konto usunięte

Temat: Pole Tak/Nie

Witam,

taki mały problem:

chcę ustawić pole tak/nie do dokumentu osobistego danego człowieka. tzn. ptak jest zaznaczony przy aktualnym dokumencie. W danym momencie może być tylko jeden dokument aktualny. Oczywiście będzie przechowywana historia dokumentów.
Jak zrobić, aby mieć możliwość tylko i wyłącznie zaznaczenia 1 ptaka jednocześnie uniemożliwiając wprowadzenie kolejnego tzn:

NrDokumentu Aktualny?
1 True
2 False(to miejsce jest zablokowane do czasu, aż zmienię wyżej
wartość z true na false; wtedy mogę ustawić tutaj true
i wartość na pozycji 1 zostanie zablokowana)

jakieś pomysły?
Pozdrawiam
Monika M.

Monika M. PROGRAMISTA VBA,
Excel, Access,
Outlook, Word -
SZKOLENIA

Temat: Pole Tak/Nie

O co chodzi z tym "dokumentem osobistym danego człowieka"?!
Czy tu chodzi o załączniki?
Panie Robercie, umiejętność zadawania pytań... nie mając przed sobą Pana bazy, nie wiadomo o co chodzi...Monika M. edytował(a) ten post dnia 17.08.10 o godzinie 23:30

konto usunięte

Temat: Pole Tak/Nie

Przepraszam za słabe sprecyzowanie. Postaram się wyjaśnić to klarowniej.

Mam formularz osoby. Wewnątrz zagnieżdżony jest podformularz dane dotyczące dowodów osobistych(numer i seria, data wydania, data ważności),
czyli jedna osoba może mieć wiele dowodów osobistych, oczywiście nie w danym momencie na co wskazują daty.

I teraz tak:
Planuje dodać pole Tak/Nie o nazwie "Aktualny?" , aby wskazać, jak sama nazwa wskazuje, który dowód jest w tym momencie ważny. Jednakże, chciałbym, aby zaznaczenie pola tak/nie jako "tak" było możliwe tylko dla jednego dowodu, tak aby nie było sytuacji, że dwa dowody osobiste mogą być aktualne w danym momencie.

Czyli zaznaczam "tak" przy jednym dowodzie osobistym i tym momencie blokują mi się pola tak/nie przy innych dowodach danej osoby. Odznaczam "tak", wtedy pola się odblokowują.

Wydaje mi się, że teraz trochę bardziej nakreśliłem temat.

Pozdrawiam :)
Monika M.

Monika M. PROGRAMISTA VBA,
Excel, Access,
Outlook, Word -
SZKOLENIA

Temat: Pole Tak/Nie

Robert Ł.:
Planuje dodać pole Tak/Nie o nazwie "Aktualny?" , aby wskazać, jak sama nazwa wskazuje, który dowód jest w tym momencie ważny.

Ok, teraz rozumiem, ale zastanawiam się, czy to dobry pomysł, jeśli chodzi o dowody osobiste.
Skoro ich ważność wyznacza data ważności określona w samym dokumencie, to chyba lepiej byłoby tak, aby system sam określał, który dowód jest teraz ważny - na podstawie dat ważności tych dokumentów, tj. sprawdzał pomiędzy którymi datami dokumentów znajduje się dzisiejsza data i odpowiedni dokument oznaczał jako aktywny/ważny.
Inaczej trzeba by było co jakiś czas wchodzić w dane osoby i oznaczać, który dowód jest aktualnie ważny, jeśli zaznaczony byłby inny. Okresy ważności różnym osobom mogą się kończyć w różnych okresach, więc to komplikuje sprawę.
Jak Pan sądzi?

konto usunięte

Temat: Pole Tak/Nie

tak oczywiście się z Panią zgadzam. to jest w tym momencie najbardziej logiczne rozwiązanie.

tylko, że baza powstaje na podstawie wcześniejszej bazy, w której niestety nie było danych dotyczących dat ważności. pole daty oczywiście jest uwzględnione w nowym projekcie, ale założenie jest takie, że daty będę wprowadzane wraz ze zmianą dowodu bądź z dodaniem nowego użytkownika do bazy. Ciężko mi jest sobie wyobrazić w tym momencie kontaktowanie się z około 500 osobami i uzyskiwanie informacji na temat dowodów.

Dlatego też, wprowadziłem pole tak/nie "Aktualny?" i zastanawiałem się nad możliwością zaznaczenie tylko jednej wartości.
Monika M.

Monika M. PROGRAMISTA VBA,
Excel, Access,
Outlook, Word -
SZKOLENIA

Temat: Pole Tak/Nie

Robert Ł.:
baza powstaje na podstawie wcześniejszej bazy, w której niestety nie było danych dotyczących dat ważności.

No właśnie zastanawiam się, dlaczego w takim razie były w ogóle notowane różne dowody, obowiązujące i nieobowiązujące, chyba, że uzupełnianie w czasie?
I jaki byłby sens przechowywania danych na temat starych dokumentów (w przeciwieństwie do nowo wprowadzanych)?

Teraz kwestia tego, jak to jest rejetrowane.
Ja bym widziała to tak, że mamy dwie tabele, tzn. tabelę, np. z pracownikami i tabelę z dowodami, czy też dokumentami, z których tylko jeden będzie aktualny dla jednego pracownika. Czyli w tabeli z dokumentami mielibyśmy jakieś takie pola: IdDokument, IdPracownik, SeriaDok, NrDok, Aktualny (pole Tak/Nie), DataWaznosci (ostatnim polem nie będziemy się zajmować - wg tego, co Pan napisał wcześniej).

Według mnie, najlepszym rozwiązaniem byłoby w takim przypadku wybieranie aktualnego dokumentu przez wybór odpowiedniego - w polu kombi. Tzn. w formularzu z danymi pracownika, w sekcji dotyczącej dokumentu jest pole kombi, gdzie widzimy aktualny dokument. To najlepsze rozwiązanie - według mnie.
Tzn. w tabeli tblPracownicy mamy pole aktualnego dokumentu, które jest powiązane (kreator odnośników) z kwerendą opartą na tblDokumenty, która wyświetla wszystkie dokumenty danego pracownika.
Pozostaje wtedy kwestia dodawania nowego dokumentu.
Nie byłaby też wyświetlana lista dokumentów

Jeśli jednak konieczna byłaby widzialna lista wszystkich dokumentów pracownika, to proszę spojrzeć na rozwiązanie w linku:
http://chomikuj.pl/Biurowy/Dokumenty/OFFICE/Dok.mdb.

Proszę uruchomić formularz frmPracownicy, gdzie lista dokumentów znajduje się w podformularzu, a pod zdarzeniem "Przy kliknięciu" dla pola "Aktualny" jest kod VBA realizujący kwerendę aktualizującą to pole we wszystkich dokumentach danego pracownika do wartości False (czyli: usunięcie wszystkich oznaczeń "tak" dla tego pola, dla wybranego pracownika), a potem ustawiany jest "ptaszek" przy klikniętym rekordzie->dokumencie.
W przyszłości powinno być tak, że łatwo można będzie przerobić to rozwiązanie na automatyczne wyświetlanie aktualnego dokumentu na podstawie daty jego ważności.

konto usunięte

Temat: Pole Tak/Nie

dziękuje za pomoc. Wszystko działa :)

Następna dyskusja:

Tabela accesa - pole wymaga...




Wyślij zaproszenie do