konto usunięte

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Cała perypetia z naszym ulubionym operatorem zaczęła się jeszcze przed podpisaniem umowy. W związku z dużą liczbą promocji nowych usług, nie sprawdziłem dokładnie na jaką dokładnie promocję podpisuje wyrok, zaufałem najnormalniej w świecie konsultatowi który przyjmował dyspozycję telefonicznie i zleicł przygotowanie umowy drugiemu. O dziwo nazwy promocji są bardzo podobne Wyjatkowy stan darmowy czy wyjatkowy stan darmowy MLP, nie ważne. Stało się umowa została podpisana, ale po jakimś czasie wyszedł pierwszy błąd PLAY-a, mianowicie nie uruchomili usługi " nieograniczone połączenia wewnątrz sieci" która miała być podlączone na pierwsze 3 miesiące za 0 zł. Akurat tak się niefortunnie złożyło że zauważyłem to po chyba 2 tygodniach beztroskiego gadania w Play. Więc pierwsza reakcja człowieka- sprawdzam saldo i składam reklamację, że inne byłu ustalenia telefoniczne przy składaniu dyspocyji przeniesienia numeru a inne usługi zostały włączone. Wynik reklamacji oczywiście po ciężkich przeprawach z beznadziejnym biurem obsługi klienta, udało się, sieć przyznaje się do błędu i podłączyli mi po 2 miesiąch od podpiania umowu usługę nieograniczone połączenia do PLAY- więc założyłem że to już koniec przygód o ujemnym podłożu z operatorem ale nic bardziej mylnego.Otóż tam panuje taki organizacyjny bałagan z wystawianiem faktur, komunikacją wewnętrzną, wydawaniem sprzecznych, alogicznych opinii, indolencja umysłowa do kwadratu.
dostałem 2 fakturę jakie było moje zdziwienie, kiedy play naliczał mi opłatę za usługę nieogranicznych połączeń 19 zł przez 1 miesiąc oraz połowę okresu przejściowego czyli jakieś 30 zł za usługę której fizycznie nie miałem włączonej, co zostało wcześniej wyraźnie zaznaczone w odpowiedzi na złożoną reklamację. Zarzekłem się że nie zapłacę błędnie wystawionej faktury, zważywszy że konsulttant sam przyznał że została źle naliczona i czekam na fakturę korygującą z właściwa kwotą. ciąg dalszy paradoksu jest taki iż internetowym serwisie mając podgląd do złożonych reklamacji widzę ze wydają sobie sprzeczne opinie i tym razem nie uzanją mojej reklamacji. Mamy kolejny miesiąc a ja dostaję fakturę powiekszoną o kowte usługi, którą mam mieć za darmo. O zgrozo kto tam pracuje, albo robią wszystko z automatu, albo naprawdę bezmyslnie klikają pracownicy idąc na masę jak w chińskiej fabryce, bo jak za mało zrobię to nie dostanę miski ryżu...
Już nie wiem co mam myśleć, sprawa kwalifikuje się do zgłoszenia do odpowiednich przyjaznych operatorom organom jak UKE, UOKiK.
Mam jeszcze takie pytanie do użytkowników PLAY-a czy moge bez żadnych konsekwencji zerwać umowę z winy operatora ( niewywiązywanie się z warunków umowy, oraz nie nalezyte świadczenie usługi) z tym ostatnim punktem łatwo mogę udowodnić- w miejscu pracy przy pełnym zasięgu zrywa mi co 2-3 połączenie, a czasami i częściej.
Z góry dzięki za pomoc, może ktoś z play-a zajrzy i pomoże rozwiązać problem bądź podsunie pomysł jak walczyć z ignorancją konsultantów.
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Łukasz Smolarek:
Cała perypetia z naszym ulubionym operatorem zaczęła się jeszcze przed podpisaniem umowy. W związku z dużą liczbą promocji nowych usług, nie sprawdziłem dokładnie na jaką dokładnie promocję podpisuje wyrok, zaufałem najnormalniej w świecie konsultatowi który przyjmował dyspozycję telefonicznie i zleicł przygotowanie umowy drugiemu. (...)

Nie to że ten, tamten, ale ja uważam że jak się nie spotkasz oko-w-oko to możesz kupić wysyłkowo kota w worku, którego, de facto, tam nie ma.

Mało tego: masz 10 dni na wycofanie się z umowy (bo masz taki kaprys), jednak musisz zwrócić telefon. Z tego co widzę, ten czas już w Twoim przypadku minął (i tak ze wszystkimi usługami "podpisywanymi przez telefon").

Dwa: jeśli promocja nie została właściwie włączona - musisz reklamować do skutku. Nie ma opcji że ktoś się pomylił i za całą zabawę będziesz płacił Ty. Po prostu reklamuj, ale (z doświadczenia wiem) nie składaj zbyt dużo pracy na dział reklamacji, musisz wyszczególnić które usługi, konkretnie, kwestionujesz.

