Paweł Gontarek

Paweł Gontarek Wiedza jest bezcenna
...

Temat: SLA

Poszukuję aplikacji do zarządzania SLA w sieciach (cos jak infovista.com)

Czy znacie takowei mieliście jakies doświadczenia w tym zakresie.

Temat: SLA

Paweł Gontarek:
Poszukuję aplikacji do zarządzania SLA w sieciach (cos jak infovista.com)

Czy znacie takowei mieliście jakies doświadczenia w tym zakresie.

O ile dobrze pamiętam z testów to był jakis moduł do CiscoInfoCenter/Netcool-a. Dawno sie tym nie bawiłem i trzebaby poszukać w jakim kierunku to migrowało obecnie.
Artur S.

Artur S. IT Specialist -
Support

Temat: SLA

Sądze, że zanim przejsdzie sie so SLA w Sieciach, należy zapytać czy w Twojej sieci jest zaimplementowana polityka Quaity of servis , która ściśle jest powiązana z SLA.
Polecam zapoznać się z tym artykułem
http://qos.man.poznan.pl/files/qos.pdf
i cisco manualem
http://www.vcalberta.ca/community/qos.pdf
co do softu poszukam w wolnej chwili.
Paweł Gontarek

Paweł Gontarek Wiedza jest bezcenna
...

Temat: SLA

Arturze,

QOS to oczywista oczywistość ;) ale oczywiscie nei zawsze wdrożone jak należy i nie zawsze dobrze współpgra z "wiodącym operatorem" lub "innym mniejszym operatorem" - stąd potrzeba badania/nadzoru nad SLA.

Korzystam z darmowego softu (Linux+Cacti i zbieranie danych typu jitter, delay etc...) ale to nie jest narzędzie z prawdziwego zdarzenia.

Będę wdzięczny za jakieś info o sofcie (poza w/w Infovistą).

Temat: SLA

Nie napisałeś czy potrzebujesz tego dla admina do obserwacji że źle się dzieje czy dla biznesu do pokazywania kolorowych tabel :). Dodatkowo zależy czy chcesz mieć wszystko na jednym pudle czy nie (ale to zależny jaką masz sieć).
Możesz jeszcze rozważyć wersję opartą o router(y) Cisco jako sondę SAA + HP OV (lub mrtg w tańszej wersji rozwiązania).

Jest jeszcze taki rodzimy wynalazek Netcrunch. Ponoć wiele potrafi, ale według mnie trzeba sporo cierpliwości do niego.

Temat: SLA

A tak mi się rzuciło w oczy
http://www.flukenetworks.com/fnet/en-us/products/Respo...

albo wiecej
http://www.cisco.com/en/US/technologies/tk648/tk362/tk...Tomasz Zieliński edytował(a) ten post dnia 12.08.08 o godzinie 11:34
Paweł Gontarek

Paweł Gontarek Wiedza jest bezcenna
...

Temat: SLA

mam alergię na firmy mające dwie litery w nazwie ;) temu szukam czegoś innego.
Michał Prasuła

Michał Prasuła to pole było
obowiązkowe

Temat: SLA

Pawle,

jako narzędzie do monitorowania SLA mogę polecić AppManager firmy Attachmate NetIQ. Dziwnym zbiegiem okoliczności firma w której pracuję jest dystrybutorem tegoż oprogramowania :)

więcej na ten temat na stornie producenta http://www.netiq.com/solutions/itil/servicemgmt.asp

Pozdrawiam
Michał
Paweł Gontarek

Paweł Gontarek Wiedza jest bezcenna
...

Temat: SLA

rzeczywiscie zbieg ... oko liczności ;)

>NetIQ Analysis Canter featuring service level achievement reports
Popraw literówke

Pytanie: czy NETIQ daje mi możliwosc monitorowaia SLA w zaleznosci od typu monitorowanego rpzedmiotu np

wprowadzam router Cisco z gwarancją 4 lata a to mi brzęczy jak się konczy End Of support i End of License i End Of Sale ?

Czy moge monitorowac tez jitter i timeout'y na łaczach jak równiez wykonywac capacity planning ?Paweł Gontarek edytował(a) ten post dnia 06.10.08 o godzinie 18:59
Michał Prasuła

Michał Prasuła to pole było
obowiązkowe

Temat: SLA

Pawle,
a zatem tak jitter i timeout'ty i planowanie pojemności bez problemu.
Co do EOS i EOL też damy radę :)

NetIQ umożliwia też łączenie elementów systemów w "usługę biznesową" (desktop, switche, serwery, firewalle i cały inny staf) i pozwala sprawdzać jak całą tę usługę widzieć będzie użyszkodnik :)

Jakby co (czyli dokumentacja informacje itepe osiągalne). Demo 30 dni pełnej wersji do ściągnięcia ze strony producenta.
Pozdrawiam
Michał

PS
Dzięki za literówkę zgłaszam producentowi niech ją poprawia :)Michał Prasuła edytował(a) ten post dnia 07.10.08 o godzinie 00:26
Paweł Kowalski

Paweł Kowalski Architekt Rozwiązań

Temat: SLA

Tivoli Proviso [wymaga napisania własnego application packa], ISM [Internet Service Monitor] - SLA, jittery i innePaweł Kowalski edytował(a) ten post dnia 10.03.09 o godzinie 11:59
Sebastian M.

Sebastian M. Kierownik zespołu
handlowego

Temat: SLA

widziałem wczoraj najnowszą wersje CA Service Assurance Manager r1.1 robi wrażenie
Michał Prasuła

Michał Prasuła to pole było
obowiązkowe

Temat: SLA

Zbieg okoliczności się skończył ale cały czas jestem entuzjastą NETIQ :)
Się rozwija takżeMichał Prasuła edytował(a) ten post dnia 06.11.09 o godzinie 10:37

Następna dyskusja:

SLA pomoc-praca dyplomowa




Wyślij zaproszenie do