Temat: Dystrybucja kampanii
Wojtek A.:
Rozumiem, przyczyna prawdopodobnie tkwi we flash-u. Sprawdź nazwę pliku swf - programy typu adblock są bardzo na to czułe - więc jeśli w nazwie masz np. "ad" mogą byc blokowane u klientów i nie wyświetlane.
Gdyby faktycznie tak było to OpenX byłby pierwszym adserverem na planecie Ziemia który jako odsłonę zliczałby dostarczenie do przeglądarki pliku swf z reklamą (i jej wyświetlenie) - tak chyba jednak nie jest ;-)
Na mój nos odsłona reklamy jest zaliczana wtedy gdy adserver odpowie kodem javascript z urlem do pliku reklamy. Adservera nie interesuje natomiast co browser zrobił z tym kodem - czy go wyświetlił czy też zablokował jakimś adblockiem.
Dostał request o reklamę, wylosował kampanię, odpowiedział kodem - jest zaliczona odsłona.
Najczęstsza przyczyna nierównomiernego rozkładu kampanii tkwi w:
- innych wagach wyliczonych przez adserver dla poszczególnych kampanii (te wagi w adserverach są liczone dynamicznie w zależności od zadanej liczby odsłon i pozostałego czasu emisji - nie tylko w oparciu o ręcznie nadaną wagę)
- innych opcjach targetowania
Musielibyśmy znać więcej szczegółów odnośnie ustawień kampanii by postawić jakąś diagnozę.