Trzy: promocja włączana w trakcie cyklu - masz liczone za cały cykl z góry + proporcjonalnie więcej o tyle dni, przez jaki usługa była w danym mies. aktywna. Opłata 30PLN została naliczona poprawnie (bo 19 za miesiąc + 11 za ok. 2/3 m-ca używania). Tak to się liczy, zazwyczaj u operatorów, ale niech ktoś to potwierdzi czy w Play działa to tak samo.

Cztery: umowy "tak sobie" po prostu nie zerwiesz bez kary. :/

Powodzenia!

konto usunięte

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Jest jedno małe ale, ja fizycznie nie miałem włączonej usługi nieograniczone połączenia do play do momentu rozpatrzenia pozytywnie reklamacji, dopiero od listopada została mi zgodnie z ustaleniami telefonicznymi włączona więc racja jest po mojej stronie. Pozatym play w piśmie odpowiadającym na reklamcję przyznała się do błędu i stwierdził ze zostanie włączona brakująca usługa, to na jakiej podstawie naliczają opłatę.
Czekam na wynik reklamacji, jedyne co nie podlega dyskusji to to że naciągają klientów, tylko pytanie czy jest to wynikiem ignorancji ludzkiej czy panującego tam bałaganu systemowego i bfrakiej indywidualnego naliczania faktur....tego nie ustaliłem.
A kwestia wydawania sprzecznych decyzji jest dla mnie najmniej logiczna..
Agata Sien

Agata Sien Student, Uniwersytet
w Białymstoku

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Witam
Mam pewien problem. Wystawiono mi fakturę na dużą kwotę, zdziwiło mnie to gdyż dzwoniłam tylko do pley a przenosząc nr do pley byłam zapewniania że mam te rozmowy darmowe. Na samym początkowo nie pobierało mi żadnych środków z kąta a raptem przychodzi mi taka faktura. Nie dostałam żadnego powiadomienia, że kończy mi się usługa darmowych rozmów do pley. Czy mam jakieś szanse na odwołanie się z jakąś reklamacją względem tej faktury?? proszę o odp na adres agata1990-18@o2.pl
Maciej Kazimierski

Maciej Kazimierski Zastępca Kierownika
zespołu analityków
finansowych

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

A jaki masz abonament? Bo od tego zależy wielkość darmowych rozmów wewnątrz sieci? Ja, przy abonamencie za 69 zł mam nieograniczony stan darmowy.
Mateusz G.

Mateusz G. Koordynator ds. ur i
efektywności
produkcji,
Schumacher P...

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Rzeczywiście powinny być niektóre rzeczy dokładniej opisane :).Mateusz G. edytował(a) ten post dnia 29.04.11 o godzinie 10:29
Henryk Kosowski

Henryk Kosowski szef, jaknowa

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Uwaga na operatora PLAY
Jestem u operatora PLAY e taryfie firmowa 50. Płacę miesięczny abonament w wysokości 53,zł. Mój rachunek za m-c kwiecień 2011r to 397,52 zł. Mój telefo połączył się Internetem w ciągu 2-ch dni 398 razy ściągnął 66Mb danych co kosztowało mnie 344,22 gr. Moje trzy reklamacje do Play zostały odrzucone i został wyłączony telefon. Jako powód tych połączeń według operatora –„mogło być spowodowane aktualizacją oprogramowania” ale nie było, gdyż telefon posiada oprogramowanie kwietnia 2010r. Wiem od konsultanta, że 500-złotowe rachunki za przesył danych nie są rzadkością. Brak słów.
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Henryk Kosowski:
Uwaga na operatora PLAY
Jestem u operatora PLAY e taryfie firmowa 50. Płacę miesięczny abonament w wysokości 53,zł. Mój rachunek za m-c kwiecień 2011r to 397,52 zł. Mój telefo połączył się Internetem w ciągu 2-ch dni 398 razy ściągnął 66Mb danych co kosztowało mnie 344,22 gr. Moje trzy reklamacje do Play zostały odrzucone i został wyłączony telefon. Jako powód tych połączeń według operatora –„mogło być spowodowane aktualizacją oprogramowania” ale nie było, gdyż telefon posiada oprogramowanie kwietnia 2010r. Wiem od konsultanta, że 500-złotowe rachunki za przesył danych nie są rzadkością. Brak słów.
Wniosek z tego prosty: trzeba włączać pakiet internetowy, nawet jeśli się go "nie stosuje".

konto usunięte

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Jaką odpowiedzialność operator ponosi za fakt, że telefon automatycznie połączył się z internetem i zaczął pobierać dane? Żadną. To nie jest ich działanie, a działanie samego telefonu. Można albo wykupić pakiet albo zainstalować APN Droid, czy inną aplikację do wyłączania połączenia z internetem po sieci 3G.
Marcin Soja

