Łukasz
K.
Inżynier ds. druku i
rozwoju, Bodoni.
Reklama wizualna
Temat: Kilka porad na początek pracy z Marketing Automation...
Popularność systemów Marketing Automation nieustannie rośnie. Narzędzia Marketing Automation, to obok zupełnie nowych możliwości, również nowe podejście do samego marketingu.Pierwsza najważniejsza rzecz to zmiana w myśleniu o komunikacji marketingowej, ponieważ Marketing Automation to nie tylko narzędzia to również nowa koncepcja. W zgodzie z nią skupiamy się na dostarczeniu potencjalnym i aktualnym klientom istotnych dla nich informacji, w czasie kiedy ich potrzebują i za pomocą optymalnego środka przekazu.
- Marketing i sprzedaż powinny się uzupełniać. Najłatwiej jest to zrobić dając im wspólne środowisko pracy i ułatwiając komunikację. Sprzedaż powinna dokładnie wyjaśnić marketingowi przebieg procesu sprzedażowego. Dzięki temu będą mogli sprawdzić czy ich działania przekładają się na lepszy przebieg sprzedaży i w efekcie zmierzą swoją skuteczność.
- Pracę w nowym systemie zacznijmy od pierwszych małych kroków. Dobrym pomysłem na początek będzie: przeniesienie wysyłek e-Mail Marketingowych; ustawienie prostych alertów sprzedażowych; integracja skrzynek handlowców; integracja formularzy kontaktowych; przygotowanie i uruchomienie pierwszych autoresponderów.
- Uważajmy na rutynę i efekt autopilota Automatyzacja procesów pozwala zaoszczędzić wiele czasu potrzebnego na realizację mechanicznych czynności i poświęcić go na bardziej twórcze zadania. Jednak musimy uważać. Mimo dużych możliwości Marketing Automation to nadal po prostu narzędzia i raz stworzony proces może przestać poprawnie działać. Dobrym przykładem może być automatyczny Lead Nurturing (program edukacji potencjalnych klientów) po uzupełnieniu formularza.
- Tylko odpowiednio stworzona kampania będzie skuteczna Systemy Marketing Automation pozwalają identyfikować i monitorować zachowanie potencjalnych i aktualnych klientów. Tworząc nowe kampanie powinniśmy robić to tak, aby ich przebieg pozwalał lepiej poznać konsumenta. Prowadząc konsumenta przez kolejne etapy kampanii zadawajmy mu pytania, dawajmy możliwość wyboru i oferujmy dodatkowe materiały w zamian za informacje o nim. W ten sposób jego zachowanie i dokonywane wybory mówią nam o jego potrzebach oraz zainteresowaniach. Każda informacja pozyskana o konsumencie pozwoli lepiej dopasować dla niego treści i poznać czy jest już gotowy na kontakt ze sprzedawcą lub otrzymanie oferty. Budujmy kampanię tak, aby ich przebieg dał nam maksymalnie dużo informacji o każdym potencjalnym kliencie.
- Odpowiednie zarządzanie treściami to klucz do sukcesu Treść jest bardzo ważna, o ile nie najważniejsza, pod warunkiem odpowiedniego jej wykorzystania
- Ciągłe testy i optymalizacja pomogą osiągać więcej. Warto stale testować i optymalizować nasze działania. SALESmanago Marketing Automation oferuje bogaty wybór raportów i statystyk dotyczących realizowanych działań i kontaktów dostępnych zarówno w wymiarze zbiorczym, jaki i indywidualnie. Tak naprawdę wiemy wszystko o zachodzących procesach i zachowaniu osób, które biorą w nich udział.