Temat: CS6 precyzja zaznaczenia obiektów

Witajcie,

kilka lat pracowałem na PS CS3. Niedawno przesiadłem się na CS6 Ext. Mam pewien problem, który jest bardzo denerwujący przy codziennej pracy.

Chodzi konkretnie o precyzję zaznaczania obiektów (move tool). Właściwie nie wiem czy chodzi o precyzję, czy o jakiś dziwny "algorytm", którym kieruje się program przy operacji zaznaczania obiektu (auto-select). W CS3 działało to tak, że zaznaczany był obiekt pod kursorem (jeżeli obiekty się nakładały, decydowało to, który był na warstwie wyżej). W CS6 trudno przewidzieć który obiekt się zaznaczy. Najczęściej nie jest to obiekt pod kursorem (czasem nawet obiekt oddalony od kursora o jakieś 30 pikseli). Czy to jest normalne w tej wersji i jeżeli tak, czy ktoś może napisać czym kieruje się program przy wyborze obiektu? Na ten moment zaznaczenie wybranego obiektu, w sytuacji gdy obok siebie jest kilka warstw, jest jak loteria.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: CS6 precyzja zaznaczenia obiektów

Faktycznie czasem się myli : )
nie wiem jednak, czy jest to aż tak uciążliwe i zauważalne... hmmm...

Temat: CS6 precyzja zaznaczenia obiektów

U mnie chyba jest coś nie tak bo "myli się" niemal za każdym razem :) Nie ma problemu gdy obiekty są od siebie oddalone nieco bardziej (chociaż wtedy też klikam obok obiektu jakieś 10-20 pikseli i zaznacza ten obiekt), ale jak jest np 20 obiektów obok siebie - przylegających, to można dostać gorączki :) Można niby zaznaczyć na warstwach, ale w tej "nowej" wersji warstwy są tak przedstawione, że to też loteria.Ten post został edytowany przez Autora dnia 29.10.16 o godzinie 13:19
Marek Karnecki

Marek Karnecki rozwijamy się ;)

Temat: CS6 precyzja zaznaczenia obiektów

1. Warstwy trzeba nazywać - by łatwo było w razie potrzeby dojść co dotyczy czego
2. W kolejności od góry do dołu są pokazywane te "z wierzchu" do "głębszych"

Czy nie masz "błędu" spowodowanego maską ? => kilka warstwa z maskami więc co jest pod maską ( dla nas niewidoczne ) też PS łapie

Temat: CS6 precyzja zaznaczenia obiektów

1. Przyzwyczaiłem się, że warstwy nazywam tylko gdy plik źródłowy idzie do klienta. Jeżeli nie, trochę mi szkoda czasu na nazywanie każdej warstwy - zazwyczaj warstw w projekcie mam bardzo dużo i nazywanie każdej by znacznie wydłużyło realizację.
2. To rozumiem, tylko u mnie wygląda to tak:

Obrazek

Na pierwszym zrzucie kolorami są rozróżnione poszczególne warstwy, a kropkami czerwonymi zaznaczone miejsca, po kliknięciu których zaznaczył się obiekt zaznaczony na zrzucie. Zgadzam się że obiekt zaznaczony jest wyżej w stosunku do reszty

Obrazek

tylko zaznacza się on nawet, jeżeli klika się w obszar zupełnie poza powierzchnią obiektu. W PS CS3 by, w przypadku pierwszej kropki zaznaczył się czarny prostokąt, a w przypadku drugiej by się nie zaznaczyło nic. Masek nie ma na tych obiektach.
Bartosz Jaszczyszyn

Bartosz Jaszczyszyn Specjalista ds.
marketingu

Temat: CS6 precyzja zaznaczenia obiektów

O ile się dobrze orientuje to "obiekt A" na warstwie "A" zawsze będzie się zaznaczał i przemieszczał o ile aktywna będzie warstwa "A".
Jeżeli mamy aktywną warstwę "B" i chcemy przesunąć "obiekt A" to jedyne co się przesunie to "obiekt B"
Niezależnie gdzie klikniesz mając aktywną daną warstwę będziesz manipulował obiektami na danej warstwie
Marek Dziołak

Marek Dziołak Grafik 3D • Animacja
3D / 2D • Freelancer

Temat: CS6 precyzja zaznaczenia obiektów

Bartosz J.:
O ile się dobrze orientuje to "obiekt A" na warstwie "A" zawsze będzie się zaznaczał i przemieszczał o ile aktywna będzie warstwa "A".


Niezupełnie.
W opcjach narzędzia Move Tool, na górnej belce między ikoną od presetów narzędzia
a opcją Layer/Group jest ikonka.
Po jej wciśnięciu narzędzie to samo wybiera i zmienia aktywną warstwę na podstawie widoczności pixeli. Możliwe, że w CS6 ustawia się tę opcję gdzie indziej, ale jest na pewno, bo często mnie irytowała.

Osobiście pracuję w ten sposób, że narzędzie do przesuwania ścieżek ustawiam w tryb wyboru ze wszystkich warstw, a narzędzie move tylko z aktywnej. I wymieniam te narzędzia w zależności od trybu pracy.

Zmieniam aktywną warstwę klikając prawym przyciskiem na cavasie ( po prostu na pixelach) - wtedy PS pokaże wszystkie możliwe warstwy, na których znajdzie dany fragment obrazu.
Tylko dobrze jest mieć je wtedy ponazywane, albo chociaż pogrupowane.

Przydatna jest też myślę włączona opcja View / Show/ Layer edges.
Zrobiłem do niej skrót pod F1, żeby szybko podglądać co zaznaczył mi Photoshop.

Temat: CS6 precyzja zaznaczenia obiektów

Fakt, kliknięcie PPM daje możliwość zaznaczenia konkretnego obiektu tylko właśnie wymusza to, żeby wszystkie warstwy mieć nazwane, a to dla mnie bardzo duża starta czasu (zazwyczaj mam kilkadziesiąt warstw).

Ogólnie chciałbym się dowiedzieć czy ten CS6 tak niekorzystnie się tym zakresie zmienił, czy można przypuszczać, że z moją kopią jest coś nie tak. W CS3 nie było z tym zupełnie problemu. Zaznaczenie obiektu było bardzo intuicyjne. Tutaj, jak widać na obrazkach, obiekty zaznaczają się nawet jeżeli kliknie się gdzie obok, i to na innych obiektach.

Następna dyskusja:

Nowy Photoshop CS6




Wyślij zaproszenie do