Temat: Czym jest Unified Communications?
Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi. Niestety końcówka roku = duuużo pracy.
Pewnie mi się zaraz oberwie ale w przypadku MS ciężko mówić o
jakimkolwiek "Communications" skoro na chwilę obecną nie posiadają własnego systemu telekomunikacyjnego. A jak by nie było to całe "Communications" zaczyna się i kończy na telefonie.
Oj tam, od razu oberwie :) Ważne żeby dyskutować i każdy głos w dyskusji jest ważny.
Co do MS to myślę, że ich strategia jest trochę inna - pole systemów telekomunikacyjnych oddają third-party vendors, a sami umożliwiają podpięcie się do ichnich systemów. I moim zdaniem słusznie, bo póki co MS na polu telekomunikacji nie jest głównym graczem. Za to w obszarze komunikacji oraz software-based solutions już jak najbardziej. A za parę lat pewnie dorobią (albo dokupią sobie) jakiegoś softwarowego PBX'a.
Czym jest zunifikowana komunikacja? Ciężko to opisać słowami. W momencie
gdy użytkownik przestaje się skupiać na narzędziu a na zadaniu
do wykonania (znaczy gdy narzędzie nie wymaga na tyle uwagi by
było celem samym w sobie, tymczasem nawet Outlook potrafi doprowadzić mnie do szewskiej pasji) można mówić o zunifikowanej komunikacji. Nieważne czy sięgam po telefon na biurku, komórkę czy używam komunikatora powinienem mieć tę samą książkę kontaktów, te same narzędzia (w miarę możliwości technicznych oczywiście), móc odsłuchać pocztę głosową na notebooku i odsłuchać e-maila na komórce. To jest zunifikowana komunikacja.
Do Twojej definicji dodałbym jeszcze możliwość odbywania "wirtualnych spotkań" - szkoleń, prezentacji, multiparty AV conferences, czyli obszar "Conferencing".
Dokładnie, moim zdaniem UC to głównie usprawnienie narzędzi dotychczasowych narzędzi komunikacyjnych by stała się ona jak najmniej uciążliwa, jak najbardziej przezroczysta dla "zwykłego użytkownika" i jak najbardziej intuicyjna.
A w wolnej chwili polecam krótki tutorial na temat ogólnie pojętego UC:
http://www.iec.org/online/tutorials/unified_comm/index...
Co do Outlooka to się zgodzę, że obecnie posiada mnóóóóóstwo funkcji, z których przeciętny użytkownik wykorzystuje ok 20%. Natomiast wydaje mi się że ich niewykorzystywanie wynika bardziej z niedostatecznej uwagi przykładanej do szkoleń z pakietu Office. "Przecież wszyscy znają Worda, Excela i Outlooka, więc po co się z tego szkolić" :)
Zauważyłem ciekawą tendencję - dużo firm szczegółowo opisuje swoje procesy procedurami i instrukcjiami (głownie w odpowiedzi na wymagania systemu jakości ISO), natomiast pomija kwestie opisu procesów komunikacyjnych w przedsiębiorstwie. Stad większość pracowników nie wie, nie jest informawana/szkolona jak w pełni wykorzystać możliwości dostępnych narzędzi. (Zresztą nie dotyczy to tylko systemów telekomunikacyjnych).