Piotr Stopa

Piotr Stopa Specjalista ds. IT

Temat: Rozbudowany formularz w accesie

Witam,
Mam następujący problem jednak nie mam pomysłu jak go rozwiązać:
Tworzę formularz za pomocą którego wprowadzane dane do bazy:
Wprowadzane kolejną są:
Nazwisko
Data
Obiekt
Towar
Cena netto
Cena brutto

Jednak zdarza się że dla jednego obiektu potrzebuję podać ceny kilku towarów i zapisać każdy towar jako nowy wpisy w bazie danych. Czy istnieje możliwość takiego rozwiązania aby np. klikając ikonę "+" dodać do formularza kolejne pola Obiekt, towar, cena netto, cena brutto i co istotniejsze aby po wysłaniu formularza dane te zapisały się jako osobne rekordy zakładając że nazwisko i data są takie same dla obu przypadków ?
Marzanna Szulta

Marzanna Szulta właściciel, Usługi
Informatyczne
SZULTASET

Temat: Rozbudowany formularz w accesie

Oczywiście można to zrobić i to na kilka sposobów. Wszystko zależy od tego czy jest tylko jedna tabela, czy kilka, jak są z sobą powiązane itd.
Jeżeli formularz jest oparty na pojedynczej tabeli i dane są wprowadzane na zasadzie "dodaj nowy rekord", to pod taki przycisk najlepiej podpiąć kod VBA, który odczytuje wartości "pól stałych", dodaje nowy rekord od razu wypełniając odpowiednie pola.
Piotr Stopa

Piotr Stopa Specjalista ds. IT

Temat: Rozbudowany formularz w accesie

Sam formularz oparty jest na jednej tabeli ale poza polami data, cena netto, cena brutto, wszystkie pozostałe dane są pobierane z innych tabel.

Obrazek
Karol Kowalczyk

Karol Kowalczyk Programista, Marsh
Sp z o.o.

Temat: Rozbudowany formularz w accesie

Najprostszy sposób podpowiedziała Ci koleżanka i jeżeli jest to już chodzący to zrób jak Ci napisala.

Nie wiem co to ma robić ale jeżeli jest to coś w rodzaju zamówienia lub sprzedaży no to tabelkę NCP4 podzielił bym na 2 częsci:
NCP4a(zamówienie) :
ID
USER_ID
data
NCP4b(zamówienie pozycja):
ID
ID_NCP4a
Obiekt_id
.......

Wtedy w zamówieni tworzysz podformularz w widoku arkusza danych i masz....

Następna dyskusja:

Formatowanie wiersza Formul...




Wyślij zaproszenie do