konto usunięte

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

Załóżmy, że mówimy o nowym sklepie internetowym. Sklepie dedykowanym do małych firm, raczej w dużych miastach. Sklep powstał w oparciu o rozwiązania z... Australii (tak, tak). Trochę faktów:

* promocja w: Googlach, Bingu, Onecie (pasaż) + SEO,
* emailing (baza własna),
* emailing z wykorzystaniem firm takich jak sare, czy dialogix (w oparciu o ich bazy e-mailowe), ostatnio również jeden z trójki największych portali informacyjnych,
* ograniczony outdoor (strefy biznesowe),
* viral (dopiero raczkuje),
* ambient (w przygotowaniach),
* przesyłki nieadresowane.

Ruch na satysfakcjonującym poziomie, jednak sprzedaż a konkretnie CR dużo poniżej oczekiwań i wyników z krajów "rozwiniętych internetowo".

Ogólny wskaźnik to 1,8-2,2%. Chyba jest nieźle. Niestety u sąsiadów na południu przekracza 5-7%, a w Australii przeszło 15% (!).
SEM - przynosi ok. 80% obrotów, jednak wiąże się to z wysokimi kosztami.
Emailing własny - ok. 1% Klientów dokonuje zamówienia (dystrybucja: raz na miesiąc).
Emailing zewnętrzny - ok. 0,2% :((
Reszta niemierzalna.

Tak się zastanawiamy, co jeszcze można zrobić. W zasadzie postępujemy zgodnie z manualem, który sprawdził się np. w Rumunii. Niedługo, jako firma, ruszamy również w Pribaltikach. Oni również obrali ten sam kierunek. Nie daje mi jednak spokoju poczucie, że jeszcze coś można zrobić.

Dla ułatwienia dodam, że sklep, o jakim mówimy, jest jednym z wielu w sieci. Potrzeby SOHO, takie jak taxi, kurier, zaopatrzenie biura, organizacja podróży biznesowych, ale także produkty: woda, maty wejściowe, mycie okien, czyszczenie biur, itp.

Nie oferuje cudów, ale z technicznego punktu widzenia ma niektóre ciekawe rozwiązania (bez wchodzenia w szczegóły). Próbowaliśmy redukować i optymalizować kampanie semowskie, ale momentalnie spadliśmy w rankach (konkurencja!). Z kolei emailingi to pasmo problemów z wykorzystaniem baz (ze sklepu mogą korzystać - w dużo mniejszym, ale zawsze stopniu) b2c. Próbowaliśmy loterii, konkursów, nagród gwarantowanych.

Moje pytanie do kreatywnej braci brzmi: co można zrobić jeszcze? Gdzie szukać potencjału? Jakich narzędzi nie wykorzystujemy?

Wybaczcie, ale niech nazwa sklepu pozostanie na razie poufna. Niewykluczona, że czeka nas rebranding a może mała transakcja akwizycyjna. Obiecuję poinformować w stosownym momencie.

konto usunięte

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

sugeruję w takim razie udać się do wróżki
nikt, kto uważa się za pro nie będzie "wróżył z fusów"

konto usunięte

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

Mirek Połyniak:
sugeruję w takim razie udać się do wróżki
nikt, kto uważa się za pro nie będzie "wróżył z fusów"

Wróżka powiedziała, że URL na tym etapie nie jest istotny. Przyznała, że skoro pytam o mechanizmy znając grupę targetową, to uwłacza to jej zdolnościom.

A poważnie.
1. Znamy grupę.
2. Znamy poszczególne wskaźniki.
3. Wiemy, co robimy.

Zatem możemy dobrać komunikację, ocenić wyniki, zaproponować media.

konto usunięte

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

sugeruję zmienić wróżkę na bardziej profesjonalną ;)
bo ta o e-commerce ma dość słabe pojęcie

konto usunięte

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

Mirek Połyniak:
sugeruję zmienić wróżkę na bardziej profesjonalną ;)
bo ta o e-commerce ma dość słabe pojęcie

To może wspólnie przekażemy jej nasze uwagi ;)
Paweł Gontarek

Paweł Gontarek Wiedza jest bezcenna
...

