Rafał Tibor budownictwo
Dariusz
Kubiatowski
Trener Business
Intelligence i
Office System,
Freelancer
Temat: Praca na akord w Ms project
Nie ma takiej możliwości - zadania szacujemy albo czasem, albo pracą.
Izabela
Korzińska
Architekt /
Developer ETL/TEam
Leader, Roche Polska
Temat: Praca na akord w Ms project
A gdyby od razu oczacować średnią liczbę metrów, którą jest w stanie wymurować w ciągu 1 dnia (8h) jedna osoba? Można zrobić z tego zadanie o długości czasu trwania = 1d (8h) i nazwać bardzo sugestywnie, np. "2 metry ściany na osobę per dzień" (zadanie 5-dniowe będzie oznaczało 10m wymurowanych scian). Gdybyś nałożył sobie wymóg dopisywania dokładnie jednej osoby do każdego zadania i zadania byłyby tylko tego typu ("2 metry ściany na osobę per dzień" ), wtedy sumaryczny czas trwania zadań, pomnożony przez 2 da Ci liczbę wymurowanych metrów ścian, a koszt zasobów, koszt tych prac. Dodatkowo możesz przypisać koszty materiałów do każdego zadania i wyjdzie Ci koszt materiałów, które zapewne są zużywane proporcjonalnie do liczby metrów (czyli czasu trwania).Rafał Tibor budownictwo
Temat: Praca na akord w Ms project
Dziękuję za zainteresowanie i czas poświęcony na odpowiedź.Przyjąłem bardzo zbliżone założenia (taka indywidualna norma wydajności murarza) , niestety problem z dyscypliną pracowników uniemożliwia miarodajną kontrolę wykonywanych prac.
Krótko mówiąc ta sama ilość metrów potrafi trać od 1 do 3 dni :) i stąd moje pytanie aby wyjściową zmienną były metry.
Dariusz
Łukowiak
Dyrektor sekcji
EPM/MOSS, Komako
Software House
Temat: Praca na akord w Ms project
trzeba skorzystać z możliwości pól dodatkowych. Dodaj nastepujące pola: Tekst1 i nazwij j.m.Numer1 i nazwij Przedmiar, Numer2 i nazwij Wykonanie, Numer3 i nazwij Wykonano%, następnie wstaw do pola Numer3 formułę obliczającą procent wykonania założonej ilości (+ sprawdzania czy nie zachodzi dzielenie przez zero), a na koniec połącz kolumnę Numer3 z kolumna systemową Wykonano% i w ten sposób uzyskasz możliwośc wprowadzania ilości i zamiany ich na wykonanie w MS Project. Jeśli chcesz zachować wszystkie wartości wykonania w poszczególnych okresach, to pole Numer2 trzeba połączyć z arkuszem Excel, w którym można będzie wipsywać wartości wykonania z poszczególnych dni, a zsumowaną wartość przekazywać automatycznie do MS Project.Podobne tematy
-
Microsoft Project » Praca na zmiany w MS Project 2016 -
-
Microsoft Project » Szukam inspiracji do nietypowego szkolenia z MS Project -
-
Microsoft Project » Brak transparentności zachowania w MS Project -
-
Microsoft Project » Ms project server 2010 uprawnienia -
-
Microsoft Project » Ms Project 2010 - ukrywanie godzin wolnych -
-
Microsoft Project » poszukiwany trener z MS Project -
-
Microsoft Project » poszukiwani trenerzy MS Project -
-
Microsoft Project » Project Server 2007 - ograniczenie uprawnień do zapisu... -
-
Microsoft Project » MS Project gubi informacje o nazwach zadan i ich... -
-
Microsoft Project » MS Project - raportowanie czasu i wykorzystanych zasobów... -
Następna dyskusja: