konto usunięte

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Tadeusz Smuś:
A to jest chyba najlepszy przykład jak działa play i gdzie ma klientów


Obrazek


Jak teraz patrzę na stronę rzecznika prasowego to pierwsze co mi przychodzi do głowy to:
- nic nie powiem
- nie widzę problemu
- nie chcę o nim słuchać

Pisze maila do Pana Gruszki - zobaczymy czy się mylę - oby.Tadeusz Smuś edytował(a) ten post dnia 22.01.11 o godzinie 19:36

http://mojplay.pl to nieoficjalne forum użytkowników Play...

konto usunięte

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Zareklamowałem transfer danych naliczony poza strefą taniego internetu - moim zdaniem niesłusznie, bo był to duży jednorazowy pakiet, którego na pewno z telefonu nie wysłałem. Na dwa maile odpowiedzieli względnie szybko zarzekając się, że transfer jest naliczony poprawnie. Zgłosiłem więc reklamację telefonicznie. Otrzymałem informację, że odpowiedź przyjdzie listownie. Listownie przyszła, ale ponownie właśnie ta informacja, że jak tylko rozpatrzą, to przyślą odpowiedź. Za jakiś czas przyszła ta sama informacja listownie po raz drugi, a odpowiedzi jak nie było tak nie było. Odpowiedź przyszła, ale powyżej 30 dni, a więc reklamacja została rozpatrzona pozytywnie z automatu. I jaki wynik? Zaproponowali mi pakiet 30 minut ważny przez 30 dni jako rekompensatę. Jakim prawem, ja się pytam? Skoro zareklamowałem transfer i po 30 dniach reklamacja jest zgodnie z prawem z automatu rozpatrzana na moją korzyść, to powinni mi opłatę za ten transfer odliczyć. Napisałem im kolejną reklamację, wyjaśniając właśnie tą sytuację (trochę na zasadzie takiego formalno-prawnego bełkotu) i żądając odliczenia kwoty naliczonej za ten transfer. Reklamacja znów była rozpatrzana powyżej 30 dni i w odpowiedzi Play znów zarzeka się, że transfer został naliczony poprawnie i nie mogą mi zwrócić tej kwoty. A niech nawet i został naliczony poprawnie, co z tego. Oni rozpatrzali powyżej 30 dni dwie reklamacje, a wiec obie z automatu zgodnie z prawem są rozpatrzone na moją korzyść, a w drugiej wyraźnie ogłosiłem rządania finansowe - odliczenie opłaty za ten transfer! Mogę powiedzieć tylko jedno - ŚMIECH NA SALI!

O ile warunki i ceny Play ma świetne i z tego względu na pewno zostanę z nimi dalej, o tyle obsługa klienta kuleje.
Anna G.

Anna G. Jestem wredna bo
każdy musi mieć
jakies hobby... ;)

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Reklamacja powyzej 30dni u nich - te same problemy... Skarga na nich do UKE... Od wrzesnia czekalam ale w koncu oddali mi przy ostatniej fvat kase za nieslusznie naliczony pakiet netu...
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Anna G.:
Reklamacja powyzej 30dni u nich - te same problemy... Skarga na nich do UKE... Od wrzesnia czekalam ale w koncu oddali mi przy ostatniej fvat kase za nieslusznie naliczony pakiet netu...

Jak to pisał kolega na innym forum: po 30 dniach, z urzędu, reklamacja jest rozpatrywana na korzyść klienta. Więc modlić się żeby reklamacja była rozpatrywana powyżej 30 dni. ;)
Krystian Miąsik

Krystian Miąsik UX, WWW & SM Auditor

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Karol Z.:
Anna G.:
Reklamacja powyzej 30dni u nich - te same problemy... Skarga na nich do UKE... Od wrzesnia czekalam ale w koncu oddali mi przy ostatniej fvat kase za nieslusznie naliczony pakiet netu...

Jak to pisał kolega na innym forum: po 30 dniach, z urzędu, reklamacja jest rozpatrywana na korzyść klienta. Więc modlić się żeby reklamacja była rozpatrywana powyżej 30 dni. ;)


Nie do końca. Tzn. masz rację i po 30 dniach jeśli nie otrzymamy odpowiedzi to reklamacja jest uznana za zasadną ale nie ma żadnego prawa które by zmuszało operatora to uznania roszczeń klienta z tej reklamacji. Wiem że to troszkę absurdalne ale tak jest ;/
Czyli w skrócie może być tak, że reklamacja jest z urzędu uznana za zasadną (przekroczenie terminu odpowiedzi) a operator proponuje swoje zadośćuczynienie. Spotkałem się z takimi przypadkami, mało tego przedstawiciel Play wiele razy to podkreślał na jednym z ogólnopolskich portali telecom.Krystian Miąsik edytował(a) ten post dnia 25.01.11 o godzinie 23:26
Anna G.

