Anna
Kuzio
doktor, filologia
angielska
konto usunięte
Temat: teaching mixed ability class
Chyba wszystkie klasy szkolne są takie... W grupie prawie 30 dzieci trudno o wyrównany poziom. Ja pracuję w klasach I-III i staram się poprostu dobierać różne formy aktywności tak, aby każde dziecko znalazło coś dla siebie, dużo powtarzamy w wielu kombinacjach i narazie jakos to działa...
Dorota Magdalena
S.
psycholog, filolog
rosyjski
Temat: teaching mixed ability class
Mnie kiedys zdarzyło sie uczyc rosyjskiego w gimnazjum, którego czesc uczniów miala a częsc nie miała tego jezyka w podstawówce...i klasa nie byla podzielona na języku na dwie grupy( co było dawniej normą niezaleznie od poziomu uczniów w klasie).Musialam sie rozstac ze szkołą bo choc mialam jak najlepsze chęci i nawet rozmawialam z moim metodykiem z AP, pani Dyrektor(rusycystka zresztą) nie chciała przyjąc do wiadomosci, że uczniów, którzy nie mieli dotychczas języka nalezy jak najszybciej nauczyc liter, żeby choc troche wyrównac poziom...
Ech życie...od tego czasu w ogóle nie szukałam rosyjskiego w szkole choc bardzo lubie go uczyć- prywatnie!...
Dorota Szczygieł edytował(a) ten post dnia 14.02.07 o godzinie 11:36
Dorota Magdalena
S.
psycholog, filolog
rosyjski
Temat: teaching mixed ability class
Mnie kiedys zdarzyło sie uczyc rosyjskiego w gimnazjum, którego czesc uczniów miala a częsc nie miała tego jezyka w podstawówce...i klasa nie byla podzielona na języku na dwie grupy( co było dawniej normą niezaleznie od poziomu uczniów w klasie).Musialam sie rozstac ze szkołą bo choc mialam jak najlepsze chęci i nawet rozmawialam z moim metodykiem z AP, pani Dyrektor(rusycystka zresztą) nie chciała przyjąc do wiadomosci, że uczniów, którzy nie mieli dotychczas języka nalezy jak najszybciej nauczyc liter, żeby choc troche wyrównac poziom...
Ech życie...od tego czasu w ogóle nie szukałam rosyjskiego w szkole choc bardzo lubie go uczyć- prywatnie!...
Dorota Szczygieł edytował(a) ten post dnia 14.02.07 o godzinie 11:36
Dorota Magdalena
S.
psycholog, filolog
rosyjski
Temat: teaching mixed ability class
Chyba tak sie przejęłam, że poszło mi dwa razy...:(konto usunięte
Temat: teaching mixed ability class
A nie można było wprowadzić chałupniczego podziału na grupy i podczas jednej lekcji robić jakby dwa w jednym - Ci co umieją litery czytają jakiś tekst i pracują nad nim (odpowiadają na pytania do tekstu, uzupełnaiją dziury itp.), a reszta poznaje litery; ewentualnie przez pierwsze dwa tygodnie robić tzw. stacyjki zadań - uczniowie znający litery - uczą resztę klasy. Nauczyciel przygotowuje proste zadania i tak jaki na koloniach zuchowych są stacje i np. pierwsza uczy literek od a do 'i krotkoje', następna dalej itp. Mi na ang. prywatnym często trafiają się grupy mieszane i to na dodatek nie tylko pod względem poziomu, ale i pod względem wieku:(
Dorota Magdalena
S.
psycholog, filolog
rosyjski
Temat: teaching mixed ability class
Marta K.:A nie można było wprowadzić chałupniczego podziału na grupy i podczas jednej lekcji robić jakby dwa w jednym - Ci co umieją litery czytają jakiś tekst i pracują nad nim (odpowiadają na pytania do tekstu, uzupełnaiją dziury itp.), a reszta poznaje litery; ewentualnie przez pierwsze dwa tygodnie robić tzw. stacyjki zadań - uczniowie znający litery - uczą resztę klasy. Nauczyciel przygotowuje proste zadania i tak jaki na koloniach zuchowych są stacje i np. pierwsza uczy literek od a do 'i krotkoje', następna dalej itp. Mi na ang. prywatnym często trafiają się grupy mieszane i to na dodatek nie tylko pod względem poziomu, ale i pod względem wieku:(
Ale na angielskim przynajmniej nie ma kłopotu z literami... Pewnie, że mozna zrobic w szkole wiele pod warunkiem, że dyrektorka nie urządza Ci nalotów na lekcje...
Podział na dwie grupy na jednej lekcji, jak sugerujesz, naprawdę w gimnazjum odpada- ta klasa była strasznie nierozgarnięta...nie dałabym rady tego nadzorować ani koordynować.
Żeby jedna grupa uczyła liter drugą?...To mi akurat nie przyszło do głowy ale podejrzewam, że mało było uczniów, którzy chcieliby sie w to bawić :( Może to była jakas metoda pod warunkiem,
że dyrektorka nie wlazłaby mi na lekcję i nie stwierdziła, że mają sie uczyc... po dwie litery na lekcji przez caly semestr a reszcie taka powtórka nie zawadzi!!!!:(((((((
Dorota Szczygieł edytował(a) ten post dnia 14.02.07 o godzinie 12:08
Anna
Kuzio
doktor, filologia
angielska
Temat: teaching mixed ability class
Faktycznie, dyrektorzy szkol nie moga sie pogodzic, z tym ,iz uczniowie, ktorzy nie maja podstaw jezyka, nie moga opanowac zakresu materialu, ktorzy ich koledzy, nota bene po kilku latach nauki, juz posiadaja.Szkoda,ze musimy gonic z materialem za jakims rozkladem materialu, co aby go zrealizowac.Bo w taiej sytuacji nie ma miejsca na prwdziwa nauke:(.Czyz nie?
