konto usunięte

Temat: Graficzny workflow CRM 4.0

wnioski, próby, za i przeciw
pytanie:
Robić czy nie robić ?

konto usunięte

Temat: Graficzny workflow CRM 4.0

Ale co robić? :)

I jeszcze pytanie - co rozumiesz przez "graficzny workflow"? Nie ma czegoś takiego w Dynamics CRM 4.0. Workflow jest oparty o WWF, ale w żaden sposób nie jest "graficzny".

konto usunięte

Temat: Graficzny workflow CRM 4.0

Kuba Skałbania (Jakub):
Ale co robić? :)

I jeszcze pytanie - co rozumiesz przez "graficzny workflow"? Nie ma czegoś takiego w Dynamics CRM 4.0. Workflow jest oparty o WWF, ale w żaden sposób nie jest "graficzny".

dlatego moje pytanie brzmi robić interfejs graficzny czy nie?
(jeśli ktoś pracował na graficznym module - obojętnie jakiego programu - to przemyślenia mile widziane)
Robert Król

Robert Król project manager,
wsparcie projektów
innowacyjnych

Temat: Graficzny workflow CRM 4.0

'graficzny workflow', jeśli dobrze rozumiem o co chodzi, dostępny jest np. w narzędziu programistycznym Visual Studio (z .Net Framework >= 3.0). Komponent w .NET odpowiedzialny za modelowanie procesów to Windows Workflow Foundation (wspomniany WWF). Tworzy się wtedy podobnie jak GUI w tym programie, czyli przeciągnij i upuść (jeśli są napisane gotowe kontrolki). Korzystając z tego narzędzia można tworzyć bardziej zaawansowaną logikę biznesową, niż z edytora dostępnego w CRM.

artykul wprowadzajacy do WWF bliżej sercu programisty
lub

Understanding the Windows Workflow Foundation WF: From a Business User's Perspective


Przemyślenia? Dla programistów i ludzi o 'technicznych umysłach' jest całkiem spoko, ale pamiętam jak ktoś opowiadał anegdotkę, że wdrożyli rozwiązanie oparte na tym module (graficznego workflow) w jakieś firmie - programiści byli zadowoleni, myśleli że klient będzie ich nosił na rękach, a w ramach feedback wróciły tylko jęki i narzekania, że niezrozumiałe :)

konto usunięte

Temat: Graficzny workflow CRM 4.0


Przemyślenia? Dla programistów i ludzi o 'technicznych umysłach' jest całkiem spoko, ale pamiętam jak ktoś opowiadał anegdotkę, że wdrożyli rozwiązanie oparte na tym module (graficznego workflow) w jakieś firmie - programiści byli zadowoleni, myśleli że klient będzie ich nosił na rękach, a w ramach feedback wróciły tylko jęki i narzekania, że niezrozumiałe :)


ale co dokładnie mówił klient? (co było trudne?)
Robert Król

Robert Król project manager,
wsparcie projektów
innowacyjnych

Temat: Graficzny workflow CRM 4.0

nie ja wdrażałem to rozwiązanie. Nie pamiętam już kto ją opowiadał...

Domyślam się, że chodzi mniej-więcej o to, że stworzony interface jest 'zbyt techniczny', jeśli można tak powiedzieć. Chyba można, bo przyznają to sami pracownicy Microsoft (chociaż nieoficjalnie) i zapowiadają jego zmiane.Robert K. edytował(a) ten post dnia 04.08.08 o godzinie 21:45

konto usunięte

Temat: Graficzny workflow CRM 4.0

Robert K.:
Chyba można, bo przyznają to sami pracownicy Microsoft (chociaż
nieoficjalnie) i zapowiadają jego zmiane.Robert K. edytował(a) ten post dnia 04.08.08 o godzinie 21:45


A kto konkretnie tak mówił z MS? Chętnie zapytam :). Z tego co wiem z firmy, to było wręcz odwrotnie. Interfejs do WWF miał być w CRM 4.0 we wczesnej fazie alpha. Ale różni decision makerzy podczas wstępnych pokazów rozwiązania zdecydowali, że interfejs graficzny "nie może być rozważany jako poważny", bo co to za rozwiązanie, gdzie można przeciągać np. activities. Stąd decyzja o wycofaniu interfejsu znanego z Visual Studio z CRM'a.

Oczywiście nadal przy tworzeniu własnych rozszerzeń workflowu dla CRM 4.0 nadal korzysta się z Visual Studio i interfejsu graficznego (opcjonalnie).

Chodzi o reakcje klientów na sam sposób tworzenia workflow'u czy na gotowy workflow? Bo jeśli gotowy, to to jest po prostu kod, a nie "coś graficznego"...