Anna G. Jestem wredna bo
każdy musi mieć
jakies hobby... ;)

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

W play uznanie reklamacji po 30dn a wyegzekwowanie jej to dwie zupełnie niezależne rzeczy...
Ja walczylam przez UKE... W koncu sie udalo...
I odliczam dni do konca umowy z nimi... Niestety jeszcze poltora roku...:(
Anna Bartkowiak

Anna Bartkowiak Student, Akademia
Morska w Gdyni

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Witam, ostatnio mam problemy z Playem i nie wiem już do kogo się zwrócić, aby ktoś się tym zainteresował. Może tutaj znajdzie się ktoś, kto podsunie jakiś pomysł?
We wrześniu kupiłam internet bezprzewodowy w Play'u, faktury były opłacane systematycznie, jednak około 2 tyg temu, Play wyłączył mi Internet ponieważ podobno nie zapłaciłam grudniowej faktury. Faktura ta jest oczywiście zapłacona, ksero przelewów (wysłałam już wszystkie) poszło na potwierdzeniewplaty@pomocplay.pl, jednak narazie żadnej odpowiedzi nie dostałam. W salonie NIE ROBIĄ NIC, NIE MA Z KIM ROZMAWIAĆ, na infolinii pan powiedział, cytuję "że jest bezradny". A w salonie oczywiście mówią, aby dzownić na infolinię... Po prostu siły opadają.
Teraz znów przyjdzie rachunek za luty, a ja Internetu nadal nie mam i pewnie szybko go nie będę miała. I co robić? Najchętniej bym rozwiązała umowę z tą firmą, ale nie wiem czy to jest w ogóle możliwe skoro umowę podpisałam na 1,5 roku we wrześniu?
Czy ktoś był w takiej sytuacji i może doradzić gdzię się zwrócić, aby cała ta sprawa została wyjaśniona, a Internet zostanie przywrócony?
Krystian Miąsik

Krystian Miąsik UX, WWW & SM Auditor

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Intenet zapewne włączą skoro jest zapłacone. Ale kiedy? To wie tylko Play. No niestety w p4 coś ewidentnie szwankuje na lini komunikacji klient -> operator.
Jeżeli przerwa w dostawie internetu z winy operatora (tak jak w Twoim przypadku) jest dłuższa niż 48h to za każdy dzień możesz (powinnaś) domagać się odszkodowania w wysokości 1/30 wysokości abonamentu.
Co do rozwiązania umowy to oczywiście było by to możliwe gdyż operator ewidentnie nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, ale raczej nie licz na polubowne załatwienie tej sprawy z play (w sensie że napiszesz im pismo iż rozwiązujesz umowę z ich winy i play na to przystanie. Na bank będą się wymigiwać). W takim wypadku trzeba by pewnie dochodzić swoich racji w sądzie a to chyba gra nie warta świeczki.
Tadeusz Smuś

Tadeusz Smuś Stań się zmianą
którą chcesz widzieć
w świecie.

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Anna Bartkowiak:
Witam, ostatnio mam problemy z Playem i nie wiem już do kogo się zwrócić, aby ktoś się tym zainteresował. Może tutaj znajdzie się ktoś, kto podsunie jakiś pomysł?
We wrześniu kupiłam internet bezprzewodowy w Play'u, faktury były opłacane systematycznie, jednak około 2 tyg temu, Play wyłączył mi Internet ponieważ podobno nie zapłaciłam grudniowej faktury. Faktura ta jest oczywiście zapłacona, ksero przelewów (wysłałam już wszystkie) poszło na potwierdzeniewplaty@pomocplay.pl, jednak narazie żadnej odpowiedzi nie dostałam. W salonie NIE ROBIĄ NIC, NIE MA Z KIM ROZMAWIAĆ, na infolinii pan powiedział, cytuję "że jest bezradny". A w salonie oczywiście mówią, aby dzownić na infolinię... Po prostu siły opadają.
Teraz znów przyjdzie rachunek za luty, a ja Internetu nadal nie mam i pewnie szybko go nie będę miała. I co robić? Najchętniej bym rozwiązała umowę z tą firmą, ale nie wiem czy to jest w ogóle możliwe skoro umowę podpisałam na 1,5 roku we wrześniu?
Czy ktoś był w takiej sytuacji i może doradzić gdzię się zwrócić, aby cała ta sprawa została wyjaśniona, a Internet zostanie przywrócony?

