konto usunięte

Temat: Co mogłoby Pani/Panu pomóc podczas spotkania...

Oto temat do kolejnej (często jakże burzliwej - i dobrze - dyskusji):
Co mogłoby Pani/Panu pomóc podczas spotkania rekrutacyjnego, żeby dobrze się zaprezentować?
Czekam na liczne, jak zawsze, glosy!
Marcin Kalęba

Marcin Kalęba MBA. Specjalista z
zakresu zdrowia
publicznego. Szukam
no...

Temat: Co mogłoby Pani/Panu pomóc podczas spotkania...

Na pewno ważna jest atmosfera, i miejsce. Raz byłem "przesłuchiwany' w małej kanciapce w rekrutującej firmie - nie było miło ;)
Monika F.

Monika F. AMBITNY MANAGER
otwarty na ciekawe
wyzwania

Temat: Co mogłoby Pani/Panu pomóc podczas spotkania...

Możliwość rozmowy z osobą bezpośrednio zainteresowaną zatrudnieniem właściwej osoby, tzn. przyszłym przełożonym lub właścicielem procesu.
Ola S.

Ola S. Dyrektor Regionu
CREDIT AGRICOLE BANK
POLSKA SA

Temat: Co mogłoby Pani/Panu pomóc podczas spotkania...

- kompetentny i przygotowany rekrutor (znajomość CV aplikanta)
- profesjonalna atmosfera
- wyodrębnione miejsce w którym w ciszy prowadzona jest rozmowa
- znajomość branży i stanowiska

Temat: Co mogłoby Pani/Panu pomóc podczas spotkania...

Zgadzam się.
Atmosfera jest najważniejsza. Jeżeli prowadzi rozmowę profesjonalista z kulturą i przy tym tworzy miłą atmosferę, wtedy aż chce się rozmwiać.
Ja rónież miałem tą nieprzyjemność być kiedyś raz na takiej rozmowie. JAk służby "SS". To nie była rozmowa, tylko wywiad - brakowało żarówki w oczach.
W trakcie rozmowy wyszedłem.

A w jaki posób pomóc?
brak stresu,
więcej pewności siebie,
i co najważniejsze znać dokłądnie profil kandydata anie pytać o to samo co jest zawarte w CV
i oczywiście znać branże z której się rekrutuje.



Marcin Kalęba:
Na pewno ważna jest atmosfera, i miejsce. Raz byłem "przesłuchiwany' w małej kanciapce w rekrutującej firmie - nie było miło ;)

konto usunięte

Temat: Co mogłoby Pani/Panu pomóc podczas spotkania...

Miejsce oraz ludzie są kluczowymi elementami mogącymi ułatwić przebieg procesu rekrutacji. Jeżeli osoby rekrutujące są kompetentne i dobrze znają zagadnienia związane z branżą oraz stanowiskiem na które rekrutują powinny tym w naturalny sposób ułatwić rozmowe. Bardzo ważne jest też zapewnienie osobie rekrutowanej waunków do spokojnej konwersacji. Miejsce powinno być dostatecznie przestronne i dobrze oświetlone. Z odpowiednią temperaturą. Firma powinna także mieć "pod ręką" projektor ,flipchart.

konto usunięte

Temat: Co mogłoby Pani/Panu pomóc podczas spotkania...

powinna mieć projektor? czy to rzeczywiście ma pomóc...?
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Co mogłoby Pani/Panu pomóc podczas spotkania...

Bardzo proste i oczywiste (aczkolwiek nie dla wszystkich w naszym pięknym kraju) sprawy:

1. kompetencja rekrutera.

Jeśli jest headhunterem, powinien mieć przynajmniej podstawową wiedzę o branży, którą się zajmuje. Jeśli jest przedstawicielem pracodawcy, powinien być osobą przynajmniej częściowo decyzyjną, czyli mającą realny wpływ na proces rekrutacyjny. Spotkania, na których po 15 minutach orientujesz się, że Twój rozmówca wykonuje jedynie obowiązki automatycznej sekretarki, należą do tych najbardziej frustrujących.

2. szczerość

Bardzo oszczędza czas i jest oznaką szacunku dla partnera. Jeśli rekruter uważa, że nie mam wystarczających kompetencji/doświadczenia/cech charakterologicznych potrzebnych na danym stanowisku, niech mi to po prostu powie. Jeśli stwierdzi, że jestem za drogi - też. Jeśli szuka kierowcy rajdowego, niech nie zajmuje czasu kierowcom tirów i nie opowiada, że "no, zobaczymy". Jeśli nie ma w zwyczaju zawiadamiać wszystkich rozmówców o wyniku procesu, niech przynajmniej poda termin ważności oferty.

3. rozum

Pisz uważnie i rozumnie - drogi rekruterze - ogłoszenia. Oszczędzisz czas sobie i 30 kandydatom, którzy w ogóle nie powinni pojawić się na rozmowie. Nie żądaj też listu motywacyjnego, jeśli Twoja firma niczym nie wyróżnia się od 100 konkurencyjnych, a już na pewno wtedy, gdy zdecydowałeś się nie ujawniać jej nazwy!



Wyślij zaproszenie do