Rafał Tibor

Rafał Tibor budownictwo

Temat: Praca na akord w Ms project

Witam. Stawiam tak zwane pierwsze kroki z Ms project. Interesuje mnie czy istnieje możliwość rozpisania pracy na metry (chodzi o ilość wymurowanych ścian). Następnie do ilości metrów przyporządkowanie normy czasochłonności i w ten sposób stworzenie harmonogramu.
Dariusz Kubiatowski

Dariusz Kubiatowski Trener Business
Intelligence i
Office System,
Freelancer

Temat: Praca na akord w Ms project

Nie ma takiej możliwości - zadania szacujemy albo czasem, albo pracą.
Izabela Korzińska

Izabela Korzińska Architekt /
Developer ETL/TEam
Leader, Roche Polska

Temat: Praca na akord w Ms project

A gdyby od razu oczacować średnią liczbę metrów, którą jest w stanie wymurować w ciągu 1 dnia (8h) jedna osoba? Można zrobić z tego zadanie o długości czasu trwania = 1d (8h) i nazwać bardzo sugestywnie, np. "2 metry ściany na osobę per dzień" (zadanie 5-dniowe będzie oznaczało 10m wymurowanych scian). Gdybyś nałożył sobie wymóg dopisywania dokładnie jednej osoby do każdego zadania i zadania byłyby tylko tego typu ("2 metry ściany na osobę per dzień" ), wtedy sumaryczny czas trwania zadań, pomnożony przez 2 da Ci liczbę wymurowanych metrów ścian, a koszt zasobów, koszt tych prac. Dodatkowo możesz przypisać koszty materiałów do każdego zadania i wyjdzie Ci koszt materiałów, które zapewne są zużywane proporcjonalnie do liczby metrów (czyli czasu trwania).
Rafał Tibor

Rafał Tibor budownictwo

Temat: Praca na akord w Ms project

Dziękuję za zainteresowanie i czas poświęcony na odpowiedź.
Przyjąłem bardzo zbliżone założenia (taka indywidualna norma wydajności murarza) , niestety problem z dyscypliną pracowników uniemożliwia miarodajną kontrolę wykonywanych prac.
Krótko mówiąc ta sama ilość metrów potrafi trać od 1 do 3 dni :) i stąd moje pytanie aby wyjściową zmienną były metry.
Dariusz Łukowiak

Dariusz Łukowiak Dyrektor sekcji
EPM/MOSS, Komako
Software House

Temat: Praca na akord w Ms project

trzeba skorzystać z możliwości pól dodatkowych. Dodaj nastepujące pola: Tekst1 i nazwij j.m.Numer1 i nazwij Przedmiar, Numer2 i nazwij Wykonanie, Numer3 i nazwij Wykonano%, następnie wstaw do pola Numer3 formułę obliczającą procent wykonania założonej ilości (+ sprawdzania czy nie zachodzi dzielenie przez zero), a na koniec połącz kolumnę Numer3 z kolumna systemową Wykonano% i w ten sposób uzyskasz możliwośc wprowadzania ilości i zamiany ich na wykonanie w MS Project. Jeśli chcesz zachować wszystkie wartości wykonania w poszczególnych okresach, to pole Numer2 trzeba połączyć z arkuszem Excel, w którym można będzie wipsywać wartości wykonania z poszczególnych dni, a zsumowaną wartość przekazywać automatycznie do MS Project.

Następna dyskusja:

Praca na zmiany w MS Projec...




Wyślij zaproszenie do