Podobną sytuację miałem z internetem w orange. A że był mi niezbędnie potrzebny to napisałem pismo z rozwiązaniem umowy z winy operatora do orange i kupiłem net w Play (na który nie mogę narzekać). Orange przeciągnął termin odpowiedzi na zgłoszenie i (po małym zawirowaniu bo też trochę się bronili) dostałem faktury korygujące na abonamenty i polubowne rozwiązanie umowy (został mi się fany modem za pół darmo).

Co mogę podpowiedzieć to zakup internetu pre-paid i obciążenie dodatkowymi kosztami Playa. Albo rozwiązanie umowy z winy operatora - z Playem może być ciężko ale "ustępując głupszym torujemy im drogę do władzy".
Dominika Ozga-Żamojda

Dominika Ozga-Żamojda Właściciel, Salon
Urody

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Drodzy,
mam takie zapytanie. Przeniosłam numer do sieci Play. Wyłączyłam transfer danych ponieważ nie miałam wykupionej żadnej usługi internetowej w swoim abonamencie. Telefon posiadam z Adnroidem. Wykupiłam na testy paczkę transferu danych i ... dostałam piękny prezent na 8 marca 180 mb sciągnietych danych, które defacto nigdzie się nie zapisały a nawet nie miały miejsca. Było to jednoraznowe pobranie danych. 23.45 wieczorem. Jedynie co było ustawione w telefonie to typowa synchronizacja (pogoda etc). Jakie było moje zdziwienie po otrzymaniu SMS od operatora, że zbliżam się nieuchronnie do wykorzystania limitu (naliczona opłata za pobranie danych 901 zł).
Naturalnie, że chcę to zareklamować ale ... nie wiem jak się do tego zabrać. Na stronie Play24 jest tylko informacja o dacie, godzinie i ilości danych jakie zostały pobrane a jestem pewna, że zadna moja aplikacja (mam czysty system, nawet nie robiłam aktualizacji systemu, poza tym w domu korzystałam z podłączenia do wifi) nie sciągneła takich danych. Czuję się, że operator próbuje mnie naciągnąć na piękny koszt.
Byłabym bardzo wdzięczna za każdą pomoc z waszej strony.
Janek Łoza

Janek Łoza Magento Developer,
PHP Developer, EZ
Publish Developer,

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Dominika Ozga-Żamojda:
Drodzy,
mam takie zapytanie. Przeniosłam numer do sieci Play. Wyłączyłam transfer danych ponieważ nie miałam wykupionej żadnej usługi internetowej w swoim abonamencie. Telefon posiadam z Adnroidem. Wykupiłam na testy paczkę transferu danych i ... dostałam piękny prezent na 8 marca 180 mb sciągnietych danych, które defacto nigdzie się nie zapisały a nawet nie miały miejsca. Było to jednoraznowe pobranie danych. 23.45 wieczorem. Jedynie co było ustawione w telefonie to typowa synchronizacja (pogoda etc). Jakie było moje zdziwienie po otrzymaniu SMS od operatora, że zbliżam się nieuchronnie do wykorzystania limitu (naliczona opłata za pobranie danych 901 zł).
Naturalnie, że chcę to zareklamować ale ... nie wiem jak się do tego zabrać. Na stronie Play24 jest tylko informacja o dacie, godzinie i ilości danych jakie zostały pobrane a jestem pewna, że zadna moja aplikacja (mam czysty system, nawet nie robiłam aktualizacji systemu, poza tym w domu korzystałam z podłączenia do wifi) nie sciągneła takich danych. Czuję się, że operator próbuje mnie naciągnąć na piękny koszt.
Byłabym bardzo wdzięczna za każdą pomoc z waszej strony.

Mam bardzo podobny problem, co prawda na troszkę mniejszą kwotę bo 272zł za sam internet.
Telefon z dostępem do internetu mam od 2 tyg. Pierwsze co zrobiłem to zablokowałem "transfer danych" na play24(w teorii zamyka to kwestie korzystania z internetu przez sieć i zostaje mi tylko korzystanie z WiFi).
Po 2 tyg dostałem piękną fakturę i za 240mb pobranych i wysłanych danych otrzymałem 272 zł do zapłaty!
Co się okazało na play 24 nie można zablokować całkowicie usługi internetu a wspomniana "blokada transferu danych" blokuje jedynie dostęp z odbiorników plusa (taką informację dostałem pod *500)!!

