Krzysztof K.

Krzysztof K. I am an engineer

Temat: Śledź w programie CRM/Ustaw rekord dotyczy [problem]

Witam serdecznie,

Mam problem następującej natury z CRM 4.0 i Outlook 2007..
1. W CRM zakładam konto firmę "Krzak".
2. Dołączam do firmy kontakt pana Kowalskiego.
3. Na Outlook'a przychodzi do mnie e-mail od pana Kowalskiego, i ustawiam sobie "Ustaw rekord dotyczy" wybieram konto Krzak. Po chwili pojawia mi się w Outlooku ikonka ładna oraz kategoria [CRM] - dotyczy: Krzak. Wszystko super ładnie.
4. W opcjach CRM (Ustawienie Opcji Osobistych) w zakładce "poczta e-mail" oby dwa ptaszki mam zaznaczone, a śledzenie tyczy się "Wiadomości e-mail od potencjalnych klientów i kontaktów oraz kont programu CRM".
5. Problem polega na tym, że każdy następny e-mail jaki przychodzi do mnie, to jest śledzony.. znaczy się pokazuje się ikonka śledzenia, ale jest: kategoria [CRM] - dotyczy: (brak). I to właśnie moje pytanie jest, czemu nie kategoryzuje pod konto Krzak.
W CRM-ie widać tą wiadomość (w historii konta), ale bez kategorii. Żeby tak się stało, ręcznie muszę kliknąć na maila i znów "Ustaw rekord dotyczy"

Czy da się to ustawić na automat? Bardzo proszę o pomoc.

konto usunięte

Temat: Śledź w programie CRM/Ustaw rekord dotyczy [problem]

Witam,

Przychodzący e-mail jest wiązany z obiektem w systemie CRM na podstawie adresu. Jeśli e-mail przychodzi z adresu zarejestrowanego pod kontaktem to z tym kontaktem będzie powiązany.

Nie będzie to powiązanie poprzez pole Dotyczy. To pole jest automatycznie wypełniane, tylko gdy do systemu przychodzi odpowiedź na e-maila wysłanego z CRMa. Wtedy na podstawie tokena doklejonego do wysyłanego e-maila lub na podstawie podobieństwa tematu (token można wyłączyć).

Jeśli napisałem coś niejasno lub nadal ma Pan jakieś wątliwości, chętnie pomogę.

Pozdrawiam,
Dawid Kołodziejczyk
http://team4crm.comDawid Kołodziejczyk edytował(a) ten post dnia 15.01.10 o godzinie 14:01

konto usunięte

Temat: Śledź w programie CRM/Ustaw rekord dotyczy [problem]

Wszystko się zgadza, ale nie został wspomniany sposób szybkiego rozwiązania (możliwe obejście): wystarczy email danej osoby przypisać do obiektu konta (w Pana przypadku email firmy Krzak byłby taki sam, jak email kontaktu pana Kowalskiego. W przypadku, kiedy Pan Kowalski jest jedyną osobą z tej firmy (albo jedną z trzech, bo 3 pola email), usuwamy mu adres prywatny i przypisujemy jego email do firmy. Wtedy historia konwersacji będzie śledzona i PRZYPIĘTA do obiektu firmy. A o to Panu chodzi...

Pozdrawiam,
Kuba S.
Krzysztof K.

Krzysztof K. I am an engineer

Temat: Śledź w programie CRM/Ustaw rekord dotyczy [problem]

Kuba Skałbania (Jakub):
Wszystko się zgadza, ale nie został wspomniany sposób szybkiego rozwiązania (możliwe obejście): wystarczy email danej osoby przypisać do obiektu konta (w Pana przypadku email firmy Krzak byłby taki sam, jak email kontaktu pana Kowalskiego. W przypadku, kiedy Pan Kowalski jest jedyną osobą z tej firmy (albo jedną z trzech, bo 3 pola email), usuwamy mu adres prywatny i przypisujemy jego email do firmy. Wtedy historia konwersacji będzie śledzona i PRZYPIĘTA do obiektu firmy. A o to Panu chodzi...

Pozdrawiam,
Kuba S.

Witam,
Dzięki za podpowiedź, się ucieszyłem jak to w weekend przeczytałem, ale... ale właśnie dziś w pracy zacząłem testować ten sposób w pracy i niestety nie działa :|
Mam Konto: Krzak, do niego mam podłączony kontakt: Kowalski (który nie ma wpisanego e-maila)
Konto Krzak ma wpisany adres e-mail Kowalskiego.
Przychodzi e-mail od Kowalskiego, i Outlook pokazuje, że jest śledzony i pokazuje nadal [CRM] - Dotyczy: (Brak) - czyli nie chce się przypiąć maila od Kowalskiego pod Konto.
To samo się dzieje, nawet jak cały kontakt usunę z Konta, a w koncie jest tylko adres e-mailowy..

