Damian Kamiński

Damian Kamiński Zamieniam informacje
w wiedzę ...

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Witam

Mam pytanie natury formalnej. Kupiłem niedawno (nie cały miesiąc temu) używany samochód (2,5 roku) w salonie Forda ( http://pewneuzywane.com.pl ).

Samochód objęty jest gwarancją Ford Protect oraz oczywiście jest rękojmia (auto kupione na FV bez zastrzeżeń o wyłączeniu).

Jako że niemiałem punktu odniesienia, a jazda próbna była krótka nie byłem w stanie stwierdzić problemów ze wspomaganiem kierownicy, niemniej jednak już w drodze powrotnej okazało się iż kierownica (puszczona) ma spore tendencje do drgań (tak 1cm w lewo 1 cm w prawo i tak non stop), jak również samochód ściąga na prawą stronę, by jechać prosto musze ją mieć wyraźnie przekręconą o ok. 25 stopni (jakies 4 cm na łuku kierownicy).

Dodatkowo odnoszę wrażenie że kierownica jest nadwrażliwa gdyż przy drodze z bardziej wydatnym profilem auto jest zciągane do krawężnika (np. na lewym pasie do lewej strony), a o tym co się dzieje przy nierównościach już nie wspomnę, wygląda to tak jak by wspomaganie wzmacniało to co chcą zrobić koła a nie to co określa kierownica. Poza tym wydaje mi się ze przy wspomaganiu kierownica powinna wracać do pozycji „0” co oznacza ze przy prostej drodze, auto bez trzymania kierownicy powinno jechać prosto.

Tak to mniej więcej wygląda, musze z tym pojechać do ASO, podejrzewam że powiedzą mi iż to zwykła regulacja i w ogóle nie zerkną na stan układu wspomagania a co najwyżej zrobią zbieżność i może wyważą koła.

Mi osobiście zależy na tym by przejrzeli ten układ kierowniczy, obawiam się jednak że z tego tytułu obarczą mnie jakąś kosmiczną kwotą.

Chciałbym dowiedzieć się czy w mojej sytuacji mogę domagać się pełnej kontroli, regulacji oraz wymiany potrzebnych elementów układu kierowniczego na podstawie rękojmi i/lub gwarancji (dokupione Ford Protect).

Liczę na waszą radę …Damian Kamiński edytował(a) ten post dnia 09.10.08 o godzinie 11:09

konto usunięte

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Damian Kamiński:
Chciałbym dowiedzieć się czy w mojej sytuacji mogę domagać się pełnej kontroli, regulacji oraz wymiany potrzebnych elementów układu kierowniczego na podstawie rękojmi i/lub gwarancji (dokupione Ford Protect).

Domagać się można zawsze wszystkiego :)

Może to tylko krzywa felga ... a może wynik jakiegoś większego crashu.

Na początek mozesz podjechać po prostu na jakąś stacje diagnostyczną. Tam za kilkadziesiąt zł zrobią ci ścieżkę diagnostyczną z sprawdzeniem podwozia, amortyzatorów i stanu opon/felg. Jeśli wyjdzie coś ewidentnego to będziesz wiedział czego się domagać.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Sprawdź ciśnienie w oponach, potem wyważenie kół, a dopiero potem się zastanawiaj. A drgania kierownicy zależą bardzo od opon, i od nawierzchni. U mnie samochód (focus) jeździ prosto, wszystko jest ok, ale na niektórych nawierzchniach przy 17 calowej feldze i nis,kim profilu opony czuć drgania na kierownicy.

konto usunięte

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

U mnie po 10 000, przy prędkościach "autostradowych" pojawiły się drgania - powód - felga skrzywiona prawdopodobnie na krawężniku.

Oczywiście po wyprostowaniu drgania ustąpiły.

Poza tym - nawet prawidłowo wyregulowane auto będzie trochę "ściągać" w prawo - powodem jest wyprofilowanie drogi nające na celu spływanie z niej wody w kierunku pobocza.

konto usunięte

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Marcin Litwiniec:
Poza tym - nawet prawidłowo wyregulowane auto będzie trochę "ściągać" w prawo - powodem jest wyprofilowanie drogi nające na celu spływanie z niej wody w kierunku pobocza.


Obrazek

konto usunięte

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Krzysztofie, czyżbyś miał inne zdanie na ten temat ?
Piotr G.

