Temat: youtube.com - przykłada wagę w polepszanie interfejsu...
Mikołaj Nowak:
Gruntowne zmiany mogą być dwojako odebrane przez Użytkownika - pozytywnie lub negatywnie.
Jestem zwolennikiem wprowadzania małych zmian i faktycznie masz rację gruntowne zmiany mogą być negatywne.
Rzadko obserwowany jest neutralny stosunek do zmian interfejsu serwisu, z którego korzysta się często (w przypadku Usera poświęcającemu dużo czasu danemu serwisowi).
Taktyka stopniowego wprowadzania zmian jest bardzo praktyczna.
Wydaje mi się że chłopcy z Youtube.com robią to jeszcze inaczej.
Przed wprowadzeniem zmiany zachęcają do testowania użytkowników przeglądających ich strony.
Umieszczają widoczny link - "Zobacz nową wersje tej strony". Dają więc możliwość poznania i sprawdzenia dostępną dla wszystkich, nie tylko dla wybranych - jak w przypadku testów. Na własną "odpowiedzialność" można wtedy poznać działanie nowego interfejsu.
Takie rozwiązanie jest o bardzo dobre z kilku powodów:
- umożliwia sprawdzenie działania testowanego interfejsu za pomocą dodatkowych metod ilościowych (za pomocą np. clicktrackingu)
- odbywa się bez żadnego ryzyka i obawy o niezadowolenie czy utratę użytkowników,
- pozwala poznać komentarze użytkowników porównujących równolegle działanie nowego i istniejącego interfejsu.
Sami nie wiemy, kiedy operator przyzwyczaja nas do zmian, a po dłuższym czasie nagle zdajemy sobie sprawę, że serwis kompletnie się zmienił.
Poniekąd tak. Widać, to po gigantach jak np. Onet.pl. Ociąga się z wprowadzaniem większych zmian na swoich serwisach tematycznych w zasadzie nie zauważyłem nic co zasługuje na pochwałę.
Ale poczekamy, zobaczymy coś może ruszy. Bo od kogo jak nie od lidera można oczekiwać czegoś więcej :)?
Użytkownikom to pasuje, ponieważ z dnia na dzień nie zostali zmuszeni do korzystania z nowego interfejsu, tylko mieli czas aby
stopniowo przyzwyczajać się do zmian.
Jak oceniać w takim razie działania jakie poczynił ostatnio Amazon?
Odświeżyli całkiem serwis - czy można mówić "małych zmianach"?
Zmiany na lepsze - kosztowne
Zadowolony User - bezcenne :)
--
"80% błędów popełnianych w trakcie tworzenia struktury informacyjnej strony WWW można wyeliminować, kiedy zaangażujemy na początku tworzenia projektu specjalistę od funkcjonalności.
Jeżeli będzie to grupa specjalistów, wówczas zyskamy kolejne 10%. Reszta błędów może zostać usunięta jedynie poprzez zaangażowanie w projekt prawdziwych ekspertów, czyli docelowych odbiorców."
Roger Black, doradca d/s kreatywności, 2000
Maciej Zając edytował(a) ten post dnia 09.02.08 o godzinie 13:01