Maciej
Wyszyński
Managing Director
CEE - sociomantic
labs Sp. z o.o.
Temat: Google Adwords = Afiliacja?
Google Adwords = performance based marketingAfiliacja = performance based marketing
Czyli Google Adwords = Afiliacja?
Czesto spotykamy sie z ograniczonymi budzetami reklamodawcom, ktorzy by chcieli sie reklamowac w wyszukiwarkach, w kampaniach odslonowych, za pomoca programow partnerskich i w tym wszystkim spelniajac cele sprzedazowe i wizerunkowe. No ale jezeli reklamodawca musi sie zdecydowac bo nie ma budzetu na wszystkie kanaly?
Przyklad: Sklep RTV/AGD "MyLCD"
1. W kampaniach SEM MyLCD placi za kazde klikniecie i unikalnego uzytkownika. Do konca jednak nie wie, czy sprzedal nawet jeden telewizor za pomoca kampanii nie poslugujac sie dodatkowymi metodami mierzenia ruchu na stronie.
2. W programie partnerskim placi w zaleznosci od dobranego modelu prowizyjnego tylko za sprzedaz. Biorac pod uwage niskie marze w consumer electronics mozemy sie umowic na 1,5% pay per sale.
MyLCD nie wie wiec czy obie formy reklmowe sa mu naprawde potrzebne skoro w przypadku 1. nie jest wstanie doglebnie mierzyc efektu.
Ja jestem zdania, ze obie formy sa potrzebne aby zapewnic bardziej urozmaicony marketing mix i niechetnie bym wykluczyl jedna z nich. Nie jest wiec SEM albo Afiliacja, tylko SEM i Afiliacja. Tak wlasnie spelniamy cele brandingowe i sprzedazowe.
Zdarzaja sie takze przypadki ze w programie partnerskim paru doswiadczonych wydawcow przejmuje takze kampanie SEM, biorac na siebie ryzyko marzowe (prowizje uzyskane z programu partnerskiego - suma kosztu SEM).
Jakie jest wasze zdanie i co polecacie klientom?
Czy do obslugi SEM i duzego programu partnerskiego jest potrzebna agencja?Maciej Wyszyński edytował(a) ten post dnia 05.07.10 o godzinie 10:05