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

to proopnuje zacząć się pozycjonować - jeśli to sklep wszystko da się zrobić i wykonać SEO ;)

Ackzolwiek kampanie ADW mają lepsza konwersję niż zwykły ruch. jednakże przy sklepie zawsze można osiagnąc dobre rezultaty przy LONG TAILu ...

Nazwa sklepu ejdnak by dużo dała ... tak to wróżenie - a szklanej kuli nei mam ;) złotej rypki też ;)

konto usunięte

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

Paweł Gontarek:
to proopnuje zacząć się pozycjonować - jeśli to sklep wszystko da się zrobić i wykonać SEO ;)

Ackzolwiek kampanie ADW mają lepsza konwersję niż zwykły ruch. jednakże przy sklepie zawsze można osiagnąc dobre rezultaty przy LONG TAILu ...

Nazwa sklepu ejdnak by dużo dała ... tak to wróżenie - a szklanej kuli nei mam ;) złotej rypki też ;)

Pozycjonowanie SEO kulało, teraz jest nieco lepiej. Jednak wciąż jeszcze wiele przed nami - i mam tego pełną świadomość.
SEM tutaj to tylko kwestia inwestycji - w zależności od budżetów dziennych, raz lepiej raz gorzej.

Żebyśmy dobrze się zrozumieli - nie oczekuję, że ktoś poda złotą formułę na sukces. Są zatrudnione agencje, które robią to, za co dostają wynagrodzenie. Post zmierza bardziej w kierunku podpowiedzi jak można jeszcze dotrzeć do grupy docelowej z takim, a nie innym produktem.
Marcin Kowalik

Marcin Kowalik Kierownik działu
marketingu w
home.pl, pasjonat
marketing...

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

Może ta grupa docelowa w TYM kraju po prostu inaczej wcina internet?
Przykład - Czesi i Słowacy brzydzą się Googlem.
Rzuć urlem/nazwą usługi...
Marcin Kowalik

Marcin Kowalik Kierownik działu
marketingu w
home.pl, pasjonat
marketing...

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

SEM - przynosi ok. 80% obrotów, jednak wiąże się to z wysokimi kosztami.

Może jest źle robiony? :)
Paweł Gontarek

Paweł Gontarek Wiedza jest bezcenna
...

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

Pawel: zrób rewolucje ! zmień agencje a na początek weź niezależnego (o|o) doradcę SEO/SEM i niech wykona audyt... to powinno pomóc i odpowiedzieć na pytanie co jest źle.Paweł Gontarek edytował(a) ten post dnia 10.09.10 o godzinie 19:29

konto usunięte

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

No właśnie jesteśmy bliscy takiego ruchu.
Niby nie jest źle, ale...
No właśnie - słowo klucz. "Ale".

:)

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

Jeżeli SEM przynosi 80% ruchu ale jednocześnie wychodzi zbyt drogo, to oczywiście SEO jest tu najbardziej nasuwającym się rozwiązaniem.
Zakładając, że sklep istnieje w sieci od dłuższego czasu i jest serwisem stosunkowo rozbudowanym pod względem treści, bądź obecną treść można sensownie rozbudować, sprowadzenie znaczącego ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania może okazać się niekoniecznie bardzo kosztowne.

Przy dobrych i rozbudowanych treściowo serwisach zwykle CPC uzyskiwany dzięki SEO może być znacznie niższy niż w linkach sponsorowanych (licząc jako koszty SEO opłaty dla firmy zewnętrznej + ewentualne zaangażowanie własnych zasobów do tworzenia treści i optymalizacji serwisu).

Paweł L.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

Pawel L.:
ALE nikt Ci nie powie nic konkretnego skoro nie mówisz jaka nazwa a masz wprofilu wpisane XXX POLSKA Sp. z o.o. (od 2001-04)

Sądzisz że masz doczynienia z jasnowidzami czy imbecylami ?
Skoro 6 postów wyżej gość z doświadczniem kładzie Ci "kawę na ławę" i mówi "POWIEDZ JAKA NAZWA" to pisząc dalej swoje bajki się ośmieszasz, bo pokazujesz jak naiwnie można być cyckanym na kasę ...