Dorota Magdalena
S.
psycholog, filolog
rosyjski
Temat: teaching mixed ability class
Anna K.:Faktycznie, dyrektorzy szkol nie moga sie pogodzic, z tym ,iz uczniowie, ktorzy nie maja podstaw jezyka, nie moga opanowac zakresu materialu, ktorzy ich koledzy, nota bene po kilku latach nauki, juz posiadaja.Szkoda,ze musimy gonic z materialem za jakims rozkladem materialu, co aby go zrealizowac.Bo w taiej sytuacji nie ma miejsca na prwdziwa nauke:(.Czyz nie?
Nie, oni o tym dobrze wiedzą, tylko nie potrfia przyjąc do wiadomosci, że jesli nie mają mozliwosci (a czesto bywa, że po rpostu chęci) podzielenia klasy, to nalezy tak uczyc, żeby grupa, która nic nie umie ajk najszybciej nadgonila materiał bo reszta nie moze przez cały semestr sie nudzic i rozwalac lekcje...:(
Anna
Kuzio
doktor, filologia
angielska
Temat: teaching mixed ability class
Faktycznie tak bywa,ze uczniowie ktorzy nie odnajduja sie w lekcji-czytaj:nie nadazaja z materialem, "psuja "lekcje.I co tu z takimi poczac?
Dorota Magdalena
S.
psycholog, filolog
rosyjski
Temat: teaching mixed ability class
Anna K.:Faktycznie tak bywa,ze uczniowie ktorzy nie odnajduja sie w lekcji-czytaj:nie nadazaja z materialem, "psuja "lekcje.I co tu z takimi poczac?
Ja nie wiem, czy psują ci co nie nadążają- ci bardzo często siedzą jak trusie...gorzej z tymi co to wszystko wiedzą...
Anna
Kuzio
doktor, filologia
angielska
Temat: teaching mixed ability class
Dorota S.:Anna Kuzio:Faktycznie tak bywa,ze uczniowie ktorzy nie odnajduja sie w lekcji-czytaj:nie nadazaja z materialem, "psuja "lekcje.I co tu z takimi poczac?
Ja nie wiem, czy psują ci co nie nadążają- ci bardzo często siedzą jak trusie...gorzej z tymi co to wszystko wiedzą...
No to tez zalezy od nauczyciela:) i faktu jak jest postrzegany-tak mi sie wydaje.Jak jakies dziecko wie,ze nie umie nic i zdaje sobie z tego sprawe -to faktycznie siedzi jak trusia. Ja spotkalam sie z powiedzmy ordynarnym zachowaniem-uczeniowie stwierdzaja,ze to im nie potrzebne-w ten sposob maskujac niewiedze.A faktycznie, Ci co wiedza to czasami niezle utrapienie:)
konto usunięte
Temat: teaching mixed ability class
Pani Doroto czy to było tak żle, że musiałaby pani uczyć tylko liter? Przecież to naprostsze w tym rosyjskim.Nie napracowałaby się pani i zarobiła adekwatnie do wykonywanej pracy :-) Jeżeli ambitni rodzice się buntowali trzeba było powiedzieć, że to decyzja dyrekcji.
Dorota Magdalena
S.
psycholog, filolog
rosyjski
Temat: teaching mixed ability class
Jowita S.:no jakoś mi się nie usmiechalo, zebym uczyła liter, gdy pół klasy miało rosyjski dwa lata w podstawówce...ja bym sie wkurzyła na miejscu tych uczniów bo bardzo lubiłam uczyć się języków...w dodatku dyrekcja nie dopuszczala nawet, zebym nauczyła liter w kilka lekcji jak radził mi mój metodyk, tylko po bożemu przynajmniej cały semestr...jak dyrektor moze wprowadzac w szkole takie absurdy? i to była rusycystka...:( i nie zadbac, żeby jakos podzielić tych uczniów na dwie grupy?Dorota Magdalena S. edytował(a) ten post dnia 06.11.07 o godzinie 00:53
Pani Doroto czy to było tak żle, że musiałaby pani uczyć tylko liter? Przecież to naprostsze w tym rosyjskim.Nie napracowałaby się pani i zarobiła adekwatnie do wykonywanej pracy :-) Jeżeli ambitni rodzice się buntowali trzeba było powiedzieć, że to decyzja dyrekcji.
Ola Kowalska Student, UW
Temat: teaching mixed ability class
witam, mam pewien problem i moze tutaj uda mi sie znalezc odpowiedz. Piszę prace magisterska o teaching english to mixed ability classes in upper secondary schools i ostatni rodział musi byc rozdziałem badawczym, mogę uzuc obserwacji lekcji, nauczyciela, ankiety, wywiad, case study, ale zupelnie nie mam pojecia co i w jaki sposob mogę zmierzyc odnosnie tych klas, moze ktos ma jakikolwiek pomysł???byłabym bardzo wdzięczna.Podobne tematy
Następna dyskusja: