konto usunięte

Temat: Lista w formularzu

Witam serdecznie!
Nie mogąc znaleźć żadnego forum odnośnie MS Access'a postanowiłem napisać tutaj. Otóż mam utworzoną pewną baze danych. Na tej bazie danych opiera się szereg formularzy i raportów. W kilku formularzach chciałbym w odpowiednich atrybutach (kolumnach) aby zamiast wpisywać wartość ręcznie trzeba byłoby wybrać ją z listy która byłaby przedziałem z pewnej tabeli. Chciałbym ponadto aby zamiast wartości rzeczywistych pojawiały się wartości pobrane z innej tabeli. Mówiąc prościej...
Mam 2 tabele w każdej z nich są atrybuty: id_1 (bądź id_2), imie, nazwisko, adres, telefon. W trzeciej tabeli mam atrybuty: id, id_1, id_2. W formularzu do trzeciej tabeli mam opcje dodawania nowych krotek, pierwszy atrybut ma ustawioną autonumerację. I teraz chciałbym żeby w rekordach id_1 oraz id_2 była wyświetlana lista możliwości (pobierana z id_1 oraz id_2 z tamtych tabeli) ale zamiast np liczby 5 wyświetlało się imie o id_1/id_2 5.
Jeśli niejaso sformuowałem problem to proszę pisać, napiszę od nowa i postaram się inaczej dobrać słowa.
Proszę o szybką odpowiedź, dziękuję i pozdrawiam!
Marzanna Szulta

Marzanna Szulta właściciel, Usługi
Informatyczne
SZULTASET

Temat: Lista w formularzu

Chyba nie wszystko i nie do końca rozumiem, ale .... Na formularzu można wstawić np. Combobox czy Listę i przypisać ją do jakiegoś pola tabeli. Źródłem danych (Rowsource). Źródłem danych dla takiego formantu może być dowolna inna tabela czy kwerenda.

konto usunięte

Temat: Lista w formularzu

To ja może napiszę raz jeszcze :)
Przykładowo mam 3 tabele:

Firma (id_firma, nazwa)
Pracownik (id_pracownik, imie, nazwisko, id_firma (klucz obcy!))
Kontrahent (id_kontrahent, imie, nazwisko)
Usługa (id_usluga, nazwa, cena, id_pracownik (klucz obcy!), id_kontrahent (klucz obcy!))

Do każdej z tabel mam zrobiony oddzielny formularz z przyciskami które pozwalają na dodawanie, zapisywanie, usuwanie oraz wyszukiwanie rekordów. Po kliknięciu "Nowy" zostaje wyświetlony "Nowy", po wpisaniu danych klikamy "Zapisz" i dodaje się nowa treść do tabeli.
Muszę rozwiązać jakoś kwestię kluczy obcych wpisywanych w rekordach id_firma (Pracownik), id_pracownik, id_kontrahent (Usługa).

Chciałem, żeby podczas wpisywanie danych do nowej krotki zamiast wpisywanie konkretnej wartości w kluczach obcych (id_firma (Pracownik), id_pracownik, id_kontrahent (Usługa)) można było z listy wybrać konkretne nazwisko pracownika a po wybraniu do rekordu automatycznie dodawałoby się odpowiednie id które odpowiada danemu nazwisko.

Dla przykładu:
id_pracownika: 1, imie: Jan, nazwisko: Kowalski
id pracownika: 2, imie: Mateusz, nazwisko: Nowak
id_pracownika: 3, imie: Daniel, naziwsko: Dudziak

Gdy w formularzu "Usługa" dodaję nową pozycję wpisuję nazwę, cenę a przy id_pracownik wybieram z listy nazwisko Nowak i wtedy w rekordzie automatycznie wpisuje się liczba 2 ponieważ tyle wynosi id_pracownik dla tego nazwisko. Chodzi tutaj o "automatyzację" wpisywania kluczy obcych. Mam nadzieję, że teraz objaśniłem wszsytko lepiej :)

Następna dyskusja:

wykres w formularzu




Wyślij zaproszenie do