Marcin Soja Life is a lesson
..You learn it when
u r through

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Zgadza się, ale nikomu by korona z głowy nie spadła gdyby przy podpisywaniu umowy wspomniał o tym w jaki sposób zabezpieczyć się przed niechcianymi połączeniami z internetem. No tylko, że wtedy było by zdecydowanie mniej klientów z dużymi rachunkami za internet. Mogli by też domyślnie blokować takie połączenia skoro i tak wgrywają jakieś swoje wygaszacze ekranu, tapety itp, osoby które chciały by z nich korzystać na pewno by sobie z tym poradziły.

A zmieniając trochę temat. Play zaskoczył mnie bardzo pozytywnie wysyłając mi smsa pod koniec miesiąca że kończy mi się promocja na dodatkową pulę minut do wszystkich i że od przyszłego miesiąca te usługi będą już płatne. Co prawda nic nie wspomnieli o tym że kończy się promocja na stan darmowy ale tu akurat sam skojarzyłem fakty i wyłączyłem obie usługi za jednym zamachem.
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Marcin Soja:
Zgadza się, ale nikomu by korona z głowy nie spadła gdyby przy podpisywaniu umowy wspomniał o tym w jaki sposób zabezpieczyć się przed niechcianymi połączeniami z internetem.
Podpisując umowę z Erą dostaje się dodatkowy dokument albo jest wyszczególniony w umowie konkretny punkt, w którym jest informacja, że telefon może łączyć się z Internetem...
No tylko, że wtedy było by zdecydowanie mniej klientów z dużymi rachunkami za internet. Mogli by też domyślnie blokować takie połączenia skoro i tak wgrywają jakieś swoje wygaszacze ekranu, tapety itp, osoby które chciały by z nich korzystać na pewno by sobie z tym poradziły.

A zmieniając trochę temat. Play zaskoczył mnie bardzo pozytywnie wysyłając mi smsa pod koniec miesiąca że kończy mi się promocja na dodatkową pulę minut do wszystkich i że od przyszłego miesiąca te usługi będą już płatne. Co prawda nic nie wspomnieli o tym że kończy się promocja na stan darmowy ale tu akurat sam skojarzyłem fakty i wyłączyłem obie usługi za jednym zamachem.
Kamil S.

Kamil S. "Ten, który walczy z
potworami, powinien
zadbać, by sam n...

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Karol Z.:
Podpisując umowę z Erą dostaje się dodatkowy dokument albo jest wyszczególniony w umowie konkretny punkt, w którym jest informacja, że telefon może łączyć się z Internetem...


w Play przy smartfonach też...
Marcin Soja

Marcin Soja Life is a lesson
..You learn it when
u r through

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Ale ja nie mówię o punktach w umowie tylko o zwyczajnym poinformowaniu o tym fakcie klienta słownie przez sprzedawcę. Dlaczego klient musi zawsze doszukiwać się różnych haczyków w umowie a nie można mu wprost powiedzieć: będzie Pan miał w cenie to to i to a za to będzie Pan musiał zapłacić dodatkowo? Dla mnie to trochę tak jak by ktoś podjechał z wózkiem do kasy w hipermarkecie powyciągał część zakupów na taśmę a część zostawił w wózku i liczył na to że kasjerka nie zauważy.

Na koniec jeszcze jedna sytuacja, która była miłym zaskoczeniem. Jakiś czas temu złożyłem reklamację w play. Nawet doradca z którym rozmawiałem powiedział mi że nie ma sensu składać takiej reklamacji bo jest bezpodstawna. Chodziło o pewne niedomówienia które wynikły w trakcie rozmowy z innym doradcą. Przedstawił mi ofertę ale w taki sposób że można ją było interpretować na różne sposoby. Okazało się że moja interpretacja była błędna i musiałem zapłacić bodajże 2 większe rachunki. O dziwo reklamacje została rozpatrzona na moją korzyść i dostałem dodatkowy pakiet minut do wszystkich bodajże na 2 miesiące. Kolejny pozytyw dla P4.

Żeby nie było że chcę udowodnić że play jest cacy a inni be. Po prostu mam usługę tylko w tej sieci więc nie wiem jak jest w innych :)
Kamil S.

Kamil S. "Ten, który walczy z
potworami, powinien
zadbać, by sam n...

