Mirosław N.

Mirosław N. Starszy Manager
Produktu, ING Bank
Śląski

Temat: Event MKTG: korporacyjna papierologia stosowana jako...

Prawdę mówiąc nie łatwo mi o tym pisać ponieważ wszelkie przejawy biurokracji czy szablonowego podejścia do życia i pracy działają na mnie mocno demotywująco. Wiem jednak, że zaniedbanie na początku odbija się czkawką dosłownie chwilę później, kiedy przychodzi czas refleksji i chęć zmiany obecnego EVENTu na lepszy.

Rekomenduję poniższy zakres informacji, opisujący w odpowiedniej dawce szczegółów, na czym polega dana reguła, czy też akcja EVENTowa. Oczywiście każdy w ramach swoich indywidualnych preferencji może zaprojektować coś bardziej oryginalnego. Śpieszę wyjaśnić dlaczego wybrałem taki właśnie zakres.

Nazwa reguły - dodam tylko, że chodzi o skróconą nawę reguły, ale na tyle precyzyjną i nieskomplikowaną, aby jej przeczytanie dało obraz czego ona zasadniczo dotyczy. Czy mówimy tu o regule odnoszącej się np. do nowych Klientów czy też obecnych. Nie zalecam wchodzenia w szczegóły w tym polu.

Opis reguły - to jest pole gdzie możemy się wyżyć intelektualnie i opisać w najdrobniejszych szczegółach na czym polega dany EVENT. Do kogo dokładnie jest skierowany, jak należy dobierać GRUPĘ DOCELOWĄ, jakie są wytyczne jeżeli chodzi o moment kontaktu z Klientem.

Data wdrożenia reguły - najmniej złożona chyba informacja, ale bardzo ważna ponieważ daje nam wiedzę od kiedy dana reguła jest w naszym repozytorium. Idąc dalej pozwala ocenić czy upłynęło wystarczająco dużo czasu od momentu wdrożenia, aby dokonać ewentualnej rewizji pierwotnych założeń

Oczekiwana skuteczność - być może najbardziej problematyczne i trudne do zdefiniowania. W naszej mentalności chyba jest trwale zapisany opór przez deklaracjami, które dość łatwo podlegają weryfikacji ;-) Postaraj się coś jednak założyć. Dzięki temu będziesz w stanie ocenić czy ta akcja ma sens.

Rzeczywista skuteczność - co tu dużo mówić, trzeba usiąść i dokładnie policzyć jak materializuje się dana akcja EVENTowa. Kluczem do sukcesu jest umiejętne podzielenie Klientów na dwie podstawowe grupy tj. GRUPA DOCELOWA (GD) i GRUPA KONTROLNA (GK). Nas interesuje tzw. efekt ponad grupę kontrolną.

Status reguły - wartość tego pola może przyjmować wyłącznie dwie wartości czyli np. aktywna lub nieaktywna. Ma wskazywać, które dokładnie reguły z naszego repozytorium są obecnie uruchomione, a które już nie. Posiadanie historii wszystkich akcji pozwala sprawdzić czy nasz najnowszy pomysł nie był już wcześniej weryfikowany.

Data ostatniej modyfikacji - dobrze jest widzieć podczas rewizji danych EVENTów, które i kiedy dokładnie były ostatnio modyfikowane. Być może za pomocą informacji zapisanej w tym polu uda nam się trafić na zapomnianą perełkę. Na akcję, którą omijaliśmy szerokim łukiem, aż do dziś ;-)

Kanał komunikacji - do wyboru mamy całe spektrum kanałów komunikacji. Biorąc pod uwagę czas dotarcia z komunikatem do Klienta, który ma kluczowe znaczenie patrząc przez pryzmat efektywności, najlepiej skoncentrować się na tych elektronicznych tj. SMS, email czy też wiadomość w systemie transakcyjnym.

Komunikat - literalny zapis komunikatu jaki jest wysyłany do Klienta. Poza dobrym pomysłem, odpowiednim czasem reakcji kluczowy jest chyba sam komunikat czy to co chcesz powiedzieć odbiorcy. To w jaki sposób chcesz go przekonać do siebie i sprowokować do wykonania oczekiwanej reakcji.

Zanim podejmiemy decyzję o modyfikacji lub wyłączeniu danej akcji EVENTowej rekomenduję dać jej szansę przez co najmniej trzy kolejne miesiące. Oczywiście przy założeniu, że udało się do tego czasu dokładnie policzyć jej wyniki i wpływ na sprzedaż czyli efektywność. Chyba nie muszę nikogo przekonywać, że precyzyjne mierzenie wyników jest wręcz nieodzowne.