importuję sobie model 3sd, obracam go na wszyskie strony... no to czego wiecej chcec?

Temat: Photoshop CS4 - już jest

pełne możliwości obracania względem każdej osi? :)
Lidia W.

Lidia W. projektant

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Hm... no sam oceń:
http://www.lidiawalus.com/3ds.swf

konto usunięte

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Lidia W.:
Hm... no sam oceń:
http://www.lidiawalus.com/3ds.swf

A możesz to samo powtórzyć z wygładzaniem (smooth) obiektu?
i... innym formatem pliku, np. lwo.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 22.10.08 o godzinie 11:47
Lidia W.

Lidia W. projektant

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Krzysztof, ale że niby coooo mam Ci zrobić?
Miłosz Piróg

Miłosz Piróg Head of Design

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Daniel Grzeszczak:
Lidia W.:
Daniel Grzeszczak:
w CS4 jest fajne, że można importować modele 3D i dowolnie je obracać w osi :)

Ale to juz miało być w CS3? Pytam bo nie mialam czasu jeszcze tego testowac.

Nie.. dopiero w CS4 jest.. niezłe powiem niezłe. Miałem obawy, że mi może coś sprzęcik przyslajduje, ale nie.

Paweł Głogowski:

:)))


Niestety mylisz sie...w cs3 dziala 3d i mozesz sobie obracac do woli :) takze to zadna nowosc...

Temat: Photoshop CS4 - już jest

To ja chyba muszę odstawić GL na chwil parę i wrócić do rzeczywistości :) już na kilku grupach jakieś dziwne rzeczy piszę :D

konto usunięte

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Lidia W.:
Krzysztof, ale że niby coooo mam Ci zrobić?

model z wygładzaniem.

model bez wygładzania.

edited, obrazki przeterminowały się.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 06.09.10 o godzinie 19:06
Lidia W.

Lidia W. projektant

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Krzysztof ale ja w PS nie robie wygładzania... Importuję gotowy obiekt.

konto usunięte

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Lidia W.:
Krzysztof ale ja w PS nie robie wygładzania... Importuję gotowy obiekt.

Wiem, dlatego to 3d w PS można sobie rozbić o kand ten tego.
Co mi po obiekcie w którym widać jak na dłoni kanty poligonów?
Lidia W.

Lidia W. projektant

Temat: Photoshop CS4 - już jest

No ale kanty zależą od tego jak dobrze obrobisz obiekt w programie 3D, przecież PS nie jest od tworzenia obiektów trójwymiarowych. Założenie było chyba takie by na taki wyrenderowany zewnętrznie obiekt nałożyć etykietę i tyle.

konto usunięte

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Lidia W.:
No ale kanty zależą od tego jak dobrze obrobisz obiekt w programie 3D, przecież PS nie jest od tworzenia obiektów trójwymiarowych.

Naturalnie masz rację. Tyle, że algorytmy stosowane w programach do 3D pozwalają uniknąć niepotrzebnego mnożenia poligonów poprzez nadanie wygładzania nawet dla obiektów lowpoly.
Z Twojego przykładu wynika, że PS zupełnie ignoruje parametry powierzchni nadane w programie 3d. Można zatem taki bajer rozbić o kant... obiektu.
Założenie było chyba takie by na taki wyrenderowany zewnętrznie obiekt nałożyć etykietę i tyle.
Po co angażować PS gdy nie potrafi on zrobić prostej operacji na obiekcie?

konto usunięte

Temat: Photoshop CS4 - już jest

3D w PS się przydaje do naprawdę prostych rzeczy, jakieś kostki, pudełeczka, albo kiedy chodzi o same kontury, czy siatkę obiektu (można sobie ustawić takie widoki).
Już przy dość podstawowych efektach graficznych wysiada całkowicie, np.

render z Maxa:

Obrazek


photoshop:

Obrazek
Łukasz J.

Łukasz J. Senior Software Test
Engineer

Temat: Photoshop CS4 - już jest

importowac obiekty 3D mozna importowac od wersji CS3 Extended.
Nie jestem pewny czy ani wygladzanie powierzchni nie zalezy w PS od odpowiednich ustawien w preferencjach badz juz przy 'obrobce' modelu - nie zajmowalem sie tym wczesniej.
Najlepsza rzecza w PS4 jest korzystanie z mocy GPU przez OpenGL do czego nadaje sie najlepiej najnowsze Quadro od NVidii :)
Lidia W.