Dla mnie jest to jakaś patologia, nie można nigdzie znaleźć na jakiej zasadzie działa blokada transferu(sama blokada włączyła się po 3 dniach!), przy tej opcji jest tylko krótki opis(1 zdanie) które kompletnie nic nie wyjaśnia, żadnego linku do regulaminu itd.

Play korzysta na haczykach i pompuje pieniądze od abonenta, idę do salonu ale wiem że nic tam nie załatwię bo oni muszą tam tylko sprzedawać. O infolinii nic nie wspomnę, bo mój brat od 3 miesięcy walczy z reaktywacją umowy i każdy konsultant wciska mu coś innego.

Jestem zawiedziony bo po pierwszych 4 miesiącach umowy wszystko było OK, ale jak zobaczyli jedną fakturę powyżej 300zł to teraz zaczęli kombinować i jak najbardziej rolować klienta.Janek Łoza edytował(a) ten post dnia 03.07.11 o godzinie 11:03
Ewa Zięba (Sikora)

Ewa Zięba (Sikora) Trener
biznesu/Certyfikowan
y Coach/Instruktor
Areterapii

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

ja też otrzymałam niespodziankę w postaci 986 zł :( i też nikt nie jest w stanie mi pomóc - pani na infolinii powiedziała, że możliwe, że ktoś wkradł mi się na mój numer - robił duplikat karty - i ściagnął dane przez telefon (internet w telefonie) na taką sume - rzeczywiście miałam problemy z kartą przez dwa dni, ale jakos niewydaje mi się, żeby toś zhakował mój telefon bo i po co...? Pani na infolinii poleciał mi iść na policje, a tam odesłali mnie do playa na nowo :(

w salonie dostałam informację, że musze napisać oficjalne pismo do centrali z prośbą o wyjaśnienie...

i co tu robić?
Piotr Wojtyna

Piotr Wojtyna przyjazny biznes

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Jeśli chcesz coś wyjaśnić to zrób to na piśmie tak jak Ci powiedzieli w salonie. Powodzenia.
Piotr B.

Piotr B. Pracownik jednej z
najlepszych
instytucji
finansowych w P...

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Pierwsze co zrobiłem to zablokowałem "transfer danych" na play24(w teorii zamyka to kwestie korzystania z internetu przez sieć i zostaje mi tylko korzystanie z WiFi).

niestety to tak nie działa... :(
Jedyne chyba, co można zrobić to "popsuć" ręcznie w telefonie ustawienia APN
Co się okazało na play 24 nie można zablokować całkowicie usługi internetu a wspomniana "blokada transferu danych" blokuje jedynie dostęp z odbiorników plusa (taką informację dostałem pod *500)!!
Dla mnie jest to jakaś patologia, nie można nigdzie znaleźć na jakiej zasadzie działa blokada transferu(sama blokada włączyła się po 3 dniach!)

Tak dokładnie - ta blokada powoduje tylko brak możliwości skorzystania z internetu będąc w zasięgu nadajnika Plusa na roamingu wewnętrznym.
przy tej opcji jest tylko krótki opis(1 zdanie) które kompletnie nic nie ??> > wyjaśnia, żadnego linku do regulaminu itd.

i tu nie do końca się zgodzę, bo w regulaminie i cennikach jest informacja co to jest strefa taniego internetu, a we wspomnianym zdaniu o takim właśnie jest mowa... :)Piotr Barycza edytował(a) ten post dnia 09.08.11 o godzinie 00:13
Janek Łoza

Janek Łoza Magento Developer,
PHP Developer, EZ
Publish Developer,

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

i tu nie do końca się zgodzę, bo w regulaminie i cennikach jest informacja co to jest strefa taniego internetu, a we wspomnianym zdaniu o takim właśnie jest mowa... :)

Właśnie dlatego napisałem że nie ma odnośnika do regulaminu w tym miejscu a powinien być.

Ogólnie na reklamację nie dostałem odpowiedzi do tej pory a zapłacić musiałem. Kolejna faktura była o wiele niższa bo internet zablokowałem całkowicie przez infolinie.

Niestety pozostało niemiłe doświadczenie.Janek Łoza edytował(a) ten post dnia 17.08.11 o godzinie 13:20
Piotr B.

Piotr B. Pracownik jednej z
najlepszych
instytucji
finansowych w P...

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Ogólnie na reklamację nie dostałem odpowiedzi do tej pory a zapłacić musiałem. Kolejna faktura była o wiele niższa bo internet zablokowałem całkowicie przez infolinie.

Niestety pozostało niemiłe doświadczenie.

