Temat: Jak odmówić klientowi?
Witam
Bardzo mi miło, że pierwszą agencją jaka przychodzi Państwu do głowy w zakresie WoM jest Harder&Harder, jednak chciałbym zabrać głos w celu małego sprostowania.
Jako wiodąca w Polsce agencja marketingu szeptanego, mamy obowiązek nie tylko przestrzegać zasad zawartych w WOMMA Ethics Code, ale i kreować te standardy. Zapraszam na
http://womma.org/ethics
Tak w skrócie zawierają się one w zasadzie tzw. Honesty ROI.
- Honesty of Relationship: You say who you're speaking for
- Honesty of Opinion: You say what you believe
- Honesty of Identity: You never obscure your identity
W praktyce oznacza to:
Honesty of Relationship - nasi współpracownicy NIGDY nie ukrywają swojej tożsamości, ani tego że pracują dla określonej marki.
Honesty of Opinion - Liderzy Opinii z którymi współpracujemy przy kampaniach nie mają narzuconych z góry opinii jakimi mają się dzielić z innymi konsumentami. Rekrutowani przez nas Liderzy są w pełni wolnymi i świadomymi uczestnikami rynku i wyrażają jedynie opinie które są zgodne z ich przekonaniami.
Honesty of Identity - H&H nigdy nie prowadzi kampanii na forach internetowych w których przysłowiowy "Pan Krzysztof lat 45" twierdzi iż jest "Asią 14" i poleca miesięcznik Twist nie mając go nigdy w ręku.
Jeśli chodzi zaś o wspomniane narzędzia, to rzeczywiście H&H jest w posiadaniu unikalnych narzędzi. Jednak służą one do monitorowania i raportowania obecności marek naszych Klientów w Sieci oraz wychwytywania wszelkich oznak "black PR" na forach internetowych, nie zaś do ukrywania tożsamości Liderów Opinii.
Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrych i etycznych doświadczeń z WoM.