Piotr G. security management,
internal control &
investigation

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Takie objawy to na 100% skrzywiona felga albo co gorsze, tarcza hamulcowa! Wyważenie kół pomogłoby, gdyby "bicie" było niewielkie i następowało w przedziale prędkości okolo 90 - 120km/h, jeżeli występuje cały czas to na pewno tarcze albo felgi.
Lekkie ściąganie w prawo może być spowodowane pochyłościa jezdni,
nie raz sie z tym spotykałem, nawet w nowych autach.Piotr G. edytował(a) ten post dnia 09.10.08 o godzinie 12:19
Damian Kamiński

Damian Kamiński Zamieniam informacje
w wiedzę ...

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Hmm, nawet jeśli felga jest skrzywiona to musi być to jakieś hipermikro skrzywienie bo nic nie widziałem a wzrok w tym temacie mam dobry :)

Poza tym ja nie mowie o lekkich drganiach, tylko o widocznych ruchach kierownicy 2 – 3 cm a nie 5 mm .

Co do tarczy to nie wiem, w salonie się zarzekali że wypuszczają auto pewne sprawdzone po przeglądzie, wiem ze klocki były wymieniane (po jeździe próbnej) i pewno złożyli to na odp.

Co do drogi, no cóż mój stary Escort bez wspomagania jechał prosto i bez problemu po tej drodze, którą pokonuje codziennie od dłuższego czasu, a moje nowe Mondeo? Mam wrażenie ze ta droga zrobila się bardziej wyboista i pełna kolein, z dnia na dzień.

A co do samego pytania , to dziękuję bardzo za diagnozę :) ale bardziej zależy mi na odpowiedzi czy mam jakieś podstawy by żądać zrobienia tego za free, w końcu mówili ze dają auto sprawne, a nie dali.Damian Kamiński edytował(a) ten post dnia 09.10.08 o godzinie 12:37
Piotr G.

Piotr G. security management,
internal control &
investigation

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Jest obięty gwarancją, więc nie czekaj wal prosto do nich:)
Zarządaj aby wszelkie informacje od nich, diagnozy etc. dawali na piśmie, wtedy się nie wykręcą od odpowiedzialności.
Pozdrawiam i życze powodzenia i wyrwałości!
Damian Kamiński

Damian Kamiński Zamieniam informacje
w wiedzę ...

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

No to czeka mnie kupa załatwiania … z przewagą kupy :/

konto usunięte

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Powodów drgań może być wiele.
Zakładam, że auto zostało przez Ciebie gruntownie sprawdzone i nie mialo poważnego "dzwona". Bo jeżeli jest po "dzwonie" to przyczyn moze być od groma ...
Zacznij od cisnienia w oponach, wyważenia kół, sprawdź felgi i opony (mogą być "przehamowane" lub "wyząbkowane"). Jeżeli tu nic nie znajdziesz to sprawdź piasty i tarcze hamulcowe (krzywe tarcze mogą powodowac bicie nie tylko przy hamowaniu, ale z drugiej strony nic nie wspominasz o biciu przy hamowaniu wiec moze to nie to...).

Co do ściągania to zrób PEŁNĄ geometrię w specjalistycznym serwisie. Sama zbieżność to tylko jeden z elementów pełnej geometrii kół. Trzeba jeszcze sprawdzić m.in. kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenie oraz czy auto nie jest czterośladem. Przy okazji warto rzucić okiem czy opony nie są ścięte. Trzeba też sprawdzić poszczególne elementy zawieszenia ale z drugiej strony sądzę, że zawieszenie oraz pełną geometrię chyba sprawdziłes przed zakupem bo nie wyobrażam sobie jak można kupić używane auto nie sprawdzając tego ...Witek Krychowski edytował(a) ten post dnia 09.10.08 o godzinie 17:10

konto usunięte

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Damian Kamiński:bardziej zależy mi na odpowiedzi czy mam jakieś podstawy by żądać zrobienia tego za free, w końcu mówili ze dają auto sprawne, a nie dali.
Jeżeli ma być za free to zamiast żadać proponuję najpierw "ładnie poprosić". :-)

Aby żadać trzeba mieć podstawę, najlepiej opinię rzeczoznawcy PZMot. Nie wiem ile teraz to kosztuje, ale rząd wielkości 200 parę zł.
Tylko teraz najważniejsza sprawa - jakie są warunki "tej" gwarancji, którą wykupiłeś/dostałeś? To jest najistotniejsze.
Mało kto zdaje sobie sprawę, że rękojmia dotyczy każdego rodzaju transakcji. Zarówno tych zakupów od firm, komisów na fakturę/rachunek jak i obrotu prywatnego opartego o umowę cywilno-prawną kupna/sprzedaży.
I teraz jest mały haczyk. Nie można korzystać z dwóch uprawnień równocześnie tzn. z rękojmii i gwarancji. W związku z tym często gwarancja ogranicza częściowo prawo rękojmii a klient w dobrej wierze (lub z nieświadomości) decyduje się właśnie na gwarancję.

