konto usunięte
Temat: Graficzny workflow CRM 4.0
wnioski, próby, za i przeciwpytanie:
Robić czy nie robić ?
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
Kuba Skałbania (Jakub):
Ale co robić? :)
I jeszcze pytanie - co rozumiesz przez "graficzny workflow"? Nie ma czegoś takiego w Dynamics CRM 4.0. Workflow jest oparty o WWF, ale w żaden sposób nie jest "graficzny".
Robert
Król
project manager,
wsparcie projektów
innowacyjnych
konto usunięte
Przemyślenia? Dla programistów i ludzi o 'technicznych umysłach' jest całkiem spoko, ale pamiętam jak ktoś opowiadał anegdotkę, że wdrożyli rozwiązanie oparte na tym module (graficznego workflow) w jakieś firmie - programiści byli zadowoleni, myśleli że klient będzie ich nosił na rękach, a w ramach feedback wróciły tylko jęki i narzekania, że niezrozumiałe :)
Robert
Król
project manager,
wsparcie projektów
innowacyjnych
konto usunięte
Robert K.:
Chyba można, bo przyznają to sami pracownicy Microsoft (chociaż
nieoficjalnie) i zapowiadają jego zmiane.Robert K. edytował(a) ten post dnia 04.08.08 o godzinie 21:45
konto usunięte
Robert K.:
Domyślam się, że chodzi mniej-więcej o to, że stworzony interface jest 'zbyt techniczny', jeśli można tak powiedzieć. Chyba można, bo przyznają to sami pracownicy Microsoft (chociaż nieoficjalnie) i zapowiadają jego zmiane.Robert K. edytował(a) ten post dnia 04.08.08 o godzinie 21:45
konto usunięte
Kuba Skałbania (Jakub):
Robert K.:
Chyba można, bo przyznają to sami pracownicy Microsoft (chociaż
nieoficjalnie) i zapowiadają jego zmiane.Robert K. edytował(a) ten post dnia 04.08.08 o godzinie 21:45
A kto konkretnie tak mówił z MS? Chętnie zapytam :). Z tego co wiem z firmy, to było wręcz odwrotnie. Interfejs do WWF miał być w CRM 4.0 we wczesnej fazie alpha. Ale różni decision makerzy podczas wstępnych pokazów rozwiązania zdecydowali, że interfejs graficzny "nie może być rozważany jako poważny", bo co to za rozwiązanie, gdzie można przeciągać np. activities. Stąd decyzja o wycofaniu interfejsu znanego z Visual Studio z CRM'a.
Oczywiście nadal przy tworzeniu własnych rozszerzeń workflowu dla CRM 4.0 nadal korzysta się z Visual Studio i interfejsu graficznego (opcjonalnie).
Chodzi o reakcje klientów na sam sposób tworzenia workflow'u czy na gotowy workflow? Bo jeśli gotowy, to to jest po prostu kod, a nie "coś graficznego"...
Workflow w Dynamics CRM 4.0 jest oparty o WWF. Jeśli nie jest wymagana funkcjonalność
Robert
Król
project manager,
wsparcie projektów
innowacyjnych
Kuba Skałbania (Jakub):Wiadomo, że na tworzenie :)
Chodzi o reakcje klientów na sam sposób tworzenia workflow'u czy na gotowy workflow? Bo jeśli gotowy, to to jest po prostu kod, a nie "coś graficznego"...
Hubert Łukomski:powiem tak: wrzucenie workflow znanego z Visual Studio do CRM'a to
mi nie chodzi o to co jest standardowo - a zrobienie kodu umożliwiającego (metodami przeciagnij-upuść) budowanie workflow jest jak najbardziej możliwe.
ale nie o to mi chodzi.
ja pytam jedynie o funkcjonalność tzn.: jeśli w jakimś wdrożeniu był mało intuicyjny - to dlaczego? - i jak zrobić żeby stał się prosty nawet dla przeciętnego użytkownika Excel'a
Łukasz Wesołowki programista, Empik
Następna dyskusja: