Temat: wasze opinie na temat pley
Play Fresh i abonament.PLAY ABONAMENT.
Ok. 20 miesięcy temu zakupiłem Play na abonament (na 2 lata), wraz z nowym telefonem(Sony Ericsson C702, 850/900/1800/1900, 3G, UMTS).
Przez pierwsze 6 m-cy obowiązywał okres promocyjny: płaciłem po ok. 20 zl, dodatkowe minuty/sms-y do Play/stacjonarne/reszta operatorow. W ciagu tego okresu może 2 razy zdarzyło się ze był jakiś problem z zasiegiem. Po upływie 6m-cy zaczeły sie problemy: z zasiegiem, telefon sam sie resetował, będąc w zasięgu sieci Play ludzie niemogli się do mnie dodzwonić/niemogłem wysyłać sms-ów(otrzymywałem komunikat że jestem poza zasięgiem). Zgłosiłem usterki na infolinie. Otrzymałem informacje że telefon mi się zepsuł i żebym go oddał do naprawy. Wydało mi się to dziwne że producent telefonu może pozwolić sobie na awaryjność po 6m-cach (gwarancja na 2 lata) i to z dnia na dzień tak się stało. Aparatu niedałem do serwisu. Aparat sprawdziłem na karcie Play-prepaid(nie Fresh) -wszystko działało bez problemu. Kiedy poinformowałem o tym infolinie -dalej twierdzono że mam problem z aparatem ale przyjeto zgłoszenie. Po pewnym czasie odpisano mi że problem rozwiązano -ale dalej było i jest to samo. Pozostałem na Play-prepaid. Oczywiście drugi numer na abonament pozostał.
PLAY FRESH-PREPAID.
Play-prepaid od chwili uruchomienia działał bez problemu (w porównaniu z abonamentowym -na tym samym aparacie). Ok. rok temu przeszedłem na Play-fresh-prepaid. Nadal niebyło problemów. Sporadycznie nastepował problem z zasięgiem ( ale wiązało się to z tym że na wyświetlaczu znikał zasięg ). Korzystałem z różnych promocji/pakietów minut/internetu do tego po każdym doładowaniu otrzymywałem darmowe sms-y do wszystkich. Play wywiązywał sie z tego co oferował i z tego czego korzystałem(opłaty za pakiety). Teraz niestety się to zmieniło. Po doładowaniu nieotrzymuje darmowych sms-ów, gdy zakupiłem pakiety minut/internetu opłata została naliczona ale pakiet niedziałał. Do tego pojawiły się kłopoty z zasięgiem na zasadzie że aparat pokazuje że jest zasieg ale niemożna się do mnie dodzwonić i niemoge wysyłać sms-ów. Do tego aparat pozostawiony na noc, rano pokazywał stan baterii jest ok. 50% mniejszy niż wieczorem (Te problemy występują w stopniu mniejszym niż na abonamecie). Po zgłoszeniu tego (poprzez konto na playmobile.pl) , odpowiedziano mi że operator niema dostępu do mojego konta i niemoże nic zrobić (odpowiedz dostałem po 3 dniach). Zadałem kolejne pytania(podając numer konta abonenta i numery identyfikacyjne karty doładowującej): 1.czy Play zwroci mi za pakiety za ktore pobrał opłate a ich niezałączył, 2.jak to możliwe że operator niema dostępu do mojego konta a ja mam 3.dlaczego odpowiedzi operatora przychodzą na moje konto-skoro niema do niego dostępu :odpowiedziano mi że numer nic im nieda bo niemaja dostępu do mojego konta (odpowiedź otrzymałem w 2 dni).
Zanim zaczołem korzystać z Play wcześniej korzystałem z Orange i Ery. Było różnie ale nigdy niezdarzyło się abym zakupił jakiś pakiet a operator pobrał opłate i niezałączył pakietu.
Bardzo się ciesze że niedługo skończy się umowa z Play, dalej już nieprzedłuże umowy a z Fresh-prepaid korzystam tylko do odbierania rozmów. Tak jak oni robią w balona ludzi to się w głowie niemieści.
Odnosze wrażenie że to jest strategia firmy Play, niech użytkownicy korzystają bez problemów jakis czas (np. kilka miesięcy albo rok). Po tym czasie użytkownicy schodzą na dalszy plan a priorytetem są nowi użytkownicy. Ponieważ przyzwyczaili się do numerów to raczej trudno będzie zmienić im numer na inny (niebędą robić sobie problemów).
Aparatu nadal niedałem do serwisu, sprawdzałem na innych operatorach (Orange, Era) i działa bez problemu (niema problemów z zasiegiem i z baterią). Aparat jest na tyle nowoczesny że moge korzystać ze wszystkich sieci: 3G i zwykłych gsm). Problemy w sieci Play występowały/występują nawet jak ręcznie przełączałem tryb pracy telefonu.
Opisałem swoją sytuacje aby przestrzec potencjalnych użytkowników co może ich czekać.