Oskar
Shon
Dodatki do Office
www.VBATools.pl
Temat: Raport z treści Maila
Otrzymujesz cykliczne maile z raportami? Sprawdź czy możesz zautomatyzować pobór tych danych do pliku Excela.Koncept polega na tym, aby określić kategorię danych umieszczonych w mailu oraz dane następujące po tej kategorii np w następującej formie:
Data: 2015-11-02
Nazwisko: Kowalski
Imie: Jan, Olgierd
Ilość: 12,50
Maile zawierające podobnie zdefiniowane tagi* i nieokreślonej ilości w wiadomości, można zaznaczyć i po uruchomieniu przycisku Raportuj i pobrać pogrupowane informacje w formie jednorodnej bazy danych w skoroszycie Excela.
*niekoniecznie musza zawierać dwukropek – chodzi o niepowtarzalność względem dalszego tekstu w wiadomości
Interfejs posiada możliwość tworzenia nowego pliku oraz dopisywania do istniejącego już repozytorium z opcją podglądu efektu pracy narzędzia. Czyli, po zdefiniowaniu niezbędnych elementów, wskazujemy źródło w folderze Outlooka i potwierdzamy generowanie raportu. Poniżej przedstawiam film YT pracy z przykładami: https://youtu.be/GLKqYrs-hiU
Prościej już nie można, prawda?
Można. W drugiej odsłonie tego dodatku dodano potraktowanie mechanizmu importu “jak reguła”, którą można stosować dla każdego nadawcy lub określonego adresem lub jego częścią (podając alias lub domenę). Można również zastosować treść zgodną z tematem spodziewanej wiadomości. W tym ustawieniu interfejs nie musi zostać uruchomiony, a mechanizm zrealizuje czynności wg ostatnio wskazanych i zapamiętanych ustawień automatycznie.
Tutaj inny przykład z życia wzięty: Jak wykonać raport z treści maila
Więcej na ten temat na tej stronie: http://vbatools.pl/raport-z-tresci-maila/
(c) Shon Oskar – http://VBATools.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część ani całość tego artykułu nie może być powielana ani publikowana bez zgody autora.