Naiwnie sądziłeś, że pomimo mojej deklaracji o utrzymaniu nazwy sklepu (lub jego URL) w tajemnicy, znajdziesz jego nazwę w moim profilu? I kto tu się ośmiesza?
Nie masz nic do dodania, nie pisz. Skup się na swoim projekcie. Dziękuję.

Paweł L.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

Pawel L.:
Przeczytaj co napisał MIREK POŁYNIAK WYŻEJ ...
skoro czujesz się obrażony moimi słowami :

" sugeruję zmienić wróżkę na bardziej profesjonalną ;)
bo ta o e-commerce ma dość słabe pojęcie "

Takie tylko delikatne podsumowanie Twojej wiedzy na temat e-commerce ...

Pawle, prosiłem...

Nie twierdzę, że jesteśmy wirtuozami w tym, co robimy. Być może mamy dużo mniejsze pojęcie o e-commerce niż 90% członków grupy. Nie ukrywam(y) tego. Między innymi dlatego zasięgamy języka na G-L. Wspomniałem również, że z różnych względów nazwa sklepu nie może zostać upubliczniona. Skoro przytoczone fakty są niewystarczające, wystarczy napisać "za mało faktów". I tyle.

Nie dam się wciągnąć w wymianę uprzejmości, choć co nie co mógłbym piłeczkę odbić.

Poprzestańmy na tym, że jesteśmy dyletantami e-com, ok?
Będę wdzięczny jeżeli uszanujesz moją prośbę. Raz jeszcze dziękuję.
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

Foka Szara chodzi po 400-450 zł, kosztowała 91 zł - mówi pan Paweł. - "Arctowski" w banku był po 65 zł, na portalu po tygodniu można było za tę 20-złotową monetę dostać 300 zł. Korzeniowskiego kupowaliśmy za 75 zł, po tygodniu był już w obiegu za 250-300 zł. Średnio cena srebrnych monet ze zwierzętami na rynku wynosi ok. 400 zł.

Sklep z monetami kolekcjonerskimi? :-)

konto usunięte

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

A co z rynkiem? Małe firmy raczej we własnym zakresie organizują takie rzeczy, jak mycie okien, sprzątanie, zaopatrzenie etc. Może po prostu Wasz target jeszcze nie jest wystarczająco zamożny, żeby pozwolić sobie na Wasze usługi? Albo nie wie, że może mu to wyjść na zdrowie?

Może jakiś artykuł sponsorowany? Komentarz ekspercki dla jakiegoś medium branżowego? Generalnie coś z ePR?

konto usunięte

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

Mariusz Witkowski:
A co z rynkiem? Małe firmy raczej we własnym zakresie organizują takie rzeczy, jak mycie okien, sprzątanie, zaopatrzenie etc. Może po prostu Wasz target jeszcze nie jest wystarczająco zamożny, żeby pozwolić sobie na Wasze usługi? Albo nie wie, że może mu to wyjść na zdrowie?

Zgoda. Jest dużo prawdy w tym, co piszesz, ale... Rumunii, czy Bułgarzy nie są zamożniejszym społeczeństwem a tam, jakby troszkę lepiej projekt wystartował.
Może jakiś artykuł sponsorowany? Komentarz ekspercki dla jakiegoś medium branżowego? Generalnie coś z ePR?

Wypuściliśmy zajawki, ale szczerze mówiąc nie ma zasobów na ePR (taki, z prawdziwego zdarzenia).

konto usunięte

Temat: Czegoś brakuje - pomóżecie? :)

Pawel "Arcet" Arctowski:
Mariusz Witkowski:
Zgoda. Jest dużo prawdy w tym, co piszesz, ale... Rumunii, czy Bułgarzy nie są zamożniejszym społeczeństwem a tam, jakby troszkę lepiej projekt wystartował.

A możesz się dowiedzieć jak oni się promowali?
Wypuściliśmy zajawki, ale szczerze mówiąc nie ma zasobów na ePR (taki, z prawdziwego zdarzenia).

Być może jestem naiwny, ale do ePR, czy po prostu PR nie zawsze potrzebne są jakieś straszne zasoby... Zorganizowanie fajnego konkursu, opublikowanie jakiegoś case study i np. rozesłanie go na uczelnie, czy kursy MBA (wykładowcy, studenci, ich fora) nie wymaga fortuny.



Wyślij zaproszenie do