Wydaje mi się słuszna teoria, która opisał Dawid, działania tego "Dotyczy" tylko na maile w odpowiedzi, ale dla mnie to kompletnie nie jest przydatne. Zamiast dobrej funkcji jest to dysfunkcja.

Ewentualnie mogę gdzieś screeny wrzucić, lub na e-maila..

konto usunięte

Temat: Śledź w programie CRM/Ustaw rekord dotyczy [problem]

Wszystko się zgadza ale...
Kuba pisząc "przypięta" miał raczej na myśli nie powiązanie poprzez pole "Dotyczy" ale poprzez pole "Od". W takim przypadku wiadomość również powinna być widoczna w historii Konta.

Nie wystarczy Ci, że e-mail jest widoczny w historii Konta? Do czego dokładnie jest ci potrzebne powiązanie poprzez pole "Dotyczy? Może wtedy coś poradzimy.

Dziś jestem poza biurem i nie mogę tego sprawdzić ale może da się tak: Zrobić workflow, który na utworzonym e-mailu sprawdzi czy pole "Dotyczy" jest wypełnione. Jeśli nie jest to wstawi w pole wartość pola "Od". To by rozwiązało twój problem. Tak jak napisałem, nie mam pewności czy tak się uda. Sprawdzę jutro i napiszę.

Pozdrawiam,
Dawid Kołodziejczyk
http://team4crm.comDawid Kołodziejczyk edytował(a) ten post dnia 18.01.10 o godzinie 14:26
Krzysztof K.

Krzysztof K. I am an engineer

Temat: Śledź w programie CRM/Ustaw rekord dotyczy [problem]

Na wstępie w ogóle chcę podziękować Wam, za chęć i próby udzielenia pomocy.
Dawid Kołodziejczyk:
Nie wystarczy Ci, że e-mail jest widoczny w historii Konta? Do
czego dokładnie jest ci potrzebne powiązanie poprzez pole "Dotyczy? Może wtedy coś poradzimy.

W Outlooku wtedy można jednym kliknięciem odfiltrować wszystkie wiadomości powiązane z danym kontem. A tak to jest jedna kategoria Brak i wszystkie e-maile są w jednym worku.
Otwierając danego e-maila w Outlooku, jest taka opcja, "Wyświetl w programie CRM" no i wyświetla, ale oczywiście bez wskazania pod jakim Kontem (bo brak Dotyczy) :) Na moje, to tak na pół gwizdka to działa.

Mimo wszystko, oczywiście masz rację, gdy w koncie jest dobrze podany e-mail lub kontakt, który jest śledzony, to w historii konta widać te maile.

Chyba jednak macie rację, że albo tylko ręcznie można to ustawić, klikając na Ustaw rekord Dotyczy, albo jeżeli przyjdzie e-mail w odpowiedzi na e-maila.

konto usunięte

Temat: Śledź w programie CRM/Ustaw rekord dotyczy [problem]

Krzysztof K.:
Otwierając danego e-maila w Outlooku, jest taka opcja, "Wyświetl w programie CRM" no i wyświetla, ale oczywiście bez wskazania pod jakim Kontem (bo brak Dotyczy) :) Na moje, to tak na pół gwizdka to działa.

Wskazanie Konta jest w polu Od (przy wpisaniu adresu kowalskiego jako adresu firmy Krzak - tak jak pisał Kuba)

Sprawdziłem, workflowem nie da się tego ustawić. Pozostaje oprogramowanie lub pogodzenie się z taką funkcjonalnością.

Pozdrawiam,
Dawid Kołodziejczyk
http://team4crm.com
Krzysztof K.

Krzysztof K. I am an engineer

Temat: Śledź w programie CRM/Ustaw rekord dotyczy [problem]

Dawid Kołodziejczyk:
Wskazanie Konta jest w polu Od (przy wpisaniu adresu kowalskiego jako adresu firmy Krzak - tak jak pisał Kuba)

Tudzież przy takiej opcji pozostanę. Jak będzie przypinać bez problemów do Konta, to już Outlookowi daruję te wyświetlanie i poukrywam drażniące mnie kolumny z Brakiem. :)
Sprawdziłem, workflowem nie da się tego ustawić. Pozostaje oprogramowanie lub pogodzenie się z taką funkcjonalnością.

Niechętnie, ale niestety się będę musiał pogodzić :)

Następna dyskusja:

Najszłabsze strony MS CRM




Wyślij zaproszenie do