Lidia W. projektant

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Krzysztof B.:
Tyle, że algorytmy stosowane w programach do 3D pozwalają uniknąć niepotrzebnego mnożenia poligonów poprzez nadanie wygładzania nawet dla obiektów lowpoly.
Z Twojego przykładu wynika, że PS zupełnie ignoruje parametry powierzchni nadane w programie 3d.

Prawdę mówiąc nie wiem, bo nie mam pojęcia jak wyglądał pokazany przeze mnie obiekt w programie wyjściowym 3ds - nie ja go robiłam.
By jednoznacznie stwierdzić czy PS sobie radzi czy nie to trzeba by znac rzeczywisty obraz obiektu wyjściowego.

PS. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że jak tak dalej będziesz mnie cytował to przez następny tydzień będę oglądać tylko Twoją twarz?

konto usunięte

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Lidia W.:
By jednoznacznie stwierdzić czy PS sobie radzi czy nie to trzeba by znac rzeczywisty obraz obiektu wyjściowego.
Pozwolę sobie stwierdzić, że nie trzeba.
Program 3D buduje model w oparciu o proste kształty (trójkąty, prostokąty, etc), które są potem modyfikowane (w kontekście całego obiektu) w taki sposób by odwzorować zamysł projektanta.
Słowem, to co wstępnie ma kanty, po włączeniu wygładzania powierzchni na renderze jest krągłe i gładkie. Gros programów do 3d opcje powierzchni obiektu ma w modelerze, niektóre w rendererze.
Czy można przyjąć założenie, że ktoś projektował talerz stosując X poligonów wiedząc, że w rendererze będzie okrągłe, ale nie przewidział że import do PS pozbawi obiekt przypisanych parametrów powierzchni?
Moim zdaniem można. Funkcja obiektu definiuje nam przecież jego ogólny kształt (teoretycznie).
PS. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że jak tak dalej będziesz mnie cytował to przez następny tydzień będę oglądać tylko Twoją twarz?
Ja mam pewne opcje wyłączone, więc się nie przejmuję.
Izabela Z.

Izabela Z. Don't be so
OPEN-MINDED that
your brains fall out

Temat: Photoshop CS4 - już jest

nie wiem czy dobrze zrozumialam...po co importowac jakis model 3d do photoshopa ? zeby tylko jakas etykietke dodac? przeciez mozna to zrobic w programie 3d;/ model w photoshopie wyglada hmm...biednie? więc po co to?
moim zdaniem to 3d mogliby sobie darowac.. 2d nie wystarczy? jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego;/Izabela Kuś edytował(a) ten post dnia 22.10.08 o godzinie 16:33
Lidia W.

Lidia W. projektant

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Krzysztof B.:
Ja mam pewne opcje wyłączone, więc się nie przejmuję.

aha - bo już się bałam ze robisz to celowo.

Dla odmiany zaimportowałam coś innego:

Obrazek
Bartłomiej B.

Bartłomiej B. 2D, 3D, itd, itp,
itd.

Temat: Photoshop CS4 - już jest

3D w PS4 przydaje się o tyle, że umożliwiono teksturowanie obiektu w czasie rzeczywistym, przy użyciu wszystkich malarskich
narzędzi Photoshopa, z możliwością eksportu oteksturowanego obiektu wraz z mapą UV (mapa ułożenia tekstury na obiekcie).

Dodatkowo dostaliśmy kontrolę nad takimi parametrami powierzchni obiektu jak odblask, połyskliwość, przeźroczystość, bump...Bartłomiej B. edytował(a) ten post dnia 22.10.08 o godzinie 19:41
Mirosław Pączkowski

Mirosław Pączkowski Lighting/Rendering
Artist

Temat: Photoshop CS4 - już jest

Sprawdzał ktoś jak z obsługą cięższych modeli? Lidia, ten model który zaimportowałaś, łatwo się go obraca, maluje, itd? Ciekaw jestem ile ta funkcja teksturowania w czasie rzeczywistym jest warta. Mapy UV można modyfikować? Można importować kilka map UV dla jednego modelu? Wszystkie te parametry o których piszesz Bartłomiej można zapisywać jako oddzielne mapy rzecz jasna? Jest podgląd ich wszystkich w PS real time?

Następna dyskusja:

Już jest nowy Fotoshop!




Wyślij zaproszenie do