Zaznaczam, nie jestem prawnikiem, ale mój "nadworny" kiedyś tak to interpretował.

W każdym razie Twój Ford ewidentnie kwalifikuje się do reklamacji i na tą chwilę nie ma sensu doszukiwać się samodzielnie źródła usterek.

P.S.
A może wypowie się jakaś bardziej kompetentna Pani Prawniczka? :-)
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Piotr K.:

>

P.S.
A może wypowie się jakaś bardziej kompetentna Pani Prawniczka? :-)

Piotr a feeee nie kus zołzy bo jeszcze przylezie nie nie bedzie się dalo pogadac na tematy związane z meritum tylko będzie kadzic ile to cukru jest w cukrze!

Do garów i niech tam zostanie!!!!

***** PEŁNA INGNORANCJA DLA TROLLI*****Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 13.10.08 o godzinie 12:20

konto usunięte

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Damian Kamiński:
Witam

Mam pytanie natury formalnej. Kupiłem niedawno (nie cały miesiąc temu) używany samochód (2,5 roku) w salonie Forda ( http://pewneuzywane.com.pl ).

Samochód objęty jest gwarancją Ford Protect oraz oczywiście jest rękojmia (auto kupione na FV bez zastrzeżeń o wyłączeniu).

Jako że niemiałem punktu odniesienia, a jazda próbna była krótka nie byłem w stanie stwierdzić problemów ze wspomaganiem kierownicy, niemniej jednak już w drodze powrotnej okazało się iż kierownica (puszczona) ma spore tendencje do drgań (tak 1cm w lewo 1 cm w prawo i tak non stop), jak również samochód ściąga na prawą stronę, by jechać prosto musze ją mieć wyraźnie przekręconą o ok. 25 stopni (jakies 4 cm na łuku kierownicy).

Że cie tez to nie rusza i jezdzisz dalej...

Dodatkowo odnoszę wrażenie że kierownica jest nadwrażliwa gdyż przy drodze z bardziej wydatnym profilem auto jest zciągane do krawężnika (np. na lewym pasie do lewej strony), a o tym co się dzieje przy nierównościach już nie wspomnę, wygląda to tak jak by wspomaganie wzmacniało to co chcą zrobić koła a nie to co określa kierownica. Poza tym wydaje mi się ze przy wspomaganiu kierownica powinna wracać do pozycji „0” co oznacza ze przy prostej drodze, auto bez trzymania kierownicy powinno jechać prosto.

Tak to mniej więcej wygląda, musze z tym pojechać do ASO, podejrzewam że powiedzą mi iż to zwykła regulacja i w ogóle nie zerkną na stan układu wspomagania a co najwyżej zrobią zbieżność i może wyważą koła.

Mi osobiście zależy na tym by przejrzeli ten układ kierowniczy, obawiam się jednak że z tego tytułu obarczą mnie jakąś kosmiczną kwotą.

Chciałbym dowiedzieć się czy w mojej sytuacji mogę domagać się pełnej kontroli, regulacji oraz wymiany potrzebnych elementów układu kierowniczego na podstawie rękojmi i/lub gwarancji (dokupione Ford Protect).

Liczę na waszą radę …

Jak jeździsz w ten sposób to przez podjechaniem do ASO kup sobie 4 nowe opony, bo pewnie wszystkie juz popsuc zdazyles ;)Rafał Wardas edytował(a) ten post dnia 13.10.08 o godzinie 13:38

konto usunięte

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Marcin Litwiniec:
U mnie po 10 000, przy prędkościach "autostradowych" pojawiły się drgania - powód - felga skrzywiona prawdopodobnie na krawężniku.

Oczywiście po wyprostowaniu drgania ustąpiły.

Poza tym - nawet prawidłowo wyregulowane auto będzie trochę "ściągać" w prawo - powodem jest wyprofilowanie drogi nające na celu spływanie z niej wody w kierunku pobocza.

Jak nie wiesz gdzie przyrabales i w jakich okolicznosciach to pewnie masz mocna centre.

