Oskar Shon

Oskar Shon Dodatki do Office
www.VBATools.pl

Temat: Raport z treści Maila

Otrzymujesz cykliczne maile z raportami? Sprawdź czy możesz zautomatyzować pobór tych danych do pliku Excela.

Koncept polega na tym, aby określić kategorię danych umieszczonych w mailu oraz dane następujące po tej kategorii np w następującej formie:

Data: 2015-11-02
Nazwisko: Kowalski
Imie: Jan, Olgierd
Ilość: 12,50


Maile zawierające podobnie zdefiniowane tagi* i nieokreślonej ilości w wiadomości, można zaznaczyć i po uruchomieniu przycisku Raportuj i pobrać pogrupowane informacje w formie jednorodnej bazy danych w skoroszycie Excela.


Obrazek


*niekoniecznie musza zawierać dwukropek – chodzi o niepowtarzalność względem dalszego tekstu w wiadomości

Interfejs posiada możliwość tworzenia nowego pliku oraz dopisywania do istniejącego już repozytorium z opcją podglądu efektu pracy narzędzia. Czyli, po zdefiniowaniu niezbędnych elementów, wskazujemy źródło w folderze Outlooka i potwierdzamy generowanie raportu. Poniżej przedstawiam film YT pracy z przykładami: https://youtu.be/GLKqYrs-hiU

Prościej już nie można, prawda?

Można. W drugiej odsłonie tego dodatku dodano potraktowanie mechanizmu importu “jak reguła”, którą można stosować dla każdego nadawcy lub określonego adresem lub jego częścią (podając alias lub domenę). Można również zastosować treść zgodną z tematem spodziewanej wiadomości. W tym ustawieniu interfejs nie musi zostać uruchomiony, a mechanizm zrealizuje czynności wg ostatnio wskazanych i zapamiętanych ustawień automatycznie.

Tutaj inny przykład z życia wzięty: Jak wykonać raport z treści maila


Obrazek


Więcej na ten temat na tej stronie: http://vbatools.pl/raport-z-tresci-maila/

(c) Shon Oskar – http://VBATools.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część ani całość tego artykułu nie może być powielana ani publikowana bez zgody autora.
Oskar Shon

Oskar Shon Dodatki do Office
www.VBATools.pl

Temat: Raport z treści Maila

Miałem ostatnio proste, domowe zadanie: wykonać raport z przychodzących maili z Tauronu. A więc nie jakiś spreparowany wcześniej szablon, ale zwykłe maile, które mają swoje stałe przedrostki identyfikujące: w tym przypadku nr faktury, wartość do zapłaty i datę. Maili mi przyszło trochę i przyznam się szczerze, że nie chciało mi się wchodzić do każdego i spisywać metodą kopiuj/wklej wszystkich danych do arkusza. Przypomniałem sobie o dodatku jaki zakopałem gdzieś w Outlooku: Raport z treści maila Zatem sprawdzam czy nadal działa:


Obrazek


Fakt iż rachunki za energię rosną, a to mieszkanko niewielkie i najłatwiej zauważyć jak bardzo. No to sprawdzam na jakim poziomie były płatności szacunkowe i opłaty wyrównawcze bo tych maili nie kasuje. Zatem jednym ruchem określiłem słowa wiodące, dodałem je do interfejsu, wyfiltrowałem potencjalne maile, które zaznaczyłem i w interfejsie kliknąłem raport. Tyle.

Prościej się już nie da. Dane lądują w Excelu.



Wyślij zaproszenie do