Marcin Tarapata Analityk/Tester
Temat: Zakazany spot sieci komórkowej Play
Stacje telewizyjne odmówiły emisji spotu reklamowego nowej oferty sieci komórkowej Play "Mix za 10 zł", gdyż - w ich opinii - może ona mieć negatywny wpływ na moralny rozwój małoletnich.Nowa kampania reklamowa sieci komórkowej Play "Mix za 10 zł" komunikuje, że za jedyne 10 zł można nabyć nową ofertę w Playu. W spocie telewizyjnym chłopiec dostaje od taty 10 zł i nieoczekiwanie wybucha płaczem, po czym demoluje mu samochód. W reklamie zewnętrznej boy hotelowy i kelnerka z niesmakiem patrzą na dziesięciozłotowy napiwek. Kreację przygotowała agencja Brain.
Ta obraźliwie niska suma wystarcza jednak całkowicie na miesięczne użytkowanie Mix w Play - reklamuje nową ofertę operator.
Spot zakazały wszystkie stacje. Polsat powołał się na ustawę o radiofonii i telewizji mówiącej, "że zakazane jest nadawanie reklam wykorzystujących zaufanie małoletnich, jakie pokładają oni w rodzicach, nauczycielach i innych osobach".
Stacja argumentowała, że jest kanałem otwartym, do którego mają dostęp również małoletni oraz zwracała uwagę, że reklama zawiera elementy, które mogę mieć negatywny wpływ na psychiczny i moralny rozwój małoletnich (10 zł to mało pieniędzy nawet dla dziecka).
Polsat zgodził się na emisję tylko między 23-6 rano.
Jak dowiedzieliśmy się w Play zakazany spot zostanie tymczasowo zamieniony animacją.