Z tym sciaganiem to przesadzasz... zawsze sa sily, ktore minimalnie skreca ci kierownica, chociazby kat nachylenia drogi, wiatr, przestawiona zbieznosc po przydzwonieniu w kraweznik... jednak jak wsztystko naprawisz to auto jedzie "w miare" prosto i nie bije w przednie kola...

konto usunięte

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Krzysztof P.:
Marcin Litwiniec:
Poza tym - nawet prawidłowo wyregulowane auto będzie trochę "ściągać" w prawo - powodem jest wyprofilowanie drogi nające na celu spływanie z niej wody w kierunku pobocza.


Obrazek
rotfl.

konto usunięte

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Grzegorz K.:
Piotr K.:

>

P.S.
A może wypowie się jakaś bardziej kompetentna Pani Prawniczka? :-)

Piotr a feeee nie kus zołzy bo jeszcze przylezie nie nie bedzie się dalo pogadac na tematy związane z meritum tylko będzie kadzic ile to cukru jest w cukrze!

Do garów i niech tam zostanie!!!!

***** PEŁNA INGNORANCJA DLA TROLLI*****Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 13.10.08 o godzinie 12:20
Mowa o Sławce? :D

konto usunięte

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Michał Biłobran:
Sprawdź ciśnienie w oponach, potem wyważenie kół, a dopiero potem się zastanawiaj. A drgania kierownicy zależą bardzo od opon, i od nawierzchni. U mnie samochód (focus) jeździ prosto, wszystko jest ok, ale na niektórych nawierzchniach przy 17 calowej feldze i nis,kim profilu opony czuć drgania na kierownicy.
17'ka to zawsze komfort w dol, zalezy jeszcze jaki to focus bo jak RS to jeszcze dostajesz od zawieszenia :) Tez pomykam na 17 i racja czuc troche mocniej bardzo male drania ale nie sa one na tyle uciazliwe jak zle wywazenie. Jak mialem nie wywazone to przy 120 bylo gorzej niz razy dwa ;]

Ide spac. gn8.
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

***** PEŁNA INGNORANCJA DLA TROLLI*****Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 13.10.08 o godzinie 12:20
Mowa o Sławce? :D

Znasz jakiegos inego pieniacza na tym forum, bo ja sie na szczęście o nic takiego nie potknąłem....

Ps. Nie wiem jakie jest Twoje zdanie na ten temat ale moje

***** PEŁNA INGNORANCJA DLA TROLLI*****
***** PEŁNA INGNORANCJA DLA TROLLI*****
***** PEŁNA INGNORANCJA DLA TROLLI*****
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...

Rafał Wardas:
Michał Biłobran:
Sprawdź ciśnienie w oponach, potem wyważenie kół, a dopiero potem się zastanawiaj. A drgania kierownicy zależą bardzo od opon, i od nawierzchni. U mnie samochód (focus) jeździ prosto, wszystko jest ok, ale na niektórych nawierzchniach przy 17 calowej feldze i nis,kim profilu opony czuć drgania na kierownicy.
17'ka to zawsze komfort w dol, zalezy jeszcze jaki to focus bo jak RS to jeszcze dostajesz od zawieszenia :) Tez pomykam na 17 i racja czuc troche mocniej bardzo male drania ale nie sa one na tyle uciazliwe jak zle wywazenie. Jak mialem nie wywazone to przy 120 bylo gorzej niz razy dwa ;]

Ide spac. gn8.


Michał ja też pomykam na 17" ale samochód jedzie tam gdzie ja chce a nie żeby koła żyły własnym zyciem i to naprawde niezaleznie od szerokości czy wyskości profilu. Bez przesady, koleiny tylko do pewnego stopnia maja wpływ na prowadzenie autka. Tu zalożyciel tematu żali sie, że jazda jest wręcz katorgą a to w mojej skromnej ocenia kwalifikuje sie na powrót do sprzedawcy....i zdecydowanie reklamacja a nie kombinowanie na wlasna ręke.
Poza tym, kwestaia rzeczoznawcy, dobrze miec taka opinie, z tym, ze wystartowałbym z ta kwestią w chwili gdy wyczułbym, że zaczynaja kręcic nosem. Wówczas dziub w ciup i zasuwam do rzeczoznawcy po kwit na piśmie a potem to już z grubej rurki!

Pozdrawiam i życzę powodzonka.

Ps. Większość którzy mnie znaja wiedza jaką maksyme wyznajż (awersja do wszystkiego na "F"...) a ten przypadek po raz kolejny utwierdza mnie w tym skadinnąd chyba słusznym przekonaniu. Nie żebym coś miał do Forda czy innych bolidów...Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 13.10.08 o godzinie 15:28



Wyślij zaproszenie do