A w jaki sposób zgłoszono reklamację i kiedy to było?
Kłania się ustawa Prawo Telekomunikacyjne w przypadku nieterminowej odpowiedzi na reklamację...
Piotr Wojtyna

Piotr Wojtyna przyjazny biznes

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Przestrzegam przed składaniem reklamacji jedynie za pomocą "łączy" elektronicznych. Moje zgłoszenie "zniknęło" z Play24. Miałem screna więc poszedłem do salonu złożyłem pismo wraz z tym co pisałem wcześniej oraz screnem i czekałem. Pół roku ale sprawa załatwiona pozytywnie. Brak jakiejkolwiek odpowiedzi zmusza P4 do uznania zgłoszenia, reklamacji za zasadną i rozstrzygnięcia na korzyść klienta.
Cierpliwości, wytrwałości a i zdrowia.
Janek Łoza

Janek Łoza Magento Developer,
PHP Developer, EZ
Publish Developer,

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Piotr Barycza:
Ogólnie na reklamację nie dostałem odpowiedzi do tej pory a zapłacić musiałem. Kolejna faktura była o wiele niższa bo internet zablokowałem całkowicie przez infolinie.

Niestety pozostało niemiłe doświadczenie.

A w jaki sposób zgłoszono reklamację i kiedy to było?
Kłania się ustawa Prawo Telekomunikacyjne w przypadku nieterminowej odpowiedzi na reklamację...

Reklamacja złożona mailowo, a po 2 dniach pisemnie w salonie.
Chodziłem raz na tydzień i pytałem się, cały czas rozpatrywali. Szkoda że po wymaganym miesiącu nie było odpowiedzi.

Niestety we wspomnianej ustawie jest wspomniane że reklamacja po miesiącu jest rozpatrzona na moją korzyść. Nie ma to jednak mowy o zwrocie kasy itp.
Piotr B.

Piotr B. Pracownik jednej z
najlepszych
instytucji
finansowych w P...

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Janek Łoza:
Piotr Barycza:
Ogólnie na reklamację nie dostałem odpowiedzi do tej pory a zapłacić musiałem. Kolejna faktura była o wiele niższa bo internet zablokowałem całkowicie przez infolinie.

Niestety pozostało niemiłe doświadczenie.

A w jaki sposób zgłoszono reklamację i kiedy to było?
Kłania się ustawa Prawo Telekomunikacyjne w przypadku nieterminowej odpowiedzi na reklamację...

Reklamacja złożona mailowo, a po 2 dniach pisemnie w salonie.
Chodziłem raz na tydzień i pytałem się, cały czas rozpatrywali. Szkoda że po wymaganym miesiącu nie było odpowiedzi.

Niestety we wspomnianej ustawie jest wspomniane że reklamacja po miesiącu jest rozpatrzona na moją korzyść. Nie ma to jednak mowy o zwrocie kasy itp.

Nie rozumiem dlaczego kasa nie miałaby do Ciebie trafić - zapewne będzie to wymagało nieco zachodu, być może pomocy ze strony UKE, ale prawo to prawo i uważam, że o swoje należy walczyć ;)
Janek Łoza

Janek Łoza Magento Developer,
PHP Developer, EZ
Publish Developer,

Temat: Reklamacja w Play - jak to zrobić skutecznie?

Piotr Barycza:
Janek Łoza:
Piotr Barycza:
Ogólnie na reklamację nie dostałem odpowiedzi do tej pory a zapłacić musiałem. Kolejna faktura była o wiele niższa bo internet zablokowałem całkowicie przez infolinie.

Niestety pozostało niemiłe doświadczenie.

A w jaki sposób zgłoszono reklamację i kiedy to było?
Kłania się ustawa Prawo Telekomunikacyjne w przypadku nieterminowej odpowiedzi na reklamację...

Reklamacja złożona mailowo, a po 2 dniach pisemnie w salonie.
Chodziłem raz na tydzień i pytałem się, cały czas rozpatrywali. Szkoda że po wymaganym miesiącu nie było odpowiedzi.

Niestety we wspomnianej ustawie jest wspomniane że reklamacja po miesiącu jest rozpatrzona na moją korzyść. Nie ma to jednak mowy o zwrocie kasy itp.

Nie rozumiem dlaczego kasa nie miałaby do Ciebie trafić - zapewne będzie to wymagało nieco zachodu, być może pomocy ze strony UKE, ale prawo to prawo i uważam, że o swoje należy walczyć ;)

Myślę że drożej mnie wyniesie walka z Play-em niż sama faktura jest warta. I to niestety jest porażka naszego prawodawstwa i takie firmy jak Play bardzo często z tego korzystają.

Następna dyskusja:

PLAY - jak oceniacie?




Wyślij zaproszenie do