Damian
Kamiński
Zamieniam informacje
w wiedzę ...
Temat: Czy brak zbieżności / drgania kierownicy w „nowym” aucie...
WitamMam pytanie natury formalnej. Kupiłem niedawno (nie cały miesiąc temu) używany samochód (2,5 roku) w salonie Forda ( http://pewneuzywane.com.pl ).
Samochód objęty jest gwarancją Ford Protect oraz oczywiście jest rękojmia (auto kupione na FV bez zastrzeżeń o wyłączeniu).
Jako że niemiałem punktu odniesienia, a jazda próbna była krótka nie byłem w stanie stwierdzić problemów ze wspomaganiem kierownicy, niemniej jednak już w drodze powrotnej okazało się iż kierownica (puszczona) ma spore tendencje do drgań (tak 1cm w lewo 1 cm w prawo i tak non stop), jak również samochód ściąga na prawą stronę, by jechać prosto musze ją mieć wyraźnie przekręconą o ok. 25 stopni (jakies 4 cm na łuku kierownicy).
Dodatkowo odnoszę wrażenie że kierownica jest nadwrażliwa gdyż przy drodze z bardziej wydatnym profilem auto jest zciągane do krawężnika (np. na lewym pasie do lewej strony), a o tym co się dzieje przy nierównościach już nie wspomnę, wygląda to tak jak by wspomaganie wzmacniało to co chcą zrobić koła a nie to co określa kierownica. Poza tym wydaje mi się ze przy wspomaganiu kierownica powinna wracać do pozycji „0” co oznacza ze przy prostej drodze, auto bez trzymania kierownicy powinno jechać prosto.
Tak to mniej więcej wygląda, musze z tym pojechać do ASO, podejrzewam że powiedzą mi iż to zwykła regulacja i w ogóle nie zerkną na stan układu wspomagania a co najwyżej zrobią zbieżność i może wyważą koła.
Mi osobiście zależy na tym by przejrzeli ten układ kierowniczy, obawiam się jednak że z tego tytułu obarczą mnie jakąś kosmiczną kwotą.
Chciałbym dowiedzieć się czy w mojej sytuacji mogę domagać się pełnej kontroli, regulacji oraz wymiany potrzebnych elementów układu kierowniczego na podstawie rękojmi i/lub gwarancji (dokupione Ford Protect).
Liczę na waszą radę …Damian Kamiński edytował(a) ten post dnia 09.10.08 o godzinie 11:09