Workflow w Dynamics CRM 4.0 jest oparty o WWF. Jeśli nie jest wymagana funkcjonalność

konto usunięte

Temat: Graficzny workflow CRM 4.0

Robert K.:
Domyślam się, że chodzi mniej-więcej o to, że stworzony interface jest 'zbyt techniczny', jeśli można tak powiedzieć. Chyba można, bo przyznają to sami pracownicy Microsoft (chociaż nieoficjalnie) i zapowiadają jego zmiane.Robert K. edytował(a) ten post dnia 04.08.08 o godzinie 21:45


'zbyt techniczny' - tzn że opcje nie były intuicyjne?
(nie chodzi mi o kod ale o wygląd interfejsu)
były inaczej nazwane niż w tym standardowym?

teoretycznie wydawać się może że na za pomocą graficznego interfejsu będzie łatwiej - dlatego ważna jest dla mnie odpowiedź

co było nie tak? czemu był zbyt techniczny? czy był trudniejszy od standardowego?

konto usunięte

Temat: Graficzny workflow CRM 4.0

Kuba Skałbania (Jakub):
Robert K.:
Chyba można, bo przyznają to sami pracownicy Microsoft (chociaż
nieoficjalnie) i zapowiadają jego zmiane.Robert K. edytował(a) ten post dnia 04.08.08 o godzinie 21:45


A kto konkretnie tak mówił z MS? Chętnie zapytam :). Z tego co wiem z firmy, to było wręcz odwrotnie. Interfejs do WWF miał być w CRM 4.0 we wczesnej fazie alpha. Ale różni decision makerzy podczas wstępnych pokazów rozwiązania zdecydowali, że interfejs graficzny "nie może być rozważany jako poważny", bo co to za rozwiązanie, gdzie można przeciągać np. activities. Stąd decyzja o wycofaniu interfejsu znanego z Visual Studio z CRM'a.

Oczywiście nadal przy tworzeniu własnych rozszerzeń workflowu dla CRM 4.0 nadal korzysta się z Visual Studio i interfejsu graficznego (opcjonalnie).

Chodzi o reakcje klientów na sam sposób tworzenia workflow'u czy na gotowy workflow? Bo jeśli gotowy, to to jest po prostu kod, a nie "coś graficznego"...

Workflow w Dynamics CRM 4.0 jest oparty o WWF. Jeśli nie jest wymagana funkcjonalność

mi nie chodzi o to co jest standardowo - a zrobienie kodu umożliwiającego (metodami przeciagnij-upuść) budowanie workflow jest jak najbardziej możliwe.

ale nie o to mi chodzi.

ja pytam jedynie o funkcjonalność tzn.: jeśli w jakimś wdrożeniu był mało intuicyjny - to dlaczego? - i jak zrobić żeby stał się prosty nawet dla przeciętnego użytkownika Excel'a
Robert Król

Robert Król project manager,
wsparcie projektów
innowacyjnych

Temat: Graficzny workflow CRM 4.0

Kuba Skałbania (Jakub):
Chodzi o reakcje klientów na sam sposób tworzenia workflow'u czy na gotowy workflow? Bo jeśli gotowy, to to jest po prostu kod, a nie "coś graficznego"...
Wiadomo, że na tworzenie :)

Hubert Łukomski:

mi nie chodzi o to co jest standardowo - a zrobienie kodu umożliwiającego (metodami przeciagnij-upuść) budowanie workflow jest jak najbardziej możliwe.

ale nie o to mi chodzi.

ja pytam jedynie o funkcjonalność tzn.: jeśli w jakimś wdrożeniu był mało intuicyjny - to dlaczego? - i jak zrobić żeby stał się prosty nawet dla przeciętnego użytkownika Excel'a
powiem tak: wrzucenie workflow znanego z Visual Studio do CRM'a to
cięzki kawałek chleba i jak się zastanowie, to nie wiem jakby to
miałoby być zrealizowanie.
Dawanie zwykłemu wyjadaczowi licencji na VS też nie wchodzi w gre
(raczej :] ).

Morał? I tak będzie trzeba pisać własny edytor i ewentualnie umieścić tam ten interfejs. Koleś od anegdotki właśnie to robił (kurde, nie pamiętam nazwy firmy... nie będę strzelać), tyle, że nie dla MS CRM, tylko witryny SharePoint i procesów zachodzących w firmie - żeby kadra zarządzająca mogła sobie łapać i puszczać. Puentował, że wybór nietrafny. Cytuje i jedynie ustrzegam, żeby mieć na uwadze. Myślę, że wystarczy poddać ten inteface testom eksperckim z uwzględnieniem grupy docelowej i wszystko powinno stać się jasne.Robert K. edytował(a) ten post dnia 04.08.08 o godzinie 23:54
Łukasz Wesołowki

Łukasz Wesołowki programista, Empik

Temat: Graficzny workflow CRM 4.0

moim zdaniem zrobienie tego typu workflow trochę mija się z celem-
polecam tradycyjne rozwiązania komunikacji crm

Następna dyskusja:

Najszłabsze strony MS CRM




Wyślij zaproszenie do