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Marcin Soja:
Ale ja nie mówię o punktach w umowie tylko o zwyczajnym poinformowaniu o tym fakcie klienta słownie przez sprzedawcę. Dlaczego klient musi zawsze doszukiwać się różnych haczyków w umowie a nie można mu wprost powiedzieć: będzie Pan miał w cenie to to i to a za to będzie Pan musiał zapłacić dodatkowo? Dla mnie to trochę tak jak by ktoś podjechał z wózkiem do kasy w hipermarkecie powyciągał część zakupów na taśmę a część zostawił w wózku i liczył na to że kasjerka nie zauważy.


no właśnie to jest nasz (playa) problem...jest teraz obowiązek wręczyć klientowi kupującemu smartfona wydrukowaną ulotkę nt. konfiguracji takiego sprzętu. ulotka jest krótka i zwięzła więc każdy ją przeczyta (ja przy okazji wręczania tłumaczę co w niej jest). jest tam też zawarta informacja że taki sprzęt może generować dodatkowe koszty przez transmisje danych. z doświadczenia wiem że nie każdy sprzedawca to robi. sprzedawców w każdej sieci jest wielu. ja staram się nim nie być, staram się być handlowcem. moi klienci wracają więc chyba mi się udaje...na pocieszenie mogę dodać że p4 pracuje teraz mocno nad poprawa jakosci obsługi we wszystkich kanałach sprzedazy...mam nadzieje ze sie uda...

konto usunięte

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

z własnego doświadczenia powiem tylko tyle, żeby KLIENTOM na czole wyryć
Wyłącz automatyczną akutalizacje to i tak tego nie zrobi.
Przykład z życia wczoraj klientowi jednego z moich handlowców zablokowali telefon bo... sciagnał sobie na Z-tce akutalizacje bedac w pracy gdzie maja WiFi :) no nic tylko gratlulowac inteligencji.

i przepraszam wszystkich moich i przyszlych i obecnych klientów, ale nie jarajcie sie tak maja nowego smartfona w rekach tylko czytajcie co wam wyskakuje przy pierwszej konfiguracji bo potem my doradcy ks rksi musimy czytac taki bełkot jaki jest wyzej.

Operator nigdy nie uwzgeldni wam ludzie reklamacji ze za internet wyszlo wam 300zł a nie korzystaliscie.

A co kogo to ?? to tak jakby napisac rekalamcje ze wystawliscie mi fakture na 1000zł za głos a ja chce 300zł bo uwazam ze tyle powinno byc :)

Przepraszam i pozdrawiam :) O!
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: play naciąga na dodatkowych usługach- odwieczne...

Marcin Soja:
Ale ja nie mówię o punktach w umowie tylko o zwyczajnym poinformowaniu o tym fakcie klienta słownie przez sprzedawcę. Dlaczego klient musi zawsze doszukiwać się różnych haczyków w umowie a nie można mu wprost powiedzieć: będzie Pan miał w cenie to to i to a za to będzie Pan musiał zapłacić dodatkowo? Dla mnie to trochę tak jak by ktoś podjechał z wózkiem do kasy w hipermarkecie powyciągał część zakupów na taśmę a część zostawił w wózku i liczył na to że kasjerka nie zauważy.
Rzecz w tym że klientowi można powiedzieć że warto włączyć malutki pakiet internetowy, który kosztuje +5PLN do rachunku a zyskuje się bogatszą funkcjonalność telefonu, ew. bezpieczeństwo że nie będzie się nabijało niepotrzebnie rachunku na co klient strzeli ripostą że on nie potrzebuje Internetu w telefonie, nie będzie korzystał, jest pewien że nic się nie włączy a w ogóle to szwagier ma taki sam telefon i mu nic nie łączy i to jest "bezczelne naciąganie klienta na 5PLN". A za miesiąc płacze, jęki i lamenty że mu rachunek spuchł o +500PLN...
Na koniec jeszcze jedna sytuacja, która była miłym zaskoczeniem. Jakiś czas temu złożyłem reklamację w play. Nawet doradca z którym rozmawiałem powiedział mi że nie ma sensu składać takiej reklamacji bo jest bezpodstawna. Chodziło o pewne niedomówienia które wynikły w trakcie rozmowy z innym doradcą. Przedstawił mi ofertę ale w taki sposób że można ją było interpretować na różne sposoby. Okazało się że moja interpretacja była błędna i musiałem zapłacić bodajże 2 większe rachunki. O dziwo reklamacje została rozpatrzona na moją korzyść i dostałem dodatkowy pakiet minut do wszystkich bodajże na 2 miesiące. Kolejny pozytyw dla P4.
I ja tak samo załatwiam sprawy w Plusie...
Dostałem przez pół roku, dla iPlusa, limit +100GB miesięcznie. Z racji błędu w systemie, który błędnie mi naliczał opłaty.
Żeby nie było że chcę udowodnić że play jest cacy a inni be. Po prostu mam usługę tylko w tej sieci więc nie wiem jak jest w innych :)

Następna dyskusja:

Problemy z internetem w PLAY




Wyślij zaproszenie do